Olenko ihastunut työkaveriini?
Miespuolinen työkaverini on vaan niin samalla aaltopituudella, että olen ehkä ihastunut häneen. Meillä on todella paljon yhteistä puhuttavaa, samoja kiinnostuksen kohteita, ja hän on vielä hyvännäköinen ja luonteeltaan ihana, kiltti! En osaa sanoa onko ihastuminen molemminpuolista, mutta hänkin hakeutuu seuraani. Itse olen ihastukseni tajuttuani vähän vältellyt, mutta en haluaisi parhaan työkaverini seurasta olla poiskaan, koska aika vaan kuluu hänen seurassaan kuin siivillä ja tulen hyvälle tuulelle poikkeuksetta. Näin on ollut alusta asti. Harmittaa, että edes tajusin ihastumiseni. Vai onko kyse edes ihastumisesta? Voihan olla, että sekoitan tunteet, koska tällainen ihmissuhde ei ole minulle tavallista, varsinkaan miesten kanssa näin ei ole usein käynyt. En tunne varsinaista seksuaalista himoa työkaveria kohtaan. Pelottaa, että sellainenkin tunne herää. Ja ongelmaahan ei olisi, ellen olisi varattu. Työkaveri on sinkku. Rakastan miestäni, enkä halua hänestä erota. Siksi en tahtoisi ruokkia ihastumisen tunteita ollenkaan. Mitä tekisitte minun tilanteessani? Onkohan tämä edes ihastumista, vai vaan sellaista seksitöntä tykästymistä ihmiseen?
Kommentit (8)
Tietenkään et ole, olethan varattu, tyytyväinen, etkä kaipaa jännitystä elämään. Sitä paitsi hyvännäköinen mies ei ole koskaan sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään et ole, olethan varattu, tyytyväinen, etkä kaipaa jännitystä elämään. Sitä paitsi hyvännäköinen mies ei ole koskaan sinkku.
Ehkä hän ei ole sitten tarpeeksi hyvännäköinen yleisin kauneusihantein ajateltuna, koska sinkku kyllä on, tai ainakin facebookin mukaan ja sen perusteella, mitä puheistaan olen ymmärtänyt. Aiempi lause on totta, olen varattu, tyytyväinen eikä jännityskään kiinnosta :) -ap
Tämä ihastumisajatus siis alkoi itää viime viikolla. Säikähdin sitä, en ole koskaan ihastunut neljän vuoden parisuhteeni aikana, enkä aiemmassa lyhyemmässä myöskään ihastunut ulkopuolisiin kertaakaan. Toivottavasti olette oikeassa, ja tämä ihastumisepäily on esimerkiksi vain syyllisyyttä siitä, että arjen keskellä joku muu kuin oma kumppani tuntuu päivien piristävimmältä ihmiseltä. Mieheni kanssa ei mene huonosti, vaan arki on aika väsynyttä, kumpikin teemme pitkää päivää tällä hetkellä. Pitää yrittää piristää suhdetta, niin tämä syyllisyydentunto poistuu. -ap
Ei kannata ruokkia tuota tunnetta olemalla tuon työkaverin kanssa tekemisissä enemmän kuin muiden.
Olet ihastunut, koska elämäsi on tylsää ja tavallista. Haluat tuntea suuria tunteita. Siksi olet ihastunut, koska se mies on sulle saavuttamaton, olethan varattu.
et ole.