Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpäs festarit ovat muuttuneet!

Vierailija
27.08.2016 |

34 v lähti eilen katsomaan nuoruuden suosikkiaan Scooteria!

Reput tutkitaan ovella ja siellä sitä kävellään aidatuissa karsinoissa juoden seitsämän euron kaljatölkkiä. Kamala vaiva päästä edes pieneen humalaan, varsinkaan jos ei halua viettää koko festariaan vessajonossa. Lavan lähelle ei tietty pääse sen purkkinsa kanssa.

Edellisen kerran kun Scooterin näin vuonna 98 ei kukaan tutkinut mitään. Festarialueella punkattiin teltan kanssa ja omista pulloista juotiin lavan edessäkin. Tai saatanhan mä muistaa väärinkin ja ehkä me tehtiin jotain vastoin sääntöjä.

On kai se nyt turvallisempaa että artisti ei saa jonkun ääliön pulloa otsaansa kun jokin ei miellytä mutta onhan tuo festarielämä nykyään yhtä rajoitusta täynnä 20 v takaiseen..

Baxxter oli vanhentunut ihmeen vähän mutta mä jaksoin riehua paljon paljon vähemmän kuin vuonna 98. Olen onnellinen että sain elää nuoruuteni tuolloin. Festarimuistoja kehiin nyt muutkin!. Etenkin rantarock!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sinä mikään keski-ikäinen vielä sentään ole.

Vierailija
2/4 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyny todella paljon monilla eri festareilla ja konserteissa ja aina siellä samalla kun laukkua tai laukkua ja kassia tarkistetaan niin sanon samalla että ei o sateenvarjoja, ei o teräaseita, ei o lasipulloja, vesipullo on avaamaton... Nykyään mun laukku on niin iso että sen kanssa en lähde konsertteihin tai festareille en jaksais sitä tarkistusta ja valitusta

Puhuit tosta pullojen (tai muiden) heittelystä niin ihmettelen miksi niitä pitäisi heitellä ja miksi pitäisi lavalle heitellä jos ei tykkää jostain bändistä niin sitä varten on anniskelualue johon voi vaikka mennä silloin jos soittaa joku bändi jota ei halua kuunnella koska silloin jos heittelee pilaa toisten ilon jotka tykkää bändistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin muistan, että 15 vuotta sitten oma pullo piti piilottaa housunlahkeeseen, koska laukut piti näyttää portilla. Ja siitä omasta pullosta piti juoda jossain vessassa tai ryteikössä, ettei sitä tultu ottamaan pois. Ja kyllä silloinkin oli leirintäalue ja festarialueet ihan erikseen. Ja pohjat otettiin tietysti ennen kuin mentiin festarialueelle ja siellä ostettiin max kaksi tuoppia, kun ei jaksanut jonottaa ja oli kallista. Eli ei kyllä minun kokemukseni ole ollenkaan tuollaisia kuin sinulla tai sitten en vain mennyt tarpeeksi kauas menneisyyteen. Itse olen ollut festareilla ensimmäisen kerran ehkä 1997 Nummirockissa. 

Vierailija
4/4 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarikulttuuri on muuttunut muutenkin, ei ne ole enää nuorten paikkoja, vaan enemmän on meitä entisiä festarinuoria. Olen kulkenut festareilla 90-luvun lopulta, enkä muista että koskaan olisi saanut viedä omia pulloja varsinaiselle alueelle. Turvatarkastukset ovat tiukentuneet, muistan kun yhtenä vuonna jopa avain-/lompakkoketjut ja niittivyöt oli kiellettyjä!

Voi niitä ihania nuoruusmuistoja. Auringonpaiste, nousuhumala, musiikki, pyttipannun tuoksu, kaverit, tupakka, leveälahkeiset lantiofarkut, narutopit... Apulanta, Tehosekoitin... Olen onnellinen, että sain olla nuori juuri silloin. Nykyajan somenuoruus vaikuttaa niin ankealta.