Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivaudu vastaamaan: Kumman valitsisit, oikeustieteet vai psykologian?

Vierailija
24.08.2016 |

Jos oli pakko valita näiden kahden välillä, niin kumpaa lähtisit opiskelemaan (työelämä tietysti myös mielessä). Miten perustelet valintasi?

Terveisin joku joka ei osaa valita kahden suosikkialansa väliltä

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieteellnen. Erikoistut rikosoikeuteen ja rikollisten profiloijaksi. Siihen tarvitset runsaasti psykologian ja psykiatrian opintoja. Onko mahdollista? 

Vierailija
22/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiede. Olen enemmän kiinnostunut asioista kuin ihmisistä, enkä usko että sosiaaliset taitoni riittäisivät psykologin työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia. Juristit, joita tunnen, ovat todella kypsähtäneitä duuniinsa. Ja päivät ovat todella pitkiä.

Vierailija
24/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia, koska opiskelu vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kuin oikeustieteen. Eihän oikeustiedekään pelkkää pykälien pänttäämistä ole, mutta psykologian heijastuspinta omaan mieleen tarjonnee aina mielekkyyttä opiskeluun.

Vierailija
25/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia. Ihan koska kiinnostaa enemmän. Lapsuudenperheessä on kolme juristia, ei vaan ole mun juttu.

Vierailija
26/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiede. Tottahan toki, koska se on niitä harvoja asioita, joka olisi motivoinut minua yliopistoon oman alani lisäksi.

En osaa sanoa miksi.

Vierailija
27/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikis, jos älli riittäisi. Psykologin työtä olen seurannut sivusta, jatkuvasti psykologisten testien tekemistä ja hoitosuunnitelmissa istumista :/ Veikkaan että kiittämätön työ ainakin kaupungilla, eikä kauhean jännittävää. Tosin tuskin kyllä kovin moni oikeusalankaan homma on :D Mutta parempi palkka.

Vierailija
28/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustiede. Olen enemmän kiinnostunut asioista kuin ihmisistä.

Miten juristinaiset siedätte itseänne.

Laki on niin miesten puolella.

Uhrin täytyy aina puhua totta mutta tekijä saa valehdella.

Sek.rikostuomiot on olemattomia, ja kun se lyhyt ehdollinen on "kärsitty", tekijä on lain mukaan puhdas ja valmis uusiin seikkailuihin!

Vierailija
29/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiede. Voit lukea psykologiaa sivuaineena tai jos intoa riittää, vaikka pidemmällekin sitten oikeustieteen lisäksi.

Oikiksesta valmistuneet voivat työskennellä hyvin monella eri sektorilla, koska lakimiehiä tarvitaan niin humanistisilla aloilla kuin kovan luokan bisneksessäkin. 

Vierailija
30/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyrkinyt lukemaan psykologiaa, mutten päässyt. Luin sivuaineena sosiaalipsykologiaa yliopistolla.

Kauppiksessa luin sivuaineena yritysjuridiikkaa. Se oli kyllä mielenkiintoista.

Periaatteessa molempien tutkintojen suorittaneet voivat työskennellä täsmälleen samoissa tehtävissä yritysmaailmassa, mutta sitten tutkinnot antavat kelpoisuuden täysin erilaisiin tehtäviin. 

Haluaisitko työskennellä mieluummin psykologina? Testata ihmisiä ja auttaa heitä eteenpäin? Vai juristina asioiden parissa? Siinäkin kyllä usein auttaisit niitä ihmisiä.

Molemmat työt asiantuntijatöitä.

Vierailija
31/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täma asianajo on hyvin pitkälti psykologin hommaa.

Vierailija
32/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on olla innostunut työstään ja kokea se tärkeäksi tai vähintäänkin oikeaksi.

Jos on innostunut voi menestyä alalla kuin alalla.

Vierailija
33/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiede. Paremmat työllistymisnäkymät kun soveltuu yleistutkinnoksi monenlaisiin tehtäviin. Palkkaus parempi.

Oikeustieteen opintoihin voi yhdistää oikeuspsykologian opintoja.

Oikeustieteen opinnot pystyy suorittamaan melkein kokonaan suomenkielisillä tenttikirjoilla. Ystäväni luki psykologiaa ja hänellä oli paljon materiaalia englanniksi, mikä vaikeaa runsaan ammattisanaston vuoksi.

Vierailija
34/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologeilla työllisyys on parempi kuin juristeilla. Oikiksesta valmistuvista on runsaasti ylitarjontaa ja vastavalmistuneen on vaikeaa löytää töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän