Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen wt, joka työskentelee keskituloisten+ kanssa.

Vierailija
27.08.2016 |

Olis pitäny valita ammatti jostain kaltaisteni köyhien parista, tuntuu etten yhtään sopeudu noihin kaks lasta, uus auto, sisustus, koira, kesämökki ja 2 etelänmatkaa vuodessa keskusteluihin kun ei ittellä kokemusta.
Mistä noitten kanssa voi puhua?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, etkö sinä itsekin ole keskituloinen, jos työskentelet heidän kanssaan? Ilmeisesti sama työ ja sama palkka? Harvoin nämä kuitenkaan maksavat matkoja ym. yksin, heillä on mies, jonka kanssa maksavat autot, koirat, sisustukset ja mökit.

Vierailija
2/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa taiteesta, tieteestä, luonnosta ja yhteiskunnasta. Niihin perehtyminen vaatii vain henkistä pääomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun oon arvoasteikossa niitten alapuolella ja huonommalla palkkauksella. On siellä kaks muutakin vähän huonompaa liksaa saavaa, mut  ne  kuuluu enemmän tohon samaan kategoriaan kun niillä tosiaan ukot jotka tienaa aika hyvin.

Vierailija
4/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av-palstalla sen sijaan tuntee olevansa kuin kotonaan. Täällä ei ole kenelläkään henkistä pääomaa :D

Vierailija
5/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en mä noista taiteista ja politiikastakaan oikeen mitään ymmärrä. ap

Vierailija
6/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelma toisin päin. Olen wt-työssä muiden wt-tyyppien kanssa. Olen salavarakas ja nämä muut wt:t ei tiedä sitä. Jos lähden lomalle, sanon meneväni Antalyaan vaikka lähden jonnekin aivan muualle viiden tähden hotelliin. Korttia en töihin lähetä. Työssä käyn huonoimmalla autollani, joka sekin on liian hieno näissä wt-piireissä. Saan siitäkin välillä kuulla vinoilua. No, ei auta kuin kestää ja salailla, totuutta en tule heille kertomaan.

Vierailija
7/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ongelma toisin päin. Olen wt-työssä muiden wt-tyyppien kanssa. Olen salavarakas ja nämä muut wt:t ei tiedä sitä. Jos lähden lomalle, sanon meneväni Antalyaan vaikka lähden jonnekin aivan muualle viiden tähden hotelliin. Korttia en töihin lähetä. Työssä käyn huonoimmalla autollani, joka sekin on liian hieno näissä wt-piireissä. Saan siitäkin välillä kuulla vinoilua. No, ei auta kuin kestää ja salailla, totuutta en tule heille kertomaan.

Hitsi. Vaihdetaan duuneja! ap

Vierailija
8/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai sinun elämässäsi nyt edes jotain on? En ylipäänsä edes tajua ihmisiä, jotka jatkuvalla syötöllä puhuvat omasta "paremmuudestaan". Kun meillä on sitä ja tätä ja tota... Joskus tekee mieli kysyä, että olisiko, jos teillä ei olisi miestä... Itsekin olen keskituloisessa työssä ja mieheni myös ja matkustelemme ym., mutta en todellakaan rehvastele asioilla enkä edes halua sen kummemmin kertoa elämästäni kaikille, varsinkaan näille kanoille, jotka koko ajan puhuvat itsestään.

Vierailija
9/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasioita? Yhteiskunnan asioita? Ei kai ne nyt koko ajan puhu vaan omasta "loistokkuudestaan"? Tai tiedän kyllä tällaisiakin ihmisiä, jotka puhuvat vain itsestään ja korostavat jotain hienostuneisuuttaan, mutten jaksaisi sellaisten kanssa edes istua samassa tilassa.

Vierailija
10/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näitä keskituloisia rehvastelijoita oikein on? Olen itse opettaja eli ammatiltani siis mitä keskiluokkaisin ja -tuloisin. Ei meillä kukaan leuhki autoilla, matkoilla tai remonteilla - jos joku kysyy, mitä teit kesällä, ei ole mielestäni leuhkimista vastata kertomalla, että käytiin vaikka Italiassa perheen kanssa ja remontoitiin kesämökkiä. Valehdellako pitäisi? Rahoilla leveily kuulostaa enemmän nousukkaiden, vaikkapa omalla yritystoiminnalla äkkirikastuneiden, kuin tavallisten keskiluokkaisten ihmisten touhulta.

Vierailija
11/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kai ne sillä tarkota mitenkään rehvastella, mutta kuuluu vaan niitten elämään.

Viikonlopusta jos jutellaan niin yleensä ne menee veneilemään, suunnittee yhdessä remonttia, vie lapsia korismatseihin ja illalla pitää ruokakutsuja tuttavaperheille.

Ite käyn lidlisssä hakemassa jotain sapuskaa, ehkä käyn kävelyllä, roikun täällä, luen ja angstaan alkoholistiveljen asioista. Ei tommosia kerrota kahvipöydässä.

Työasioista tulee joo puhuttua. Mutta ehkä jatkan vaan niitten juttujen sujuvaa kuuntelemista.

Vierailija
12/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on päinvastainen ongelma. Rahatilanne meillä on varmaan aika sama, ellei mulla jopa muita huonompi. Mutta se henkinen puoli! Muut höpisee tekoripsistä, kännäämisestä, teinimassamuotivaatteista (ollaan aika nuoria kaikkia +-20v) ynnä muusta, ja mä yritän osallistua keskusteluun vaikka noi asiat ei vois mua vähempää kiinnostaa. Eikä varmaan tarvi sanoa, että ulkonäönkin puolesta poikkean joukosta. :D

Käytöksestä huomaa myös tän wt:mäisyyden. Asiakkaita haukutaan ja muutenkin muista puhutaan pahaa. Tai sitten ei edes puhuta tietyille henkilöille. Itse yritän olla kaikille ystävällinen ja pitää silti tiettyä etäisyyttä. Työtä se vaan on ja pian pääsen toivottavasti parempaan, tai itselle sopivampaan, työilmapiiriin.

Vierailija
13/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kai ne sillä tarkota mitenkään rehvastella, mutta kuuluu vaan niitten elämään.

Viikonlopusta jos jutellaan niin yleensä ne menee veneilemään, suunnittee yhdessä remonttia, vie lapsia korismatseihin ja illalla pitää ruokakutsuja tuttavaperheille.

Ite käyn lidlisssä hakemassa jotain sapuskaa, ehkä käyn kävelyllä, roikun täällä, luen ja angstaan alkoholistiveljen asioista. Ei tommosia kerrota kahvipöydässä.

Työasioista tulee joo puhuttua. Mutta ehkä jatkan vaan niitten juttujen sujuvaa kuuntelemista.

Minusta kuulostaa siltä, että ongelma ei ole sinun ja työkaveriesi erot elintasossa vaan että olet itse vähän hukassa elämäsi kanssa. Niitä alkoholistiveljiä ja muita stressaavia perheasioita on yhtä lailla keskituloisillakin, mutta ei kai yksityisasioista millään työpaikalla keskustella kahvipöydässä. Elämäsi kuulostaa todella tylsältä, mikä kyllä näyttäisi olevan oma valintasi, ei seurausta palkkatasosta. Jos olet kokopäivätyössä käyvä ihminen, kai sinulla on muuhunkin varaa kuin Lidlin "sapuskaan", netissä roikkumiseen ja kävelylenkkeihin? Kuntosali tai jokin jumppa eivät paljoa maksa, museossa, teatterissa ja konserteissa on jatkuvasti erilaisia alennuskampanjoita. Täysin ilmaiset harrastukset sienestys ja marjastus ja muu luonnossa liikkuminen ovat todella suosittuja "keskiluokan" keskuudessa. Ystäviä voi tavata, näiden kanssa voi vaikka kokkailla yhdessä. Ei kai se ole työkavereittesi vika, että jumitat illat ja viikonloput kotona eineksiä syöden.

Vierailija
14/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai mä nyt yksin haluu mihkään teatteriin lähtee. Eikä mun kaveria kiinnosta museot tai konsertit, se yleensä haluu vaan lähtee baariin joskus puolen yön jälkeen. Tai Tallinnan päiväristeilylle vetää kännit. Leffaan olen sitä joskus pyytänyt muttei sitä kiinnosta. Jos mulla ois joku tuttu joka lähtis niin ehkä sit vois käydä jossain keikallakin tms.

Mietin et mikähän olis hyvä ammatti missä olis mun tyylisiä?

Vierailija
15/15 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kai mä nyt yksin haluu mihkään teatteriin lähtee. Eikä mun kaveria kiinnosta museot tai konsertit, se yleensä haluu vaan lähtee baariin joskus puolen yön jälkeen. Tai Tallinnan päiväristeilylle vetää kännit. Leffaan olen sitä joskus pyytänyt muttei sitä kiinnosta. Jos mulla ois joku tuttu joka lähtis niin ehkä sit vois käydä jossain keikallakin tms.

Mietin et mikähän olis hyvä ammatti missä olis mun tyylisiä?

Miksi et? Tietenkin on mukavampaa lähteä, jos on teatterista kiinnostunut kaveri mukana, mutta jos haluat teatteriin eikä sellaista kaveria ole, niin ihan hyvin voit mennä yksinkin.