Onko minulla velvollisuus vastata
lapseni isän lähettäminen tekstiviesteihin? Mies on haastanut minut oikeuteen lasta koskevissa asioissa. Voimassaolevaa sopimuksia mistään ei ole. Isästä ei ole kuulunut kuukausiin ja aloitti yhtäkkiä pommittamaan viesteillä tyyliin "mitä kuuluu? :) mitä teette? oletteko heränneet?"
Tiedän, että tämä on isän keino osoittaa oikeudessa olleensa aktiivinen. Oikeuskäsittelyä on tulossa lähiaikoina ja nämä viestit on alkaneet tulla myös viikon sisällä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun niihin pitäisi vastata?
Ota vaikka uusi liittymä ja olet muka tietämätön koko viesteistä.
Nuu ajattelin et jos en vasta ni oikeus voi katsoo et minä oon se huono tässä kuin isä on nyt niin aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et vastaa se katsotaan oikeudessa sinua vastaan.
Mitä ihmeen haittaa vastaamisesta tai vastaamattomuudesta muka voi olla?
Ap voisi kieltää mieheltä viestien lähettelyn ja jos se silti jatkuu, niin voisi hakea lähestymiskieltoa ja syyttää vainoamisesta.
Ei ap:lla ole mitään syytä pitää miheen yhtyettä, jos kerran on lapsen yksinhuoltaja eikä miehen kanssa ole sopimusta tapaamisoikedestakaan. Mies on kuin kuka tahansa tuntematon mies, ei hänneen tarvi pitää mitään yhteyttä.
Isyys on tunnustettu ja pelkään et jos en vastaa hänelle ni voi oikeus katso mun olevan se paska ihminen tässä ja et en halua isälle antaa olla isänä. :( Hän itse jätti mua raskaudesta ja nähnyt lapsen muutaman kerta ja nyt alkaa multa vaatiman asioita. Miten voisi niin pieni lapsi mennä joka toinen viikoloppu isälle jota ei tunne? Noo tänne vain katsomaan lasta... juuh ei toimi. :(
Mulla takana 4 vuotta tappelua isän kanssa. Isä ilmoitti erotilanteessa että aikoo tehdä elämästäni helvettiä ja tuhota minut ja hyvin on uhkaustaan toteuttanut. Meillä joka ikisestä asiasta otetaan yhteyttä lastenvalvojaan ja koitetaan mustamaalata minua. Isä ei siis halua tavata lasta kuin joka toinen viikonloppu ja sellaiseen sopimukseen on lastenvalvojalla päädytty. Kuitenkin lähes viikoittain on lastenvalvojaan yhteydessä mm. seuraavien asioiden tiimoilta:
-En pakkaa lapselle tapaamiskerroille reppua mukaan (olen kerran laittanut kaksi muovikassillista vaatteita, jotka voi jäädä isälle jotta lapsen ei tarvi aina raahata koko viikonlopun vaatekerrastoa mukana.Isälle tämä ei sovi.)
- Ostamani vaatteet eivät kelpaa isälle, kirpputorilta ei saisi ostaa.
- Estin tapaamisen (Isällä oli tapaamisoikeus uutena vuotena lapseen. Kuitenkaan uvaattona klo 21 mitään kontaktia sen tiimoilta, tuleeko isä hakemaan lasta tms isä ei ollut ottanut. Sopimuksessa lukee että klo 17 uudenvuoden aattona isä tulee hakemaan lasta.)
- Ja myös sitten se että yritin vieraannuttaa lapsen isästään. Isä siis oli saanut minusta jo kaksi pahoinpitelytuomiota yhdessäolomme aikana ja oli eronkin jälkeen sairaalloisen mustasukkainen ja kyttäsi mua jatkuvasti. Yhtäkkiä alkoi soittaa mulle 5-10 x päivässä ja vaati saada puhua lapsen kanssa, txtasi aivan kokoajan just että "mitä lapseni tekee" "Oletko antanut lapselleni aamupalaa" jne ja kun en pakottanut lasta puhumaan isänsä kanssa puhelimessa monta kertaa päivässsä, otti yhteyttä lastenvalvojaan ettei kanssani pysty hoitamaan lapsen asioita.
Lastenvavoja ei suhtautunut isän juttuihin millään tasolla vakavasti vaan sivuutti kaikki sekoilut. Hyvä asiantuntija näkee tuollaisen läpi. Voit vastata kerran päivässä viestiin, vaikka että kaikki hyvin jne, mutta mukaan tuollaiseen pompotteluun älä lähde.
Vierailija kirjoitti:
Mulla takana 4 vuotta tappelua isän kanssa. Isä ilmoitti erotilanteessa että aikoo tehdä elämästäni helvettiä ja tuhota minut ja hyvin on uhkaustaan toteuttanut. Meillä joka ikisestä asiasta otetaan yhteyttä lastenvalvojaan ja koitetaan mustamaalata minua. Isä ei siis halua tavata lasta kuin joka toinen viikonloppu ja sellaiseen sopimukseen on lastenvalvojalla päädytty. Kuitenkin lähes viikoittain on lastenvalvojaan yhteydessä mm. seuraavien asioiden tiimoilta:
-En pakkaa lapselle tapaamiskerroille reppua mukaan (olen kerran laittanut kaksi muovikassillista vaatteita, jotka voi jäädä isälle jotta lapsen ei tarvi aina raahata koko viikonlopun vaatekerrastoa mukana.Isälle tämä ei sovi.)
- Ostamani vaatteet eivät kelpaa isälle, kirpputorilta ei saisi ostaa.
- Estin tapaamisen (Isällä oli tapaamisoikeus uutena vuotena lapseen. Kuitenkaan uvaattona klo 21 mitään kontaktia sen tiimoilta, tuleeko isä hakemaan lasta tms isä ei ollut ottanut. Sopimuksessa lukee että klo 17 uudenvuoden aattona isä tulee hakemaan lasta.)
- Ja myös sitten se että yritin vieraannuttaa lapsen isästään. Isä siis oli saanut minusta jo kaksi pahoinpitelytuomiota yhdessäolomme aikana ja oli eronkin jälkeen sairaalloisen mustasukkainen ja kyttäsi mua jatkuvasti. Yhtäkkiä alkoi soittaa mulle 5-10 x päivässä ja vaati saada puhua lapsen kanssa, txtasi aivan kokoajan just että "mitä lapseni tekee" "Oletko antanut lapselleni aamupalaa" jne ja kun en pakottanut lasta puhumaan isänsä kanssa puhelimessa monta kertaa päivässsä, otti yhteyttä lastenvalvojaan ettei kanssani pysty hoitamaan lapsen asioita.
Lastenvavoja ei suhtautunut isän juttuihin millään tasolla vakavasti vaan sivuutti kaikki sekoilut. Hyvä asiantuntija näkee tuollaisen läpi. Voit vastata kerran päivässä viestiin, vaikka että kaikki hyvin jne, mutta mukaan tuollaiseen pompotteluun älä lähde.
Oii kamala tilanne. Voin hyvin kuvitellaa miltä susta tuntu ku jo noin kauan on kestänyt. :( Miksi et hae yksinhuoltajuutta kuin isä on noin vaikee?
Noo tuntu et isä ei tajua tätä asiaa. Hän vaan nyt päättänyt et kaiken jälken lapsi muka kiinnosta, koska hänen äiti haluu ni paljon olla mummo.. no tervetuloa kattpmaan lapsen!! Missä hän onkin sit ollut kuin olis aikaa ollut lasta nähdä? Miksi itse perui ja nyt onkin niiin kiinnostunut.... mä sanon et tää mies on sairas :(