Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei voi tulla auttaman ruoanlaitossa?

Vierailija
27.08.2016 |

Pyysin taas monta kertaa. Kysyin voiko tulla tekemään salaatin tai jotain. Sanoin, että laitetaan yhdessä, niin saadaan ruoka nopeasti pöytään. Ei tule. Ei vastaa mitään tai keksii jotain tekosyytä. Istuu sohvalla tai tietokonerlla. Tiedän että ei kannata suuttua, koska sitten ei ainakaan tule. Sanoin sitten vain, että no menen tuonne makkariin lepäämään. Tehkää nyt ruokaa tai mitä haluatte. Lapsillakin kohta jo kova nälkä ja hakevat näkkäriä vuoronperään keittiöstä. En vain jaksa aina olla se moottori ja kaikesta huolehtija.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, että lapset joutuu kärsimään äidin ja isän valtataistelusta ja laiskuudesta:(

Niinpä. Ei siellä vieläkään mitään ruokaa tehdä. No, kai mä tästä taas vääntäydyn sinne keittiöön ja hoidan ne ruoat pöytään. Pidän yllä hyvää ilmapiiriä ja iloista keskustelua, vaikka suorastaan veetuttaa tuo mies. Koska välitän lapsista. Näin se lopulta aina menee.

Vierailija
22/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, ettet saanut valita mukavampaa miestä, pakkoavioliitot on pepusta.

Jos ikinä pääset tuosta, ota sellainen jonka kanssa on kivaa, molempien mielestä.

Ei se ollut tällainen, kun otin sen.

T.ap

Mitä tapahtui? Innoissasi hoivasit ja hyysäsit, teit kaiken ja nyt se on mennyt rikki. Pistä se seinälle, ilmoitat että nyt tuut jätkä tekemään sen salaatin tai itket ja tulet! Kokeile.

Joo olen yrittänyt hyvällä ja pahalla. Huudolla ja ystävällisellä puheella. Lasten kuullen en vain viitsisi kovin usein huutaa ja riidellä. Lapsikin tuossa yritti jo sanoa, että tule nyt iskä.

En tiedä mitä tapahtui. Varmaan se oli lapsiperhearki, mikä tapahtui. Lasten takia on pakko yrittää parhaansa. Miestä en ole koskaan hyysännytkään, mutta siinähän se saa mukavuudet sivussa kun pidän kotia kunnossa lapsille. Tuntuu niinkuin olisin joku yksinäinen tukipilari kaikelle. Plääh.

Meillä meinasi käydä noin, mutta mun äiti herätti mut. Kielsi passaamasta ja tekemästä toisen duuneja.

Kaveri otti miehen, joka nuorena huolehti kodista ja kahdesta nuoremmasta siskostaan kun äitinsä teki montaa vuoroa.

Teki siitä sohvaperunan, hyysäsi ja passasi ja lopulta normaalsta miehestä tuli komentelija. Ei tee mitään. Ei edes kun oli aikanaan työttömänä ja kaverini teki sikapitkää päivää.

Me tehdään nämä tuhotyöt itse, jollei näiden äidit jo ole tehnyt tuhoja kotona.

Mä silitän nykyään mieheni paidat. Mun mies tekee aina ruuan. Yhdessä käydään pesutuvassa pussailemassa samalla kun jsompi pyykki pyörii. Ojasta allikon kautta tasapainoon.

Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei osallistu kotihommiin (ei laita ruokaa eikä tee mitään muutakaan kodin yhteisiä töitä), voit opetella laittamaan annokset itsellesi ja lapsille. Mies olkoon ilman tai tehköön itse ruokansa.

Voit myös hankkia oman kämpän itsellesi ja muksuille, mies voi sitten osallistua perhe-elämään maksamalla elatusmaksuja ja hoitamalla niitä lapsia joka toinen viikonloppu yksin.

Niin. En vain ymmärrä miksi ei voi tulla tekemään yhdessä. Ei siinä niin kova työ olisi. Ja olisi muutenkin kivempi tehdä yhdessä keittiössä. Samalla voitaisiin jutella päivän asiat + ruoka valmistuisi nopeammin + kaikki olisivat tyytyväisempiä + lapset saisivat hyvää yhdessäolemisen mallia + se olisi perheen yhteistä aikaa. Tylsää puurtaa yksin aina keittiössä.

Niin ja minä käyn myös töissä että siksikin perheen ruokapuoli pitäisi olla molempien yhteistä aluetta.

Et ymmärrä, luulet, että mies oli tyytyväinen ehdottamassasi mallissa, vaikka se siinä juuri kusee.

No kerro sitten, sinä miesasiantuntija, parempi malli. Mä olen jo yrittänyt kaikkeni. Mun ihmissuhdetaidot ja voimat alkaa olla lopussa. Miten teitä miehiä pitää käsitellä? Ei auta ystävällinen puhe. Ei saa nalkuttaa.

Kannattaa kokata eineksiä. Salaatit voi unohtaa. Tai anna miehen itsensä kokata itselleen.

Vierailija
24/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulisi? Nythän hän voi lomailla ja te hoidatte ikävät kotityöt. Eli ei miehellä ole ongelmaa vaan kaikki hyvin.

Oletko koettanut rauhallisena hetkenä kysyä miten mies kokee parisuhteenne. Mitä haluaisi muuttaa ja mikä on hyvin jne. Ja sitten itse voit sanoa että toivoisit että mies osallistuisi enemmän kotitöihin koska oma jaksamisenne on rajalla ja tuntuu kurjalta tehdä yksin niin suuri osa kotitöistä. Tee asia konkreettiseksi ja selväksi. Älä oleta että mies tajuaa asian ohimennen sanottuna tai ymmärtäisi lukea rivienvälistä jne.

Jos tilanne ei parane keskustelulla niin esitä että mielestäsi teidän täytyisi lähteä hakemaan ammattilaisilta apua parisuhteeseenne koska ette ole onnellisia. Ja sitten huomaatte apua. Eiköhän se mieskin herää jossain vaiheessa tai sitten ei. Jos mikään ei auta niin sitten vain toinen voi sopeutua tai muuttaa omalta osaltaan toimintaansa (peseekö laiskan vaatteet,tekeekö tälle ruokaa, asuuko samassa osoitteessa jne).

Vierailija
25/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, että lapset joutuu kärsimään äidin ja isän valtataistelusta ja laiskuudesta:(

Niinpä. Ei siellä vieläkään mitään ruokaa tehdä. No, kai mä tästä taas vääntäydyn sinne keittiöön ja hoidan ne ruoat pöytään. Pidän yllä hyvää ilmapiiriä ja iloista keskustelua, vaikka suorastaan veetuttaa tuo mies. Koska välitän lapsista. Näin se lopulta aina menee.

Tähän aikaan olisi pitänyt olla lapsille jo lounas ja päivällinen

En oikein ymmärrä tätä mielenosoitustasi

Vierailija
26/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset ovat? Opeta nyt ainakin heidät laittamaan ruokaa ja älä vain marttyyrinä siellä astioita viskele. Kun teet lasten kanssa viikonloppuna ihan rauhassa yhdessä ruokaa, naureskelette ja pidätte hauskaa siinä, niin kaikkien teidän elämä on helpompaa. Sitä paitsi, mitä ihmeen ruokaa teit jos et siitä yksin selviä...?

Voithan ostaa viikonlopulle myös ikioman ruoanvalmistusviinipullon ja ottaa siitä huikkaa tekemisen ohessa. Meillä kääntyy myls telkkari keittiöön päin ja katson sapuskan teon yhteydessä sitä. Äskenkin tein ruokaa ja jälkiruoaksi omenapiirakkaa, ja katselin Gordon Ramsayn hotellit kuntoon ohjelmaa. Pöydällä olevasta viinilasillisesta otin siemauksen aina silloin tällöin. En edes kaivannut siihen miestä tai kakaroita apuun, vaikka teini olisi varmasti mielellään voinut salaatin tehdäkin. Oma asenteesi on nyt niin huono tähän asiaan, että sen takia koko perhe kärsii.

Vierailija
27/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lapsiin pura turhautumistasi! Tee ruoka vain teille, äijä tehkööt omansa!

Vierailija
28/28 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen itse saanut kotoa järkevän parisuhdemallin. En ikinä alistuisi miehen hyysääjäksi tai paapojaksi. Ehkä siksi olenkin sinkku. Hyviä miehiä on niin vähän, ja mielummin yksin kuin paskassa parisuhteessa. Harmi vaan että haluaisin lapsen, mutta onneksi senkin voi hankkia ilman miestä...