Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä gynelle?

Vierailija
25.08.2016 |

Mulla on ikää pian 20v ja mietin että oiskohan tässä iässä jo aika mennä gynelle kun en ole ennen sellaisella käynyt. En ole harrastanut seksiä, ei ole sen suurempia menkkaongelmia eikä mitään erityistä huolta värkkini terveydentilasta paitsi että epäilen että mulla saattais olla ehkä endometrioosi. Oon kuitenkin ymmärtänyt että esim. papa-testeissä olisi hyvä käydä jo nuorena ja haluaisin tarkistuttaa rintani ettei niissä oo mitään vikaa (koska ne tuntuvat kuhmuraisilta ja on jonkin verran kipuja).
Inhoan/pelkään miehiä joten haluaisin ehdottomasti naisgynelle, onko julkisella puolella mahdollista vaatia sellaista vai pitääkö mennä yksityiselle? Olen lesbo eikä alapäätäni ole ikinä sorkkinut kukaan joten pelkään että tutkimuksen aikana kiihottuisin tahattomasti tms. noloa osaavatko gynet yleensä suhtautua siihen silleen ammattimaisesti vai vaivaantuvatko he?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
2/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä julkisella puolella voi vaatia naislääkäriä, mutta julkiselle tuskin saat aikaa jos menet ihan vain tarkastuttamaan että kaikki on ok. Sinulla täytyisi olla joku ongelma johon tarvitset apua.

Miten epäilet endometrioosia, jos sinulla ei ole mitään ongelmaa? Kuulostaa ristiriitaiselta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynelle voit mennä kun on vaivaa/huolta rintoihin/alapäähäsi liittyen. Papa-testiä et tarvitse, jos et ole harrastanut minkäänlaista seksiä. Sinulla ei silloin voi olla papilloomavirusta. Lesboudellasi ei ole heille merkitystä. En usko että kiihotut. Ei ole niin hieno kokemus. Gynelle ei yleiseltä puolelta pääse tavallisesti suoraan, mutta tk-lääkärikin voi tehdä gynekologisen tutkimuksen.

Vierailija
4/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa koko ajatus :( en mee varmaa viel monee vuoteen. Miksi mennä jos ei ole ongelmia

N19

Vierailija
5/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole harrastanut seksiä"

Ei tarvitse mennä. Mene sitten, jos hankin e-pillerit tai pari vuotta seksielämän aloittamisen jälkeen.

Vierailija
6/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neitsyelle yleensä oikein voi gyn tutkimusta tehdä kun immenkalvo kiristää. Eikä ole mitään tarvettakaan.

Vierailija
7/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella terveyskeksissa ei ole gyneä eikä muitakaan erikoislääkäreitä. Varaa siis aika haluamallesi yksityislääkärille, jos haluat pätevät tutkimukset. Yleislääkäri ei osaa mitään endodiagnooseja. Korkeintaan saat lähetteen erikoissairaanhoitoon ja siellä ei voi valita lääkäriä.

Vierailija
8/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynelle voit mennä kun on vaivaa/huolta rintoihin/alapäähäsi liittyen. Papa-testiä et tarvitse, jos et ole harrastanut minkäänlaista seksiä. Sinulla ei silloin voi olla papilloomavirusta. Lesboudellasi ei ole heille merkitystä. En usko että kiihotut. Ei ole niin hieno kokemus. Gynelle ei yleiseltä puolelta pääse tavallisesti suoraan, mutta tk-lääkärikin voi tehdä gynekologisen tutkimuksen.

Minulla todettiin papa-kokeessa solimuutoksia ja ne hoidettiin "polttamalla" jo ennen kuin olin harrastanut seksiä. Eli voi näin käydä, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi