Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minulla velvollisuus vastata

Vierailija
24.08.2016 |

lapseni isän lähettäminen tekstiviesteihin? Mies on haastanut minut oikeuteen lasta koskevissa asioissa. Voimassaolevaa sopimuksia mistään ei ole. Isästä ei ole kuulunut kuukausiin ja aloitti yhtäkkiä pommittamaan viesteillä tyyliin "mitä kuuluu? :) mitä teette? oletteko heränneet?"

Tiedän, että tämä on isän keino osoittaa oikeudessa olleensa aktiivinen. Oikeuskäsittelyä on tulossa lähiaikoina ja nämä viestit on alkaneet tulla myös viikon sisällä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mutta mä en voi hänen kans yhdessä olla huolttaja

Vierailija
22/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikki vastanneet!! Mä olen niin vihainen tästä ja tuntuu et mies on tullut sairaaksi :( en halua yhteistä huolto koska tiedän mikä hän on ja hän on niin kiero ihminen!! Miten saan pitää yksinhuoltajuuteni?

Lapsella on oikeus isään ja lapsen parasta haetaan.

Joo no jos luet tarkasti ni huomaakin ehkä et ei oo kyseessä tää asia vaan se et mä en halua sitä yhteishuoltajutta, koska mies ei tähän asti oo ollut mukana ja ei voida hoitaa asiat yhtessä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tästä tulla yhteishuoltoon?

Vierailija
24/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt joku

Vierailija
25/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikki vastanneet!! Mä olen niin vihainen tästä ja tuntuu et mies on tullut sairaaksi :( en halua yhteistä huolto koska tiedän mikä hän on ja hän on niin kiero ihminen!! Miten saan pitää yksinhuoltajuuteni?

Lapsella on oikeus isään ja lapsen parasta haetaan.

Älä sekoita tapaamisoikeutta ja yhteis-/yksinhuoltajuutta keskenään. Yksinhuoltajuus ei poista lapsen oikeutta tavata isäänsä.

Yhteishuoltajuus ei todellakaan ole aina mikään paras vaihtoehto, erityisesti jos isä ei ole osoittanut mielenkiintoa lasta kohtaa aiemminkaan. Yhteishuoltajuudessa toinen vanhempi voi niin halutessaan tehdä valtavasti hallaa lapsen asioiden hoitamiseen.

Vierailija
26/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki perheoikeuteen perehtynyt asianajaja. Heti. Maksaa, mutta asiasi hoituu sillä tavalla parhaiten. Ystäväni teki näin ja sai huijarimiehen kimpustaan.

Vierailija
27/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todennäköistä että saan pitää yh? Mies ei varmasti toimii lapsen hyväksi :( hän on niin ilkeä

Vierailija
28/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon mies olisi teidän mielestänne voinut tähän mennessä olla mukana, kun lapsi on 10 kk vanha ja vanhemmat eivät asu yhdessä? Ja äiti ei halua edes viesteihin vastata? Mitä mahdollisuuksia isällä on?

Vierailija
30/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon mies olisi teidän mielestänne voinut tähän mennessä olla mukana, kun lapsi on 10 kk vanha ja vanhemmat eivät asu yhdessä? Ja äiti ei halua edes viesteihin vastata? Mitä mahdollisuuksia isällä on?

No hän on kyllä aina saanut tulla tänne ilman rajoituksia eli olen antanut mahdolisuutta.. Tottakai en halua jos mies haastaa käräjäoikeuteen ilman syytä ja viestit ei ole aina lapsen koskevia? Pitääkö mun exin kanssa vielä puhua muutakin kuin lapsiasioita😧 hän on itse ollut pois ja nyt haluaa sitä yhteishuoltajuuden. Mikä mies tekee näin?? Oletko idiot?

Vierailija
31/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös se ei oo mun syytä et hän ei ole ollut enemmän aktiivinen... huonoiksi välit meni ku halusi sitä yhteishuoltajuutta ja ei osallistunut lapsen elämään.. vitsi mitä porukkaa täällä on!!! Vois vähän miettii asian ja sit kysyä et mitkä mahdollisuudet miehellä on?

Vierailija
32/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vastaa se katsotaan oikeudessa sinua vastaan.

Vierailija
33/45 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei eli parempi vastaa... mitä luulet saako pitää yksinhuoltajuuteni ku isä ollut tosi hankalaa?

34/45 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kriteeri yksinhuoltajuudelle on se, että asioiden hoito ei onnistu järkevästi yhdessä. Tosiasia on, että teillä on jo yksinhuoltopäätös, isä ei ole osallistunut lapsen elämään, ettekä te voi hoitaa lapsen asioita yhdessä. Lapsen huolto vaikeutuisi huomattavasti, jos joutuisit sopimaan asioista isän kanssa.

Eipä noilla viesteillä ole merkitystä suuntaan eikä toiseen. Ei huoltajuutta minkään "mitä kuuluu?" -viestin perusteella aleta muuttaa. Vedä henkeä ja rauhoitu.

35/45 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just testing.

Vierailija
36/45 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tässä on ihan se yksinkertainen syy, että mies on havahtunut isyyteensä. Tässä ap ja moni kommentoijakin heti reagoi, että isä pelaa pelejään. No, ehkä, mutta miksi ihmeessä isyyttä välttelevä alkaa yhtäkkiä vaatia yhteishuoltajuutta, ellei sitten haluaisi olla isä. Ja kyllä, tekstaritkin voi liittyä siihen peliin, mutta eikö se ole hyvä, että isä nyt selvästi haluaa kaikin keinoin saada lapsen elämästä kiinni.

Ap, vastaat tietysti kerran päivässä asiallisesti ja laitat jotain informaatiota lapsesta. Tyyliin: "Moi. Hyvin mennyt, MirkkuJesseAapo kovin konttaa ympäriinsä. t: Matroona" Ei tarvi laittaa paljoa, mutta osoitat yhteistyökykyisyytesi sillä, että vastaat nyt ennen oikeutta ja laitat siihen aina jonkun tiedon lapsen elämästä.

Vierailija
37/45 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa tässä on ihan se yksinkertainen syy, että mies on havahtunut isyyteensä. Tässä ap ja moni kommentoijakin heti reagoi, että isä pelaa pelejään. No, ehkä, mutta miksi ihmeessä isyyttä välttelevä alkaa yhtäkkiä vaatia yhteishuoltajuutta, ellei sitten haluaisi olla isä. Ja kyllä, tekstaritkin voi liittyä siihen peliin, mutta eikö se ole hyvä, että isä nyt selvästi haluaa kaikin keinoin saada lapsen elämästä kiinni.

Ap, vastaat tietysti kerran päivässä asiallisesti ja laitat jotain informaatiota lapsesta. Tyyliin: "Moi. Hyvin mennyt, MirkkuJesseAapo kovin konttaa ympäriinsä. t: Matroona" Ei tarvi laittaa paljoa, mutta osoitat yhteistyökykyisyytesi sillä, että vastaat nyt ennen oikeutta ja laitat siihen aina jonkun tiedon lapsen elämästä.

Noo ihana olisikin et mies aidosti välittäisi mut on ihmeellistä, että just ennen oikeutta ottaa yhteyden. Mä tiedän et hänen äidi painostaa hänet tähän asiaan.. Myös miksi ei oo aikaisin ottanut yhteyttä?? Mies haluaa nyt joka toinen viikoloppu ottaa lapsen mitä ei ees tunne. Kuitenkin mä tunnen tän miehen ja tiedän tasan hänen pelin. Hän luule et kuin ollaan yhteishuoltajuudesta ni hänen ei tarvitse maksa elatusmaksua noin paljon.

Vierailija
38/45 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun niihin pitäisi vastata?

Ota vaikka uusi liittymä ja olet muka tietämätön koko viesteistä.

Vierailija
39/45 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit yksinhuoltaja, isän kanssa voi silti tehdä tapaamissopimuksen, johon kirjataan säännölliset tapaamiset. Ovat eri asioita, tajuaako isä tämän? Lisäksi vaikka tapaisi joka toinen viikonloppu, joutuu elarit maksamaan, mikäli maksukykyä on. Huoltomuoto, tapaamiset ja elatus ovat kolme erillistä asiaa. Ilmeisesti isä ei tätä hahmota.

Vierailija
40/45 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen haittaa vastaamisesta tai vastaamattomuudesta muka voi olla?

Ap voisi kieltää mieheltä viestien lähettelyn ja jos se silti jatkuu, niin voisi hakea lähestymiskieltoa ja syyttää vainoamisesta.

Ei ap:lla ole mitään syytä pitää miheen yhtyettä, jos kerran on lapsen yksinhuoltaja eikä miehen kanssa ole sopimusta tapaamisoikedestakaan. Mies on kuin kuka tahansa tuntematon mies, ei hänneen tarvi pitää mitään yhteyttä.