Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö esikoululaisen osata pukea kuravaatteet kokonaan itse ilman apua?

Vierailija
26.08.2016 |

Esikoulusta tuli viestiä, että viimeistään ensi viikolla pitää olla kuravaatteet matkassa. No minäpä viimein hankin sellaiset, mutta kun niitä tässä kotona on kokeiltu, niin eihän tuo meinaa itse saada niitä puettua. Kurahousuissa on hankalaa saada lahkeita laitettua kunnolla saappaisiin ja henkseleitäkään ei meinaa saada kiinni. Ja sitten kun lapaset kädessä, niin kurarukkasia ei meinää saada siihen päälle laitettua. Voihan olla, että tuo on enemmän motivaatio-ongelma... Meillä ei ole siis muutamaan vuoteen ollut lainkaan kuravaatteita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikouluun piti olla kuravaatteet, mutta kertaakaan niitä ei käytetty.

Vierailija
2/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin harjoittelemaan. Kyllä edellytys on että lapsi osaa auttavasti pukea itse ulkovaatteet, mutta toki apua voi pyytää esim. lahkeiden kanssa. Hanskojen kanssa varmasti autetaan miltei kysymättäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta eskarilaisen pitäisi osata, tiedollisesti ja taidollisesti?

Vierailija
4/7 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta eskarilaisen pitäisi osata, tiedollisesti ja taidollisesti?

Tunnistaa kirjaimia ja numeroita ainakin oman nimensä ja ikänsä verran. Pärjätä ruokailutilanteissa, eli ottaa ruokaa lautaselle, kantaa se pöytään, pilkkoa perunat jne. ja viedä likaiset astiat paikalleen. Jonottaa, odottaa omaa vuoroaan. Pukea ja riisua peruskamppeet. Tunnistaa omat vaatteet ja laittaa ne paikoilleen. Hoitaa WC-käynnit omatoimisesti. Kiittää, pyytää anteeksi ja ylipäätään pyytää asioita. Potkia palloa ja piirtää kynällä. Pärjätä isossa lapsiryhmässä.

Vierailija
5/7 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin harjoittelemaan. Kyllä edellytys on että lapsi osaa auttavasti pukea itse ulkovaatteet, mutta toki apua voi pyytää esim. lahkeiden kanssa. Hanskojen kanssa varmasti autetaan miltei kysymättäkin.

Suurin osa esikoululaisista kai osaa ilman apua, koska ovat päiväkodeissa tottuneet.

Vierailija
6/7 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esikouluun piti olla kuravaatteet, mutta kertaakaan niitä ei käytetty.

No miksi ihmeessä ne piti sitten olla? Outoa.

Vierailija
7/7 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ainakin meillä laittaa.. Vinkkinä et ne housut kannattaa olla melkeenpä vähän liian isot, tiukat ja just sopivat kurikset voi olla hankala saada päälle. Poika vetäisee housunsa jalkaan ja kiinni olevat henkselit olalle ja kumpparit jalkaan helposti.

Niin ja aina käytetty kurakinttaita, valmiiksisen verran paksut siis ettei erikseen tarvi laittaa kintasta/hanskaa alle.