Miten savustaa naapuri ulos asunnosta?
Olen asunut tässä kerrostalossa nyt neljä vuotta ja yläpuolellani asuu henkilö joka häiriköi metelillään yöt. Olen huomauttanut metelistä suoraan tälle ja lisäksi ottanut muiden asukkaiden kanssa yhteyttä isännöitsijään monta kertaa ja aina asialle luvataan tehdä jotakin. Silti sama meno jatkuu. Sain jopa kuulla, että asuntoni edellinen asukas muutti juuri tämän häiriköijän vuoksi pois.
Tämän naapurin asunto on Y-säätiön omistama. Isännöitsijä on kuulemma laittanut asian eteenpäin heille, mutta mitään ei vain tapahdu. Mitä voisimme tehdä seuraavaksi kun nämä valitukset ei vaan auta? Etsin jo uutta asuntoa, mutta niitä on todella tiukassa täällä Helsingissä.
Kommentit (38)
Lämpöpatteri täysille, leppäpurua noin 5-6 desiä siihen päälle. Makuasia, mutta pari sokeripalaa siihen päälle ja noin 8h savustusta. Riippuu vähän kohteen painosta. Ruokalusikallista konjakkia ei kannata tuhlata, jos savustettava on mulkku muutenkin. En tiiä toimiiko, mutta saapihan sitä kokkeilla.
Onko jokin juoppo tai vastaava vai?
Sytytä kokko naapurisi oven eteen ja ohjaa savu hänen asuntoonsa. Näin naapurisi on pakko paeta ikkunan kautta ulos.
Niin. Miksi et hiljennä?Onko juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole juoppo. En viitsi sanoa sillä ketju poistuisi heti. Ymmärrätte varmaan yskän.
Ap
Miksi et hiljennä? Oletan siis että kyseessä ei ole psyykkisesti sairas.Voiko isännöitsijä antaa kirjallisen varoituksen ?
Tämä henkilö on kyllä saanut kirjallisia varoituksia, mutta kuvittelee ettei hänen tarvitse noudattaa sääntöjä. Y-säätiö ei jostain syystä jaksa käsitellä asiaa? En tiedä. Yksin en enää kohtaa naapuriani (miespuolinen henkilö ja olen itse nuori nainen) sillä on hän on haukkunut jo huoraksi ja heittänyt kahvit päälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen
Kenties narkkari? Vaiko vaan jonkin muun maalainen?
Hanki alppitorvi. Ohjeet vanhassa Aku-Ankassa.
Vierailija kirjoitti:
Lämpöpatteri täysille, leppäpurua noin 5-6 desiä siihen päälle. Makuasia, mutta pari sokeripalaa siihen päälle ja noin 8h savustusta. Riippuu vähän kohteen painosta. Ruokalusikallista konjakkia ei kannata tuhlata, jos savustettava on mulkku muutenkin. En tiiä toimiiko, mutta saapihan sitä kokkeilla.
Isä opetti myös tämän saman ja sen että mustaviinimarjan lehdet tuovat oman aromin kun niitä laittaa purujen joukkoon..
Jos hän möykkää öisin, niin sillon hän varmaan nukkuu pitkään aamuisin.
Ehkäpä voisit aloittaa pitkään haaveilemasi viulunsoiton opettelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen
Arvasin heti. Muslimimatu. Heita ei haadeta helposti.
Muuta omakotitaloon. Kerrostaloihin kuuluu muitten aiheuttamat äänet, pälli.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän möykkää öisin, niin sillon hän varmaan nukkuu pitkään aamuisin.
Ehkäpä voisit aloittaa pitkään haaveilemasi viulunsoiton opettelun.
Joo, ei tää tyyppi ole tehnyt päivääkään töitä sanoi naapurin mummokin :D Olen kostoksi laittanut aamupäivästä musiikkia mutten haluaisi kuitenkaan häiritä sillä toisia naapureitani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä henkilö on kyllä saanut kirjallisia varoituksia, mutta kuvittelee ettei hänen tarvitse noudattaa sääntöjä. Y-säätiö ei jostain syystä jaksa käsitellä asiaa? En tiedä. Yksin en enää kohtaa naapuriani (miespuolinen henkilö ja olen itse nuori nainen) sillä on hän on haukkunut jo huoraksi ja heittänyt kahvit päälle.
Ap
Voih, kun olisin luonasi, niin matu pyytaisi sinulta anteeksi hairioitaan muuttaessaan pois.
Kuse uunipellille tai muuhun samakokoiseen astiaan, jäädytä ja sujauta postiluukusta sisään se jääkimpale aamulla. toista joka päivä muutaman viikon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kuse uunipellille tai muuhun samakokoiseen astiaan, jäädytä ja sujauta postiluukusta sisään se jääkimpale aamulla. toista joka päivä muutaman viikon ajan.
Tolla tavalla ap jäis kiinni dna:sta.
Olethan tehnyt valitukset kirjallisesti ja allekirjoittaen omalla nimellä? Yritä saada joku osakkaista vaatimaan asian käsittelyä yhtiökokouksessa. Yhden osakkaan kirjallinen vaatimus riittää minkä jälkeen asia on pakko ottaa käsittelyyn.
Kuullostaa siltä että hallituksenne ja isännöitsijänne ovat nössöjä. Meillä y säätiön häiriökämppään reagoitiin heti.
Rikosilmoituksen. Tosin se vaatii melko hyvät todisteet häirinnästä, ennen kuin johtaa mihinkään. Ja sekin tie on pitkä.