Jaksaisitteko lähteä tähän ajatusleikkiin? Mitä jos yhden kokonaisen vuoden
Ajan internet ei toimisi ollenkaan, siis missään päin maailmaa? Koko netti ihan kaput. Lisääntyisikö vai vähentyisikö työpaikat? Miten kävisi oman työpaikkasi? Mitä teinit reagoisi? Itse pitäisin sitä hyvänä asiana. Tietty toisihan se omat ongelmansa, mut pitkällä tähtäimellä se olis hyvä.
Kommentit (39)
Minun töistäni ei ainakaan tulisi mitään. Koko homma olisi pakko lopettaa ja jäädä työttömäksi. Koko ala varmaan loppuisi vuoden ajaksi ja kaikki siihen liittyvät tekijät jäisivät työttömiksi tai ainakin vähenisivät ja joutuisivat suuntaamaan joillekin alan sivuraiteille.
Tai sitten homma vain hidastuisi ja menisi kovin vaivalloiseksi ja kalliiksikin, kun kaikki materiaali pitäisi lähettää postissa minulle ja valmis työ takaisin samalla systeemillä. Tarvitsen myös työssäni erilaisia hakutoimintoja, joten minun pitäisi muuttaa kirjastoon asumaan, jotta saisin edes jotenkin paikattua tiedonhaun puutteita. Olisi se kyllä vaivalloista ja uusinta tietoa olisi todella vaikea löytää.
Lisäksi minun olisi kai muutettava kaupunkiin, jotta saisin hoidettua kaikki työhön liittyvät viranomais- ja pankkiasiat ajallaan. Sanalla sanoen: edessä olisi pakollinen sapattivuosi, koska mistään ei oikein tulisi mitään.
Koko maailmankauppa loppuisi. Sähkönjakelu, pankkipalvelut ja rahan käyttö. Ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Koko maailmankauppa loppuisi. Sähkönjakelu, pankkipalvelut ja rahan käyttö. Ei siinä mitään.
Eihän netti ole ollut kuin vasta 25 vuotta. Oltiinko sitä ennen luolamiehiä vai?
No kyllä vaarantuisi aika lailla potilasturvallisuus mun työpaikalla joten töitä tulisi jopa enemmän kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ajan internet ei toimisi ollenkaan, siis missään päin maailmaa? Koko netti ihan kaput. Lisääntyisikö vai vähentyisikö työpaikat? Miten kävisi oman työpaikkasi? Mitä teinit reagoisi? Itse pitäisin sitä hyvänä asiana. Tietty toisihan se omat ongelmansa, mut pitkällä tähtäimellä se olis hyvä.
Kuolisit nälkään. Internet on muutakin kuin some. Ne teinit kuolisivat myös.
Ei se todellakaan olisi hyvä asia. Mitä hyötyä siitä muka olisi pitkällä tähtäimellä? Se aiheuttaisi pahimman talouskriisin, mitä on koskaan ollut.
Jos intra toimisi, ei hätiä mitiä. Perusinfoa asiakkaille joutuisi hoitamaan enemmän puhelimessa tai kirjeitse.
Logistiikka, energianjakelu ja kaupankäynti nyt ainakin käytännössä katkeaisivat. Että onnea vaan.
Aloittaja ei selvästikään ymmärrä, mihin kaikkeen internetiä käytetään. Se aiheuttaisi vähän isompia ongelmia, kuin "miten teinit reagoisi".
Olen tutkija. Tiedonhaku vaikeutuisi huomattavasti. Erilaisten kirjojen etsiminen vaikeutuisi. Sähköpostilta saisi työrauhan. Jos jotenkin eriästäisi työn koko muulta maailmalta, niin arvelen, että päivässä jäisi enemmän aikaa lukea ja kirjoittaa ja työkavereita tulisi tavattua kahvihuoneessa, ei sähköpostissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän netti ole ollut kuin vasta 25 vuotta. Oltiinko sitä ennen luolamiehiä vai?
Sitä ennenkin oli tietoliikenneyhteyksiä mutta se tekniikka ja piuhat ja laitteet eivät ole enää käytössä. Ensin pitäisi rakentaa ne yhteydet.
Olen töissä digitaaliseen puoleen kallellaan olevassa mainostoimistossa.
Kyllä meillä varmaan business lopahtaisi, firmoilla tuskin olis kauheita intressejä kehittää nettisivujaan ja nettipalvelujaan, miettiä somestrategioita yms.
Se printti mitä tehdään ei kauheasti heiluisi, paitsi että aineistoja pitäis kiikuttaa joko postin välityksellä tai itse vieden painoon.
Kyllähän tosta maailmanlaajuisesti syntyisi melkoinen kaaos.
Vierailija kirjoitti:
Jos intra toimisi, ei hätiä mitiä. Perusinfoa asiakkaille joutuisi hoitamaan enemmän puhelimessa tai kirjeitse.
Ei olisi sähköä. Ainakaan ekat kuukaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi sähköä. Ainakaan ekat kuukaudet.
No sitte paleltais pimeessä. Ei olis nykyistä duunia, vaikka talossa varavoimalähteet onkin. Se vaan ei riittäisi mitenkään normaaliin toimintaa.
kyllä töitä tehtiin silloinkin kun ei ollut nettiä, ja ihan hyvin pärjäiltiin. Puhelimitse paljon asioita hoideltiin ja faxeja läheteltiin. Vaikea enää nykypäivänä kuvitella miten se onnistui, kun ilman nettiä ei enää mikään tunnu toimivan.
Omaa työtäni pystyisin tekemään ilman nettiäkin, tosin tiedon etsiminen hidastuisi kun pitäisi palata kirjoista etsimiseen ja puhelimessa menisi paljon aikaa.
Minulle olisi harmillista, että joutuisin puhumaan kalliita ulkomaan puheluita toisissa maissa asuvien sukulaisten kanssa.
Teinit sopeutuisivat nopeasti. Alkaisivat taas puhumaan pitkiä puheluita ja ehkä tapaisivat toisiaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen nettiä oli myös muuta. Mm. modeemit, mutta ettehän te lapset tätä tiedä.
Oma työpaikkani ei vaarantuisi. Ehkä aluksi voisi tahti vähän hiljentyä, kun tilaukset hoidettaisiin ilmeisesti puhelimitse. Tekisi hyvää elää ilman somea vuoden verran, mut en pysty siihen ennen kuin se netti tosiaankin poistuis.