Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen tupakkatauko vähentää 10 min työaikaa.

Vierailija
24.08.2016 |

Se on aivan oikein. Tupakoitsija voi tehdä jopa kaksi tuntia vähemmän töitä kuin tupakoimaton. Tulisi säätää jokin laki jossa olisi pakko maksaa tupakoimattomalle selvästi parempaa tuntipalkkaa, riippumatta tupakoinnin määrästä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Körssääjät saa jatkaa kun pomotkin tekee sitä just samaa. Sauhuttelee ja lisäksi nauttii helvetillistä palkkaa. Eihän ne voi oikein tosissaan duunareita suitsia, silloin duunari ei tekisi edes sitä vähää mitä tällä systeemillä. Korkeemmille pomoille on paljon helpompi selitellä ja sanoo et annetaan hieman siimaa niin sit syntyy tulosta. Kyllä olis kirveelle käyttöö.

Vierailija
22/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl, että noi tupakoimattomat jaksaa vinkua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä maksetaan onneksi siitä työstä ja tuloksesta eikä kytätä miten käy tauoilla.

Joku käy röökillä, joku vähän kävelemässä ulkona, kolmas venyttelee ja neljäs hakee vartin välein uuden kahvimukillisen.

Ainiin, mutta meillä onkin loistava työnantaja ja hyvä työporukka, joka oikeasti tykkää työstään ja palkitaan siitä kunnolla.

Kun hallitus ilmoitti, että suostuu EK:n orjaksi ja palkkoja pitäisi alentaa, lomia lyhentää ja päiviä pidentää, meidän työnantaja nosti jokaisen palkkaa 200€/kk. Eikä muuten koskenutkaan päivien ja lomien pituuksiin.

Milloinkohan jengi tajuaisi, että piiskan ja katkeran kyttäyksen sijaan hyvä meininki on se, joka tuottaa sitä oikeaa tulosta?

Tämä systeemi olisi todella hyvä, siis maksettaisiin tuloksesta. Mutta sehän ei ole systeeminä suurimmassa osassa työpaikkoja. Valitettavasti. En itkisi täällä jos näin olisi.

Toivoopi AP. Toivottavasti suomi on menossa tähän suuntaan, muuten täällä ei enää kohta töitä ole kenellekään.

Mun puolestani jokainen saa körssätä ja pitää taukoja niin paljon kuin huvittaa töissä. Mutta sitä ei saa maksattaa niillä jotka tekevät asiat toisin.

Tulosvastuullinen palkanmaksu on ainoa reilu systeemi.

Vierailija
24/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa meltä, ettei työntekoa mittaa työpaikalla vietetty aika, vaan työsuoritus, tulos. Jos ei ole asiakaspavelutyössä yms, niin pitäisi katsoa tulosta, ei aikaa. Toki tää ei sovi kaikille aloille, osassa päivystys ja valmius on a ja o.

Vierailija
25/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laskin kerran ; 12 ukkoa kävi neljä kertaa/pvä työajalla tupakalla. a 10 min. =240 min/pvä.

Paljonkohan tuosta tulee vuodessa?

Meinasi joskus v....taa kun vähän oikaisi selkää niin

jo jostain kuului  pomon narina, : eikö ole mitään tekemistä??

No eipä sulla liikoja tunnu tekemistä olevan, kun on aikaa kytätä ja laskea muiden työajan käyttöä. Pomosi oli siis oikeassa.

Vierailija
26/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää joo tupakkatauolla ravaavat, etenkin kun itse olen ravintola-alalla ja se tarkoittaa silloin sitä, että kun yksi lähtee tupakalle pitää jonkun tehdä hänen hommat. Toiset saa ravata kerran tunnissa pihalla röökillä ja tauot vielä päälle samaan aikaan kun minä hikoilen heidän hommia ja saan pitää vain ne lakisääteiset tauot. Onneksi on työnantajakin alkanut puhua, että pitäisi tehdä työpaikasta savuton...

Vierailija
27/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkä mäkä ! Kyllä esim.  raksalla töitä on tehty aina vaikka välillä ns. lakisääteisiä on pidettykin.

Taas joku paskiainen puristamassa työnantajan puolesta työläisistä kaikkia tehoja irti.

Pari tupakkataukoa siinä töihintulon ja ruokatunnin välillä,pari iltapäivällä.

Se lisää työtehoa,eikä vähennä.

Ei ole pakko polttaa jos ei polta,voi siinä vaikka jutella kaverien kanssa tauolla.