Tumma vai vaalea parketti?
Kommentit (12)
Ite ottaisin tumman koska on musta koira niin karvat ei erottuisi yhtä hyvin lattiasta kuin nyt vaaleasta.
Tummassa parketissa näkyy pöly armottoman hyvin. Varsinkin aurinkoisena päivänä jos valo paistaa ikkunasta. Lisäksi se on talvella todella synkkä ja asunto näyttää pienemmältä ja pimeämmältä. Naarmut ja jäjet myös erottuvat paremmin.
Itse laittaisin lautaparketin, jostain vaaleasta tai keskivaaleasta puulaijista. Tammikaan ei ole hassumpi, mutta sopii vain tietyn tyylisiin huoneistoihin.
Meillä on nyt tumma, tai oikeastaan keskiruskea ja tämä menee vaihtoon eikä samaa parkettia enää myydä. Nyt pitäisi miettiä vaihdetaanko vaaleaan. Meillä ei ole pölyistä tai se ei ainakaan merkittävästi näy. Olen tykännyt tästä väristä kovasti.
Ainakaan vaahteraa en laittaisi. Liian vaalea. Näkyy pöly seuraavana päivänä jo.
Valitsin vuosi sitten lakatun saarniparketin. Parketti on yksisäleinen ja luonnonvärinen, jossa parkettiin on valittu saarnen vaaleat osat, joten yleisvaikutelma on vaalea. Pidän todella paljon tästä uusitusta lattiasta.
Aiempi oli tammea ja lattia oli huomattavasti tummempi.
Tumma. Paitsi jos huonekalut on enimmäkseen tummia, niin sitten vaalea. Jos tumma epäilyttää pimeään aikaan, niin iso vaalea matto näyttää siinä hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vaalea on parempi kuin tumma, mutta en ottaisi parkettia. Se on vanhanaikainen ja epäkäytännöllinen materiaali.
No mikä on nykyaikaisempi ja käytännöllisempi. Joku muovilaminaatti tai muovimatto taitaa olla käytännöllisempi ja nykyaikaisempi. Mutta kyllä minä ainakin mieluummin parketin otan kuin muovimaton.
Tumma parketti ihan ehdottomasti.
Värittömyys ja varmat valinnat on tympeitä.
Eikä tummassa se pöly mitenkään erityisesti näy. Ja tietääpähän ainakin, että on todellakin aika siivota!
Ei vaalea parketti ole mikään "varma valinta". Vaalea on klassinen ja ajaton, toisin kun tumma, joka muotivärinä tulee ja menee - miltä näyttää tänä päivänä esim. tummanruskeat ikkunanpuitteet? Niinpä.
Katselin paikkakuntani uudehkoja myytäviä taloja. Kauhean yleinen lattian väri on 'likainen tammi'.
Vaalea on parempi kuin tumma, mutta en ottaisi parkettia. Se on vanhanaikainen ja epäkäytännöllinen materiaali.