Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodin ja koulun päivä?

Vierailija
25.08.2016 |

Mikähän tämäkin nyt on?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin ja koulun päivä, ajattelitko sen olevan jotakin muuta.

Vierailija
2/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset lapsen kanssa kouluun.. hieno päivä. Olen käynyt, mutta tänä vuonna en pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat tulevat tutustumaan oppilaiden kotiin samalla kun vanhemmat vierailevat koulussa ja opettavat sen päivän oppilaita. Luulisi näin pitkän perinteen olevan tuttu.

Vierailija
4/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis arkipäivä joka notkutaan siellä koululla? Siihen on kuukausi mutta mitään infoa ei tule. Just ollut lomat ja nyt pitäisi taas saada vapaata?

Vierailija
5/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset lapsen kanssa kouluun.. hieno päivä. Olen käynyt, mutta tänä vuonna en pääse.

Meillä päivää ei vielä ole vietetty kertaakaan koulussa... toki tapahtumat on olleet silti hienoja aina kun olen päässyt osallistumaan.

Vierailija
6/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerätään kahdelle lapselle leirikouluvaroja, kolmeen leirikouluun. Ovat eri kouluissa. Tuolla viikolla on jo vanhempainilta joka perinteisesti kestää neljä tuntia. Ja nyt pitäisi taas mennä sitten koko päiväksi sinne notkumaan? Ap

Vierailija
7/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ollut yleensä lauantaisin, ja sitä vastaan on sitten saatu joku arkivapaa koulusta (esim. helatorstain jälkeinen perjantai tms.).

Olen käynyt aina kuin mahdollista ja suosittelen kaikille lastensa koulunkäynnistä kiinnostuneille vanhemmille.

Vierailija
8/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin puoli päivää pois töistä terkan takia ja huomenna puoli päivää koululääkärin takia. Ensi viikolla joudun lähtemään etuajassa koska toisen lapsen vanhempainilta ja leikårikouluinfo. Ap

Vierailija
9/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerätään kahdelle lapselle leirikouluvaroja, kolmeen leirikouluun. Ovat eri kouluissa. Tuolla viikolla on jo vanhempainilta joka perinteisesti kestää neljä tuntia. Ja nyt pitäisi taas mennä sitten koko päiväksi sinne notkumaan? Ap

Se riippuu ihan siitä miten sitä päivää lapsen koululla vietetään, meillä ei edes aina ole päivällä, sen ei tarvi olla koulupäivä, eikä sinne velvoiteta vanhempia osallistumaan (ellei kyse ole koulupäivästä ei myöskään lapsia velvoiteta osallistumaan).

Vierailija
10/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan näitä "tehdään yhdessä kodin kanssa koulua" -juttuja. 

inhoan inhoan inhoan. 

Mä haluan pitää mun vapaa-aikani vapaana enkä puuhastella opettajien kanssa yhtään mitään, saati että joutuisin ottamaan töistäni vapaata jonkun lapseni koulun jutun takia. Ensi viikolla menee yksi ilta "makkaranpaiston" merkeissä, oi vittujen kevät sanon vaan. Mä olen oikein tyytyväinen koulun toimintaan mutta minkä hemmetin takia mun pitää osallistua? Mä olen kouluni jo käynyt. 

Luojan kiitos nää kimppakivapäivät alkaa olla loppusuoralla kun nuorempikin  siirtyy pian yläkouluun.

Vierailija
11/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu ihan siitä miten sitä päivää lapsen koululla vietetään, meillä ei edes aina ole päivällä, sen ei tarvi olla koulupäivä, eikä sinne velvoiteta vanhempia osallistumaan (ellei kyse ole koulupäivästä ei myöskään lapsia velvoiteta osallistumaan).

Se on perjantai. Huomasin vanhempainyhdistyksen pöytäkirjasta. Koulu sen sijaan ei ole infonnut yhtään mitään. Ja koulu on valitettavasti täynnä näitä mokkapalakuningattaria jotka luuhaa siellä sitten koko päivän, joten pakko mennä, ettei oma lapsi jää yksin.

Blää.

Vierailija
12/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen olin puoli päivää pois töistä terkan takia ja huomenna puoli päivää koululääkärin takia. Ensi viikolla joudun lähtemään etuajassa koska toisen lapsen vanhempainilta ja leikårikouluinfo. Ap

Oletko leski vai miksei lasten isä voi mennä?

Vierailija
13/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on perjantai. Huomasin vanhempainyhdistyksen pöytäkirjasta. Koulu sen sijaan ei ole infonnut yhtään mitään. Ja koulu on valitettavasti täynnä näitä mokkapalakuningattaria jotka luuhaa siellä sitten koko päivän, joten pakko mennä, ettei oma lapsi jää yksin.

Blää.

Meillä ei vietetä perjantaina... eikä myöskään tänäkään vuonna koululla.

Vierailija
14/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan tuo päivä oli arkena ja esikoinen oli katkera, koska en päässyt kertaakaan paikalle ensimmäisinä vuosina.

Sitten päivä vaihdettiin lauantaille ja kuopukselle olen päässyt paikalle aina koska työni on ma-pe.

Hölmöä kyllä jos kodin ja koulun päivänä ei olla yhtään luokassa.

Vierailija
15/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on yrittäjä. Heillä on toimitilaremppa ja muutto juuri nyt päällä. Kaikki hänen aikansa menee siihen.

Vierailija
16/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blää.

Meillä ei vietetä perjantaina... eikä myöskään tänäkään vuonna koululla.

Ei helvetti. Ei kai tää voi olla jokin parkour tms. "kiva" tempaus"? Jossa vielä sitten jossain hyhmäsateessa pienissä tiloissa pitää kestää niitä mokkapalamatameja?! En jaksa.

Vierailija
17/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

elviira s kirjoitti:

Hölmöä kyllä jos kodin ja koulun päivänä ei olla yhtään luokassa.

Luokassa olemisesta tuolla ei kyllä puhuta mitään. http://www.kodinjakoulunpaiva.fi/vinkkeja

"Kodin ja Koulun Päivänä opettajat, vanhemmat ja oppilaat viettävät yhdessä aikaa nuotiotulilla, liikuntatapahtumissa, aamupuuron äärellä ja taiteen parissa. Päivän aikana pelataan pelejä, siivotaan pihoja, askarrellaan ja opitaan uusia taitoja yhdessä.

Kodin ja Koulun Päivässä tärkeintä on vahvistaa kodin ja koulun yhteistyötä ja kaikkien aikuisten läsnäolon merkitystä lapsen arjessa ja elämässä. Tavallinen ja pienikin riittää!"

Vierailija
18/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on yrittäjä. Heillä on toimitilaremppa ja muutto juuri nyt päällä. Kaikki hänen aikansa menee siihen.

Siinä tapauksessa sovit poissaolostasi työnantajasi kanssa. Teet tunnit sisään joskus toiste, otat palkatonta vapaata, käytät vuosilomapäivän tai miten nyt työpaikallasi onkaan tapana nämä yksityisasioihin tarvittavat poissaolot hoitaa. 

Vierailija
19/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mokkapalakuningatar" =D Esikoisen luokan vanhemmat ovat onneksi kaikki vähän sellaisia mennään siitä mistä aita on matalin, lapset ovat tärkeitä, mutta on muutakin elämää. Kuopuksen ekassa vanhempainillassa kävi heti ilmi, että paikalla on useampia "lapset ovat elämän ainoa sisältö" vanhempia.

Meillä ei ole tuollaista perinnettä, onneksi. Ärsyttää vapaiden käyttäminen jonkun ulkopuolisen määrittelemällä tavalla. Opettajan eivät ymmärrä, että meille muille jokainen vapaapäivä on kullanarvoinen. Ja vaikka tietysti mielellään käytän vapaa-aikaa lasten kanssa, niin koulussa meno on tapahtumapäivinä sellaista härdelliä, että tuskin siinä mitään ratkaisevaa lähentymistä kodin ja koulun välillä saadaan aikaan.

Vierailija
20/63 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa sovit poissaolostasi työnantajasi kanssa. Teet tunnit sisään joskus toiste, otat palkatonta vapaata, käytät vuosilomapäivän tai miten nyt työpaikallasi onkaan tapana nämä yksityisasioihin tarvittavat poissaolot hoitaa. 

Niin. Se vaan ei ole niin yksinkertaista ihan koko ajan. Meillä toisella lapswlla krooninen sairaus joten niitä poissaoloja tulee muutenkin.

Helvetti että inhoan näitä! Ja koulu on surkea eikä lapsi ole siellä kuin nyt tämän alakoulun loppuun. Minulla e ole mitään mielenkiintoai tutustua siellä yhtään kehenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä