Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antibiootit pisti vatsa ihan sekaisin

Kyllästynyt vatsa kipuihin
24.08.2016 |

Sain alkuviikosta 3 päivän antibiootti kuurin poskiontelon oireisiin. Kaksi päivää takana ja yksi vielä edessä. Nyt jo sellaiset vatsakivut, että huhheijaa, kuoleman portit tuntuneet olleen lähellä tänään. Precosaa olen ottanut, myös syönyt AB-jogurtti tuotteita... Mikään ei tunnu auttavat. Kannattaako tota viimeistä päivää enään ottaa? Ärsyttää tietoisesti tehdä itselle vaan pahempaa oloa. Kärsin muutenkin päivittäin vatsaongelmista, mutta nämä kivut on ihan eri luokkaa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kuumetta ripulin kanssa, pitää lopettaa kuuri. Ei muuten. Ota vaan tupla annos precosaa ja lisäksi gefilus tuotteita. Ja näitä vielä viikko pari kuurin jälkeen.

Vierailija
2/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apteekista maitohappobakteerivalmisteita. Itse syön niitä ainakin silloin, kun on antibioottikuuri päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu mitä on Clostridium Difficicle, mitä on ulosteensiirto ja mitä antibiootit tekevät suolistobakteereillesi.

Vierailija
4/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea apteekista maitohappobakteerivalmisteita. Itse syön niitä ainakin silloin, kun on antibioottikuuri päällä.

Turhaa. Antibiootit tappavat ne maitohappobakteerit. Precosa on sientä, johon antibiootit eivät toimi.

Vierailija
5/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tullut ehdottamaan Precosaa/Boulardiita, mutta harmi jos ei sulla toimi. :/ Mulla on jääneet antibioottiruikulit ja mahakivut historiaan sen jälkeen kun farmaseutti suositteli tuota. 

Vierailija
6/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurit pitää syödä loppuun, muuten syntyy antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja.

Kun kuuri loppuu aloita syömään hapatettuja juttuja; esim pastöroimatonta hapankaalia (esim. Rasilainen). Jatkossa pidä itsesi niin terveenä, että ei mokomia kuureja tarvitse syödä. Antibioottikuurin jälkeen voi suolisto olla todella pitkään ilman hyviksiä, mutta kannattaa tehdä kaikkensa että saa suolistoflooran takaisin hyvinvoivaksi. Unohda kaikki teolliset gefilukset ja syö oikeasti hapatettuja ruokia. Esim just sitä hapankaalia, hapata itse vaikka herneenituja, hanki jostain kefiirisieni ja tee sillä itsellesi kefiiriä (älä osta kaupan kefiiriä, ei yhtään sama asia).

Tiedän mistä puhun, ei yhtään antibioottikuuria tai sairaslomapäivää kahteentoista vuoteen.

Vierailija
7/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voin muutenkin vatsavammasena syödä kaaleja sun muita, ne on mun ehdottomalla ei-listalla.

Mitään siis ei ole todettu, mutta itse epäilen jotain stressiperäistä suolistosairautta.

Alan olla suhteellisen loppu näihin kipuihin ja tämä antibiootin aiheuttama on kyllä niin vikatikki

-ap

Vierailija
8/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ripulia? Antibioottikuuri sekoittaa joka tapauksessa suolistoflooran pitkäksi aikaa. Precosaa voi käyttää, mutta antibioottiripuliin on olemassa omat antibiootit tai ulosteensiirto hoitomuotona. Kuurin kesken jättämiseen en osaa antaa neuvoa. Siitä asiasta pitää neuvotella lääkärin kanssan. Olisi hyvä, että kuurit syötäisiin loppuun, jotta ei tule resistenttejä mikrobeja. Toisaalta taas jos antibiootin aiheuttamat oireet käyvät sietämättömiksi, kuuri on joskus pakko keskeyttää. Siitä pitää aika kysyä lääkäriltä lupa, eikä kuuria pidä omin päin keskeyttää.

Vierailija
9/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit jo valmiiksi vatsavammainen niin eiköhän sinulle puhkea krooninen suolistotulehdus.

Onnnea

Vierailija
10/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voin muutenkin vatsavammasena syödä kaaleja sun muita, ne on mun ehdottomalla ei-listalla.

Mitään siis ei ole todettu, mutta itse epäilen jotain stressiperäistä suolistosairautta.

Alan olla suhteellisen loppu näihin kipuihin ja tämä antibiootin aiheuttama on kyllä niin vikatikki

-ap

Sinä tiedät itse, mikä sopii vatsallesi. Jos kaali ei sovi, älä syö sitä.

Vierailija
11/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuurit pitää syödä loppuun, muuten syntyy antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja.

Kun kuuri loppuu aloita syömään hapatettuja juttuja; esim pastöroimatonta hapankaalia (esim. Rasilainen). Jatkossa pidä itsesi niin terveenä, että ei mokomia kuureja tarvitse syödä. Antibioottikuurin jälkeen voi suolisto olla todella pitkään ilman hyviksiä, mutta kannattaa tehdä kaikkensa että saa suolistoflooran takaisin hyvinvoivaksi. Unohda kaikki teolliset gefilukset ja syö oikeasti hapatettuja ruokia. Esim just sitä hapankaalia, hapata itse vaikka herneenituja, hanki jostain kefiirisieni ja tee sillä itsellesi kefiiriä (älä osta kaupan kefiiriä, ei yhtään sama asia).

Tiedän mistä puhun, ei yhtään antibioottikuuria tai sairaslomapäivää kahteentoista vuoteen.

Sulla on vain hyvää tuuria, ettet ole joutunut kuurille. Ei se ole pelkästään syömistesi ansiota. En minäkään ole ollut vuosikausiin kuurilla, mutta en ajattele että se olisi omaa ansiotani.

Vierailija
12/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

En yhtään ihmettele miksi olet tuossa jamassa. Syönyt kaikella paskalla suolistosi paskaan kuntoon. Hapankaali on ihan eri asia kuin kaali. Siinä on huimat määrät suolistolle hyviä juttuja. Mutta jos et sitä nyt tähän  hätään suostu syömään niin ota noista muista vinkeistä onkeesi ja tee vaikka sitä kefiiriä ja aloita sillä. Mutta jos ei apu kelpaa niin kärsi sitten.

Vierailija
13/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai clostridium difficile-ripulin ja parani siitä lopulta precosalla ja antibiootilla. Nyt saanut kaksi erilaista antibioottikuurin, eikä tullut ripulia. Käytetään precosaa 2 kapselia/pvä ja lisäksi maitohappobakteerivalmisteita.

Vierailija
14/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En yhtään ihmettele miksi olet tuossa jamassa. Syönyt kaikella paskalla suolistosi paskaan kuntoon. Hapankaali on ihan eri asia kuin kaali. Siinä on huimat määrät suolistolle hyviä juttuja. Mutta jos et sitä nyt tähän  hätään suostu syömään niin ota noista muista vinkeistä onkeesi ja tee vaikka sitä kefiiriä ja aloita sillä. Mutta jos ei apu kelpaa niin kärsi sitten.

Kahden työn stressi ja "paskaa syöminen" taitaakin olla sama asia. Kiitos paljon auttavasta neuvostasi.

-ap

Vierailija
15/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vain hyvää tuuria, ettet ole joutunut kuurille. Ei se ole pelkästään syömistesi ansiota. En minäkään ole ollut vuosikausiin kuurilla, mutta en ajattele että se olisi omaa ansiotani.

Joo joo, usko tai älä usko. Miksi sitten ympärilläni pyörivien tautisten ja antibiootteja (kuin karkkia) popsivien ihmisten pöpöt ei minuun tartu?

Vierailija
16/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos hapankaali olisi ihmelääke kaikkeen, olisi se jo rekisteröity lääkkeeksi. Kaali aiheuttaa kaasuja, ja pahentaa monen ihmisen vatsavaivoja. Kaikki ei sovi kaikille.

-ohis

Vierailija
17/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kahden työn stressi ja "paskaa syöminen" taitaakin olla sama asia. Kiitos paljon auttavasta neuvostasi.

-ap

Älä sitten ihmeessä tee asialle mitään vaan jatka antibioottien mussuttamista. onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
18/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, usko tai älä usko. Miksi sitten ympärilläni pyörivien tautisten ja antibiootteja (kuin karkkia) popsivien ihmisten pöpöt ei minuun tartu?

Kaikki me olemme kuolevaisia. Ei meillä kenelläkään ole loputon vastustuskyky. Ei sinullakaan. On ilkeää syyllistää sairastavaa ihmistä sairaudestaan. Sinulla ei ole varsinaisesti mitään faktaa tämän ketjun perusteella, että hän olisi itse aiheuttanut sairautensa. Joskus nyt vain joutuu syömään antibioottia, jos on tulehdus. Joillakin ihmisillä nyt vain on herkempi maha ja suolisto kuin toisilla.

Vierailija
19/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa. Antibiootit tappavat ne maitohappobakteerit. Precosa on sientä, johon antibiootit eivät toimi.

Precosa ja maitohappovalmisteet pitää ottaa antibioottiannosten välissä olevana aikana. Esim. jos syöt antibioottia kello 12 ja 16, sitten otat Precosaa ja maitohappobakteereja klo 14 tai muuten ne menevät harakoille. On helppoa laittaa kännykkä muistuttamaan asiasta.

Vierailija
20/61 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos hapankaali olisi ihmelääke kaikkeen, olisi se jo rekisteröity lääkkeeksi. Kaali aiheuttaa kaasuja, ja pahentaa monen ihmisen vatsavaivoja. Kaikki ei sovi kaikille.

-ohis

Oletko koskaan edes syönyt hapankaalia? Se ei aiheuta samoja oireita kuin raaka kaali tai edes kypsennetty kaali. Se on valmistettu maitohappokäymisellä, eli sisältää suolistoa helliviä maitohappobakteereita. Mutta ei varmaan kannata edes kokeilla, sen kun syödään kuuria kuurin perään ja vingutaan vatsavaivoja.

Ei sitä hapankaalia ole pakko syödä, voi juoda vain sen lientä. Tai tehdä sitä kefiiriä kefiirisienellä. Mutta kun ei ole lääkefirman tuote niin eihän se voi auttaa, ei kannata edes yrittää. Syökää vaan niitä rekisteröityjä lääkkeitä, nehän ei mitään oireita kenellekään aiheuta, stressi se vaan mahaa kalvaa ei mikään muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi