Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerien lopetus ja ongelmat.

Vierailija
25.08.2016 |

Mulla tullut todella paljon outoja ongelmia e-pillereiden lopettamisen jälkeen.

Iho niin rasvainen kuin siihen olisi levitetty just paksu kerros rasvaa. Myös kaula, korva ja korvan taukset rasvassa. Finnejä ei ole kuin selässä hartioiden kohdalla, siinä minne hiukset osuvat.
Hiukset rasvoittuvat puolessa päivässä aivan kamaliksi, niitä lähtenyt melettömästi ja koko pää täynnä sojottavia, katkeilevia hiuksia, jotka pöhöttävät, vaikka mitä tekisi.
Jos en pese hiuksia, päänahkaan tulee kipeitä näppylöitä (finnejä?) ja päänahkaa särkee.

Alapää kutisee ja joudun käyttämään välillä hiivaan tarkoitettua rasvaa ja koko ajan tunne, että olisi pissatulehdus (ei ole) ilman sitä kirvelyä.

Tämä on kaikista noloin, mutta saatan pieraista, vaikka pidätän sitä. Aivan hirveää, kun sitä tapahtuu ihmisten ilmoilla.
Mulla on kuulia ja olen treenannut alapäänlihaksia ja ne ovat kunnossa.

Mikään deodorantti ei pidä. Edes Absolutt Torr ei toimi. Tai toimii pari päivää enkä uskalla herkän ihon taki laittaa sitä useammin.

Alkaa olemaan sellainen tilanne etten mä kehtaa edes kauppaan mennä, olen niin hirveän näköinen! Hiukset jos laittaisi kiinni, paranisi, mutta en uskalla, kun hiukset on niin katkeilevat, että menevät varmaan vain huonompaan kuntoon ja poninhäntä on nykyään tosiaan sormen paksuinen.

Muitakin oireita varmaan on, en nyt vain muista.

Onko ainoa keino aloittaa pillerit uudestaan?
Sitä en haluaisi tehdä, mutta nyt tämä tilanne ollut päällä jo 8 kk ja koko ajan pahemmaksi menee.

Vai onkohan mussa jotain muuta vikaa ja nuo oireet vain sattuivat alkamaan pillereiden lopetuksen aikoihin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti yli vuoden palautua pillereiden lopettamisesta ja olin syönyt pillereitä vaan kolmisen vuotta. En ikinä alottais niitä uudelleen ton jälkeen mitä kävin läpi kun lopetin ne. Tukka lähti päästä, ihan oikeasti liioittelematta puolet tukasta lähti. Hirveä finnihyökkäys naamaan ja mulla ei koskaan, edes pillereitä ennen, oo ollut pahemmin finnejä. Rasvoittuva päänahka ja naama kuulostaa kans tutulta.. Vituttaa että näistä jutuista mulle ei sanallakaan mainittu silloin kun aloitin pillerit. Hiukset ei koskaan palautuneet ennalleen mutta kaikki muu on palautunut normaaliksi.

Vierailija
2/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä hormooni myrkkyähän ne pillerit on ja jos niitä pitkään käyttää niin keho luulee että se on normaalia ja järkyttyy kun sitä ylimäärästä hormoni annosta ei yhtäkkiä enää saakkaan pillereistä vaan pitää yhtäkkiä alkaa taas tuottaa hormoneita itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt yli 10 vuotta pillereitä enkä mäkään silloin kuullut, että ongelmia voisi tulla, etenkään näin pitkäksi aikaa lopettamisesta.

Kaikki vain pitivät pillereitä hyvänä asiana ja kun kävin lääkärissä toisen asian takia ja kysyin myös tästä, niin ainoa neuvo oli, että aloita pillerit uudestaan.

Ap

Vierailija
4/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni pillereiden lopettamisen jälkeen joitakin kuukausia rasvoittuvilla hiuksilla ja muutamille näpyillä, mutta sitten alkoi alamäki. Hiuksia irtoili ja ne ohentuivat paljon, kasvoihin ja selkään tuli finnejä joita ei minullakaan edes ennen pillereitä ollut, menkat heitteli ihan miten sattuu jne.. Näitä oireita kesti varmaan yli vuoden. Sen jälkeen kuitenkin pikkuhiljaa finnit ovat vähentyneet ja hävinneet, hiukset ovat kasvaneet takaisin ja nyt löytyy jo paksuuttakin. Lisäksi olen päässyt eroon e-pillereiden haittavaikutuksista kuten hurjista mielialavaihteluista, päänsäryistä ym. En aloita enää ikinä kun kerran olen käynyt tuon lopettamisen läpi.

Vierailija
5/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös mielialanvaihteluita ja tiputteluvuotoa melkein kaikilla merkeillä.

Nyt sitä ei ole kuin menkkojen lähestyessä, ja silloin olen tosi vihainen koko ajan ja älyttömän turvoksissa, mutta ainakin vielä ne eivät tule kovin säännöllisesti.

Täytyy siis sinnikkäästi jatkaa kamalan näköisenä ja tuntuisena, jossain vaiheessa helpottaa. Toivottavasti. 😃

Ap

Vierailija
6/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksamista vaan! Vasta lopettamisen jälkeen sitä tajus millaista myrkkyä on tullut vuosikausia syötyä kun oma kroppa reagoi noin ja vielä yli vuoden ajan etsi tasapainoaan.. Kuivasampoosta, ihon hoidosta ja runsaasta veden juonnista mulle oli hieman apua, tosin mikään muu ei parantanut tilannetta kuin aika. Toki jos oireet olisi olleet vielä pahemmat niin olisin kääntynyt lääkärin puoleen, mutta pillereitä en olisi uudelleen aloittaanut!

4

Vierailija
7/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kuulostaa kamalalta! Itse söin pillereitä vain kaksi vuotta ja ne sopivat hyvin, mitään oireita ei alun jälkeen ollut.

Vuosi sitten lopetin ilman ihmeempiä ongelmia ja välillä olen harkinnut pitäisikö aloittaa uudelleen, jotta saisi rytmin taas supersäännölliseksi, vuodon niukaksi ja kivut pois.

Kiitos paljon näiden kokemusten jakamisesta! En enää kepein perustein harkitse kroppani koukuttamista moisiin mömmöihin. Suositushan todella on että jos löytää itselleen sopivan ehkäisymenetelmän, sitä pitäisi sitten jatkaa hamaan hautaan, tai siis niin kauan kuin tarvetta on. Ehkä se on pakkokin, jos lopettamisesta seuraa tuollaista.

Vierailija
8/8 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pitkään, että e-pillerit sopii mulle. Olin sen verran nuori aloittaessani niitä etten tajunnut etten mä ole oikeasti sellainen joka olin pillereiden aikana. Aloitin vielä Diane Novilla ja niitä söin kaikista pisimpään.

Elämä on nyt siltä osin mukavaa, että olen taas huumorintajuinen, positiivinen ja osaan iloita pienistäkin asioista ja seksihalut ovat mahtavat verrattuna pilleriaikoihin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi