Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsi kun säikähdin yöllä! Mulla on vauva 2 vko

Vierailija
25.08.2016 |

Imetin vauvaa yöllä ja röyhtäytin ym mutta vauva kitisi eikä rauhottunut. Otin vauvan sitten syliini, kävin makaamaan selälleni parisängylle ja laitoin vauvan makaamaan masulleen minun päälleni ja pitelin vauvasta kiinni. Hän nukahti siihen ja valitettavasti minä myös :/
Havahduin yhtäkkiä ja huomasin että vauvan pää ja ylävartalo roikkuivat alaspäin kylkeni kohdalta. Vauva oli siis mahallaan mutta oli alkanut valua pois päältäni.
Säikähdin kauheasti, vauvoilla on niin herkkä kaula eikä 2 vko ikäinen osaa kannatella päätä!
Laitoin vauvan äkkiä selälleen viereeni ja siinä se jatkoi uniaan. Valvoin sitten aamuun asti vauvaa tarkkaillen. Kaikki ok.
Mutta kyllä säikähdin :( Käviköhän vauvalle jotain?
En ainakaan enää ikinä tee noin.
Miten te rauhoittelette vauvaa öisin jos se ei meinaa nukahtaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt vauvalle kuinkaan, olishan se itkenyt jos sen olis paha olla.

Ota ensi kerralla viereen, papermi imettää kyljellään niin voitte nukkua sitten vierekkäin. Laita vaikka joku tyyny/peittopötkylä omien jalkojen väliin jos pelkäät että saatat unissa kierähtää päälle.

Vierailija
2/5 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos mulla ei ole enää vastasyntynyttä (eikä tulekaan). Tiedän liian hyvin tuon tunteen. Mä havahduin yöllä siihen kun vauvan pää oli peittoni alla :( Ei paljoa nukuttanut enää sen jälkeen.

Mutta vastaus kysymykseesi, ei vauvalla hätää ole. Voithan toki soittaa esim neuvolaan, mutta jos vauva on hyvävointinen niin kaikki ok. Eihän se vauva siitä mitenkään ole lennähtänyt pää alaspäin tms.

Koita rauhoittua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa tota vatsalleen nukahtamista.

Sain esikoisen kerran sinertämään synnytyslaitoksella kun makasi vatsallaan mun vatsalla, pää oli mennyt jotenkin huonoon asentoon. Nostin heti pois kun huomasin, mutta mietin että mitähän olisi tapahtunut jos olisin nukkunut...

Ihan hyvä ipana siitä on kasvanut, ja nyt on pikkusisko kainalossa öisin, mutta kannattaa silti olla valppaana.

Vierailija
4/5 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä siis olen työntänyt tissin suuhun ja nukahtanut itsekin, molempien kanssa.

Tämän kakkosen kanssa nukun kyllä huonommin, vielä tuoreessa muistissa miten toi eka lapsi joku yö herätti rimpuilemalla kun oli kokonaan joutunut peiton alle.

Vierailija
5/5 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta :/