Karppaaminen ja mieliteot
Päätin nyt lähteä kokeilemaan karppaamista ja olen nyt pari päivää ollut tällä "ruokavaliolla". Onko muilla kokemusta, onko ollut mielitekoja? Vaikka nälkä ei ole juuri ollenkaan niin mulla tekee silti mieli pitsaa, hampparia, karkkia... Ruoka ei missään nimessä ole pahaa ja sopii minulle kun tykkään syödä näin, mutta yllätyin näistä mieliteoista!
Kommentit (33)
Mä olen ollut tällä ihmedieetillä vuodesta 2011. Mielitekoja tulee ja menee, enää ei niinkään tule ja jos tulee niin anna mennä ohi vaan. Jos haluan, niin voin syödä sitä mitä tekee mieli, mutta oikeastaan ei enää tee mieli kun tietää mitä jälkiseuraamuksia siitä tulee. Mulla on tälläkin hetkellä neljä levyä suklaata kaapissa eikä tee mieli niitä sieltä tuhota. Entisessä hiilaripolttoisessa kropassani nuo olisi jo syöty aikapäiviä sitten.
Alussa nää kaikki mieliteot ja muut on tosi hämmentäviä, mutta kun omaksuu karppaamisen elämäntavaksi niin sitä oppii kyllä niksit päästä niistä yli.
Mulla on jo niin vakiintunut tyyli syödä, on arkiruoat, juhlaruuat, pikkusuolaiset bissen kanssa, kahviherkut, että en oikeastaan kaipaa mitään karkkeja, vehnäpullia yms. Juhlissakin olen jo oppinut kieltäytymään kahvipöydän vehnäsistä ja juon kahvin mustana tai kermalla, eikä alkuun naljailleet ehtoisat emännät enää tuputa leipomuksiaan, kun tietävät ettei tämä kohdallani ole mitään huomionhakuista kikkailua.
Kassissa kulkee aina pikku rasia voita, jos joutuu yllättäen joukkoruokailuun. Sillä saa huonommastakin sapuskasta syömäkelpoista.
Koskaan en ole ketään haukkunut enkä tuputtanut omaa elämäntapaani. Syön mitä syön, annan muiden syödä mitä he haluavat. Pääasia, että kaikilla on mukavaa kun yhdessä ollaan.
Mitähän mä nyt osaisin neuvoa? Syö rasvaa, ota vaikka manteleita ja koukkaise voipalasta siihen nokare ja syö pois. Tee karppipitsaa, jätä vehnäpohja pois ja väsää pellille juustosta ja muista mieleisistä pizzan päällisistä etäisesti pizzaa muistuttava läjä ja paista uunissa. Hampurilaisen voit tehdä mantelileivän väliin. Sekoita kermasta ja tummasta kaakaojauheesta moussea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä sama plaaplaa ihmedieetit plaaplaa syökää normaalisti PLAA PLAA
Jos teitä noin vituttaa kun muut haluavat kokeilla "ihmedieettejä" niin älkää helvetti lukeko näitä keskusteluja. Aina näihin eksyy inisijöitä joiden viestit sivuutetaan. Antakaa ihmisten kokeilla niitä teidän "ihmedieettejä" ja huolehtikaa omista asioistanne.
Edelleenkään tämä ketju ei käsittele ihmedieettejä.
Puhuinkin "ihmedieeteistä" niin kuin tämä ilmeisesti joidenkin mielestä on.
Kiitos 22! Sait mut vakuutettua, tulee olemaan hankalaa tämä ystävien seurassa, he kun eivät ikinä ole ymmärtäneet poikkeavia ruokavalioita ja saan varmasti kuulla tästäkin. Täytyykin alkaa kaivamaan netistä ohjeita eri ruokiin, niin voin valmiiksi tehdä esim. kahvin kanssa naposteltavaa. Tuo voin syöminen esim. mantelin päällä ei kuitenkaan kuullosta niin houkuttelevalta, jotenkin etoo "paljas" rasva ja voi.
Ruisleipää oli pakko saada. Ja vatsakin toimi paremmin, kun välillä syö viljatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Karppaus ei todellakaan ole mikään ihmelääke, vaikka poistaakin makean mieliteot.
Eikä poista, vaan tuo niitä.
Taas sen huomaa, kuinka karppaus on yhtä tyhjän kanssa. Miksi karppaajat ovat ikiläskejä?
Loppuu kyllä ajan kanssa. Hiilihydraatit aiheuttaa riippuvuutta, koska verensokeri heittelee.
hhhhee kirjoitti:
Ruisleipää oli pakko saada. Ja vatsakin toimi paremmin, kun välillä syö viljatuotteita.
Jos vatsa toimii hyvin, miksi se pitäisi saada toimimaan paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Taas sen huomaa, kuinka karppaus on yhtä tyhjän kanssa. Miksi karppaajat ovat ikiläskejä?
Koska kaikki eivät karppaa laihtuakseen. Tämä kun ei ole laihdutuskuuri. Karppaajissa on laihoja ja on lihavia, miksi se sinua niin kovasti kirvelee?
hhhhee kirjoitti:
Vatsa toimii hyvin kun sisäinen rasvaus on tehty huolella. Ei siihen viljatuotteita tarvita tulehdusta aiheuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä koko karppaamisessa on? Kovaa kestävyysliikuntaa vaan useampi tunti päivässä niin kilot lähtevät varmasti ja syödä voi lähes vapaasti.
Auttaako se kestävyysliikunta ihottumaan, niveltulehduksiin, suolisto-ongelmiin, epilepsiaan...? Katsos kun karppaus ei ole laihduttamista, vaan sillä hoidetaan monia muitakin elimistön ongelmia. Niihin ongelmiin ei valitettavasti liikunta ole lääke.
Edelleenkään tämä ketju ei käsittele ihmedieettejä.