Missä iässä sinulle iski ensimmäisen kerran vauva"kuume"?
En oikeastaan pidä sanasta vauvakuume, mutta en keksinyt otsikkon muuta. :D Minkä ikäisenä siis ensimmäisen kerran tuli vahva tunne, että haluat lapsia ja lapsi olisi tervetullut? Vai tuliko sellaista tunnetta ikinä (jos esim. tulit vahingossa raskaaksi)?
Olen 27 v. nainen, enkä ole tähän asti halunnut lasta. Pidän siis kyllä lapsista, mutta ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta saada omia. Yksi varhainen keskenmenokin on ollut 24-vuotiaana, eikä se silloin tuntunut kauheasti miltään, henkisesti siis. Nyt ihan loppukesän aikana olen ensimmäistä kertaa huomannut haikailevani raskauden ja oman lapsen perään... Melkein pelästyin tajutessani, että minä oikeasti haluaisin lapsen perheeseemme. Avomies löytyy, parisuhde on kunnossa, taloudellisesti OK tilanne jne.
Ainoa kysymysmerkki asiassa on, että olen vasta toipumassa pahasta sairaudesta, joka vei todella heikkoon kuntoon pariksi vuodeksi. Tiedän ettei nyt ole hyvä hetki lapsen hankinnalle, vaan täytyy odottaa, että olen oikeasti toipunut ja paremmassa kunnossa. Miehelle en ole näistä lapsihaaveista sanonut vielä mitään, emmekä oikeastaan ole koskaan puhuneet raskauden yrittämisestä. En ole varma, haluaako mies lapsia vielä vähään aikaan, enkä tiedä, miten ottaa asia puheeksi.
Kommentit (26)
Olin just täyttänyt 30v. olin vakitöissä, valmistunut yliopistolta, oltiin menty naimisiin 2v aiemmin ja ostettu oma rivarikämppä muutamaa kuukautta aiemmin. Jos noita puitteita ei olisi ollut, en tiedä olisko silloinkaan tullut vauvakuumetta.
27-vuotiaana ja tosi kova "vauvakuume" tuli sitten niissä huuruissa valittua väärä mies puolisoksikin.
Tuntui ettei elämä ole elämisen arvoista ilman vauvaa.
Olen aina tiennyt haluavani lapsia, mutta oikea vauvakuume alkoi vasta 28-vuotiaana kun oltiin vuosi oltu mieheni kanssa yhdessä. Nyt olen 31 ja vuosi yritystä takana.
Eksänikin kanssa en voinut lapsia harkitakaan kun hän oli jämähtänyt teini-ikään. Silloin lapsihaaveilut kuihtuivat pois ja kuvittelin etten edes ikinä halua lapsia. Ollaan nykyisen kanssa myöskin varauduttu siihen ettei ikinä saada lapsia, niitä kun ei noin vain hankita.
Ei ole vielä iskenyt. T. 37-vuotias ja lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan, olen nyt 35 v. Esikoinen on kahden kuukauden ikäinen :)
Miten päädyit hankkimaan lapsen kuitenkin? Mä olen aina ajatellut että lapsia täytyy haluta, ja koska mulle sitä halua ei ole koskaan tullut (vaikka yhdessä vaiheessa halusin haluta), olen tajunnut jäädä lapsettomaksi. Olen nyt 38v.
Olen aina ollut sitä mieltä, että lapsi(a) "sitten joskus", parisuhteessakin olen ollut 13 vuotta että voisihan tässä olla isotkin lapset. 35-vuotiaana tajusin, että jos niitä lapsukaisia tahtoo ja meinaa, niin nyt alkaisi olemaan korkea aika. Mitään kuumetta en saanut eikä muiden lapset tai vauvat saaneet mussa mitään kummempia fiiliksiä aikaiseksi.
27 vuotiaana. Se on välillä ollut niin paha että on tuntunut kipuna kohdussa ja sydämessä ja esim. vauvan vaatteiden tai onnellisten äitien näkeminen on saanut kyyneleet silmiin. Välillä on ollut kausia, jolloin se on ollut vain lievää. Nyt olen 35v. Yksi keskenmeno oli 5vuotta sitten, se oli aivan hirveä kokemus. Edelleen toivon lasta. Haluaisin olla äiti ja yritän luottaa siihen että se on vielä mahdollista.