Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaakko yhteen uusperheeksi vai ei?

Vierailija
23.08.2016 |

Kysyn nyt asiaan muiden mielipiteitä, kun en osaa päättää mitä tehdä. Olen seurustellut pian kolme vuotta miehen kanssa ja rakastan häntä enemmän kuin ketään muuta aiemmin. Ongelmana on kuitenkin se, että meillä molemmilla on lapsia/lapsi ennestään. Lapset tykkäävät toisistaan paljon ja viihtyvät erinomaisesti yhdessä. Ongelmana on, että miehellä on vain yksi lapsi, joka on saanut kasvaa kuin pellossa. Itse olen aina ollut rajat ja rakkautta -kasvatuksen vaalija. Minun lapsillani on siis esim. säännölliset nukkumaanmenoajat ja niinpä nukkuminen sujuu ongelmitta (vaikka kaikki olleet pieninä kovia heräilemään). Miehen 6-vuotias sen sijaan on edelleen kuin vauva nukkumisen kanssa. Hänen annetaan kuusivuotiaana nukkua jopa kahden tunnin päiväunet ja sitten lapsi kukkuu arki-iltoinakin yhteentoistakin kun uni ei tule ja herää viikonloppuisinkin pahimmillaan viideltä! Lapsi myös herää yöllä ja hänelle tarjoillaan juotavaa, laitetaan valoja jne. Ja sitten mies vain toteaa, että kun lapsi ei vain nuku enempää. Ei kai, kun ei tuon ikäinen tarvitse päiväunia! Olen sanonut hänelle asiasta vuosikausia ja kuvitellut päiväunien jäävän, mutta ei. Nyt mies halusi meidän vihdoinkin muuttavan yhteen. Minäkin haluaisin muuttaa hänen kanssaan, mutta en jaksa käydä töissä, jos yksi lapsi kukkuu yölläkin ja herättää viikonloppuisinkin talon aamuyöstä. Olen vauvojen kanssa valvonut riittävän monta vuotta, että "isojen" lasten kanssa en enää jaksa "pelleillä". Mitä tehdä ja miten (taas kerran) sanoa tästä miehelle loukkaamatta häntä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omista ja kavereiden lapsista ani harva on nukkunut päiväunia enää kolme tai neljä vuotta täytettyään. Eikä eskarissa enää kukaan. Tai vanhemmat ovat kieltäneet päiväunien nukkumisen, kun muutoin lapsi ei nuku yötä. Eipä siinä mitään, vaikka nukkuisi päiväunet 10-vuotiaana, jos nukkuu yöt. Mutta kyllä 23-5 yöunia ja kahden tunnin päiväunet tilanteessa, tuntemani muut vanhemmat kyllä lopettaisivat/kieltäisivät päiväunet välittömästi...

Vierailija
22/22 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa on puolen tunnin lepohetki, ei päiväunia, mutta ne unet voi tosiaan vetäistä vaikka päikyn jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä