Jokavuotinen jääkiekko-oksennus
Kohta alkaa taas jokavuotinen, kuukausi kestävä jääkiekon pakkosyöttö suomalaisille. Laji, jota harrastaa tosissaan noin neljä maata maailmassa on ihan mahtavaa ja huippua ja kivaa ja kaikkee.
Ei ihme etteivät suomalaiset pärjää olympialajeissa. Tai oikeastaan missään muussakaan. Ainoa, johon Suomessa panostetaan, on jääkiekko. Voi luoja mikä laji, mutta kun kisoissa saa ryypätä, niin rahaa tippuu.
TV:tä ei taas voi avata ilman järkyttävän pitkiä TUNTEELLISIA mainoksia, joissa MAHTIPONTINEN musiikki soi taustalla kun miljonäärit leikkivät keskenään kepakoilla ja luistelevat laatikon päästä päähän. Ping. Pong. Ping. Pong.
Laittakaa lapsenne harrastamaan jotain, joka oikeasti kertoo osaamisesta: voimistelua, uintia, ihan mitä vaan. Mutta ei jääkiekkoa. Se ei tee kuin jäykkiä aikuisia, joilla on liian suuret luulot itsestään.
Sori. Olen vain niin kyllästynyt tähän lajiin.
Kommentit (36)
Mulla on telkkariin yhdistettynä sellainen kapula, josta voi vaihtaa näkyviin sellaisen kanavan, jossa tuota ohjelmaa ei näy. Meillä näkyy 16 kanavaa, yleensä korkeintaan yhdellä tulee lätkää eli jäljelle jää 15 kanavaa, joista tosin ainakin 5 näytää jotain ohjelmaa Kardashienin siskoksista... Ja ei, lapset ei harrasta lätkää enkä sitä ikinä itse katso.
Tiedän tunteen. Tein joskus mielenkiintoisen testin.
Huomasin, että iltasanomat oli jättänyt pari jääkiekkoa kritisoivaa kommenttiani kokonaan. julkaisematta. Päätin sitten testata teoriaani. Julkaisin eri sähköpostiosoitteilla jääkiekkoa eri tavoilla kritisoivia kommentteja jääkiekkoon ja urheiluun liittyvissä kommenteissa. Julkaisin osan myös eri tietokoneilla ja nettiyhteyksillä
Yllätys: IS ei julkaissut yhtä ainoata kommenttia. Niin se vaan on, että raha toimii moderaattorina. Ei ihme, että suomalaisista on kuva jääkiekkokansana, kun kritisoivat kommentit katoavat kuin pieru saharaan.
Ootteko nähneet, kun sata tonnia vuodessa tienaava jääkiekkoilija tekee kuperkeikkaa?
On muuten ihan parasta viihdettä...
Onok se noin vaikeaa? Olen vuosikymmeniä välttänyt kaiken jääkiekon seuraamisen ilman suurta vaivaa. Työpaikalla vain pitää lähteä pois kahvihuoneesta, jos tulee puheeksi.
Ei pelkästään jääkiekko ärsytä, vaan ylipäätänsä kaiken urheilun pakkosyöttö joka tuutista erityisesti tänä vuonna. Esim. Yle Puhe oli aikoinaan tosi hyvä radiokanava, nyt sie ltä tulee melkein pelkkää urheilua tai jotain tyhjänpäiväistä lässytystä sitten. Aiemmin tuli ihan asiaohjelmia. Koko kanava on mennyt täysin pilalle. Tv2 nyt on pilalla jo muutenkin.
Jääkiekossa huvittavia jokavuotiset mm-kisat (kilpailumuodon täydellinen inflaatio), jopa samoina vuosina kun on talviolympialaiset. Sitten tämä kummallinen world cup, joka järjestetään n. kerran 20 vuodessa, mikähän tämän kilpailun funktio edes oikein on?
Ylikypsä eukko kirjoitti:
Kohta alkaa taas jokavuotinen, kuukausi kestävä jääkiekon pakkosyöttö suomalaisille. Laji, jota harrastaa tosissaan noin neljä maata maailmassa on ihan mahtavaa ja huippua ja kivaa ja kaikkee.
Ei ihme etteivät suomalaiset pärjää olympialajeissa. Tai oikeastaan missään muussakaan. Ainoa, johon Suomessa panostetaan, on jääkiekko. Voi luoja mikä laji, mutta kun kisoissa saa ryypätä, niin rahaa tippuu.
TV:tä ei taas voi avata ilman järkyttävän pitkiä TUNTEELLISIA mainoksia, joissa MAHTIPONTINEN musiikki soi taustalla kun miljonäärit leikkivät keskenään kepakoilla ja luistelevat laatikon päästä päähän. Ping. Pong. Ping. Pong.
Laittakaa lapsenne harrastamaan jotain, joka oikeasti kertoo osaamisesta: voimistelua, uintia, ihan mitä vaan. Mutta ei jääkiekkoa. Se ei tee kuin jäykkiä aikuisia, joilla on liian suuret luulot itsestään.
Sori. Olen vain niin kyllästynyt tähän lajiin.
"Voimistelua, uintia...."
Luonnottomaksi treenatut kropat pomppivat ja veuhtovat, kunnes joltakin katkeaa niska tai vähintäänkin jalka...
Äijät veuhtoo pärskien minialtaassa päästä päähän ja joku hylätään vaan siksi, että teki kaksi delfiinipotkua liikaa lähdön jälkeen...
Ei jääkiekosta tai mistään urheilusta tarvitse tykätä, mutta on kyllä aika naurettavaa laittaa eri urheilulajeja yksiulotteisesti paremmuusjärjestykseen. Ihan objektiivisesti ajatellen, missään urheilussa ei ole mitään "järkeä", niinkuin ei muussakaan kulttuurissa (musiikki, esittävä taide jne.). Silti osa meistä haluaa ottaa sitä rikastamaan elämäämme.
Valmentaja kirjoitti:
Ootteko nähneet, kun sata tonnia vuodessa tienaava jääkiekkoilija tekee kuperkeikkaa?
En ole nähnyt mut olen nähnyt, kun muutaman miljoonan vuodessa tienaava jääkiekkoilija tekee kuperkeikkoja ja voimistelee muutenkin. Lasketaanko se?
Vierailija kirjoitti:
Valmentaja kirjoitti:
En ole nähnyt mut olen nähnyt, kun muutaman miljoonan vuodessa tienaava jääkiekkoilija tekee kuperkeikkoja ja voimistelee muutenkin. Lasketaanko se?
Kyllä. Kahden. Molemmilla pohja jossain muualla kuin jääkiekossa.
Sen verran monen eri lajin urheilijoita olen nähnyt treenaamassa, että voin sanoa surkeimman pohjan urheilullisuudelle tulevan jääkiekosta. Kuten sanottua, jäykkiä, surkealla vartalonhallinnalla varustettuja tyyppejä. Toinen laji, jonka edustajat ovat surkealla tasolla, on kehonrakennus.
Mutta ottaen huomioon lajin suosion lasten vanhempien keskuudessa, niin surkeampaa temppua ei kersalle voi tehdä, kuin pistää se jääkiekkotreeneihin. Hienosti luistelevat, mutta siihen se sitten jääkin.
Joo samaa mieltä. Jääkiekkoaika jättää minut ulos kaikesta. En halua olla ulkopuolinen.
Valmentaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmentaja kirjoitti:
Kyllä. Kahden. Molemmilla pohja jossain muualla kuin jääkiekossa.
Sen verran monen eri lajin urheilijoita olen nähnyt treenaamassa, että voin sanoa surkeimman pohjan urheilullisuudelle tulevan jääkiekosta. Kuten sanottua, jäykkiä, surkealla vartalonhallinnalla varustettuja tyyppejä. Toinen laji, jonka edustajat ovat surkealla tasolla, on kehonrakennus.
Mutta ottaen huomioon lajin suosion lasten vanhempien keskuudessa, niin surkeampaa temppua ei kersalle voi tehdä, kuin pistää se jääkiekkotreeneihin. Hienosti luistelevat, mutta siihen se sitten jääkin.
Ei Suomen junnuja opeteta luistelemaan lätkätreeneissä. Jos sen haluaa oppia on mentävä luistelukouluun muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään jääkiekko ärsytä, vaan ylipäätänsä kaiken urheilun pakkosyöttö joka tuutista erityisesti tänä vuonna. Esim. Yle Puhe oli aikoinaan tosi hyvä radiokanava, nyt sie ltä tulee melkein pelkkää urheilua tai jotain tyhjänpäiväistä lässytystä sitten. Aiemmin tuli ihan asiaohjelmia. Koko kanava on mennyt täysin pilalle. Tv2 nyt on pilalla jo muutenkin.
Kukaan ei pakota katsomaan televisiota, kuuntelemaan radiota tai seuraamaan mitään medioita. Älä siis viitsi puhua pakkosyötöstä, koska se ei pakkosyöttöä ole. Ellet sitten ole niin riippuvainen ihminen, että sitä telkkaria ei vaan saa suljettua.
Sitähän ei käytännössä tule enää kuin maksukanavilta ja striimeiltä, joten vältyt siltä kun et tilaa sitä.
Paljon aikaa jääkiekon parissa viettävän voin kertoa, että suurin osa lapsista on itse valinnut lajin. Ei ole koskaan törmännyt vanhemman pakottamana jääkiekkoilijaan. Olen törmännyt vanhempien pakottamana lopettaviin pikkukiekkoilijoihin. Nykyään junnutkin treenaa ohessa pikatesti,joogaa ja muita kehonhuoltoa ja -hallintaa kehittävää. Ja eikö ole hyvä, että on yksi laji joka käy niille isoille körmyjunnuillekin?
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekossa huvittavia jokavuotiset mm-kisat (kilpailumuodon täydellinen inflaatio), jopa samoina vuosina kun on talviolympialaiset. Sitten tämä kummallinen world cup, joka järjestetään n. kerran 20 vuodessa, mikähän tämän kilpailun funktio edes oikein on?
Taitaa olla bisnestä?
Minä ainakaan en ole koskaan katsonut yhtään sm-sarjan ottelua mistään,hyvin on pystynyt välttelemään.
M50
Vierailija kirjoitti:
Paljon aikaa jääkiekon parissa viettävän voin kertoa, että suurin osa lapsista on itse valinnut lajin. Ei ole koskaan törmännyt vanhemman pakottamana jääkiekkoilijaan. Olen törmännyt vanhempien pakottamana lopettaviin pikkukiekkoilijoihin. Nykyään junnutkin treenaa ohessa pikatesti,joogaa ja muita kehonhuoltoa ja -hallintaa kehittävää. Ja eikö ole hyvä, että on yksi laji joka käy niille isoille körmyjunnuillekin?
Siis pilatesta eikä pikatesti.
Jokainen hoitaa oman ruutunsa. Kaikki liiga-ottelut 29,95€/kk 😄 moinen mainos tässä ketjussa ja sit jotain ärmeitä lätkä-äijiä siinä mainoksen taustalla :D
Valmentaja kirjoitti:
voi tehdä, kuin pistää se jääkiekkotreeneihin. Hienosti luistelevat, mutta siihen se sitten jääkin.
...Ja tämänkin taitoluistelijat tekevät paremmin.
On se niin kamalaa, edes tv:tä voi katsoa. Mene ulos.