Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te lapsettomat/isojen lasten vanhemmat teette töiden jälkeen?

Vierailija
23.08.2016 |

Ihan ihme juttu, minulla on nykyään reilusti vapaa-aikaa, enkä oikein tiedä millä sen täyttäisin? Jään helposti kotiin 4-seinän sisälle ja sitten masennun. Minulla siis 2 isoa lasta, jotka ovat paljon omissa menoissaan ja isällään myös. En tiiä mitä sitä tekisi ettei jäisi kotiin kykkimään. Mitä te "yksinäiset" teette. Harrastan jotain liikuntaa lähes joka päivä, mutta nekin on yksinäisiä lajeja, käyn 5-6 krt viikossa lenkillä ja 1-3 krt salilla (duunin sali jossa harvoin ketään..). Ideoita?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan mitään. En käy edes lenkillä tai salilla. Jos kävisin, niin siinähän olisi jo paljon tekemistä.

Mä vain istun sohvalla ja räplään puhelinta tai läppäriä.

Vierailija
2/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin kirjaa. Yleensä syön hyvin ja kattelen telkkaria. Tänään ajattelin tehdä syysaskarteluja.  Parina iltana viikossa näen kavereita jos jaksan. Työ sitoo energian niin, että vaikka aikaa olisi, ei sitä oikein osaa käyttää mihinkään vaan illat menee vain levätessä. Viikonloppuisin sitten touhuaa enemmän kaikkea kivaa.  Kannattaa keksiä joku kiva pikkuprojekti illoiksi! Minullakin illat on tylsiä ja yksinäisiä, siitä syystä aloitin esimerkiksi askartelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, otan päiväunet, käyn lenkillä, syön lisää, pelaan pleikkaria, menen nukkumaan.

Vierailija
4/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät ystäviä kylään, lähdet heidän kanssaan kahville/syömään tai vaikka yksille. Itse elän avoliitossa, joten sinänsä töiden jälkeen ei ole tekemisen puutetta, vaikka menisinkin vain kotiin. Jos sinullakin on mies, niin sanot hänelle, että lähdetääs käymään jossain :)

Vierailija
5/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jotain puolivalmista. Otan ehkä päikkärit. Löllyn sohvalla ja tuijotan Netflixiä tai läppäriä. Elämä on ihan helvetin ankeaa, kun on pitkien työmatkojen takia kotona kuuden jälkeen ja aikaisten aamuherätysten vuoksi nukkumaan pitäisi käydä jo kympin aikoihin.

Vierailija
6/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon luen. Tai käyn kävelyllä tms.

Ja olen alkanut meditoimaan, siinä menee aikaa.

Vierailija
7/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskaan teiniä harrastuksiin neljä kertaa viikossa. Siinä se ilta sitten aina meneekin. Loput illat teen vain kotitöitä ja joskus käyn lenkillä. Työpäivän jälkeen ei juuri muutenkaan jaksa tehdä mitään.

Vierailija
8/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sen verran introvertti että tuo kotona löffäily yksinään on just parasta... =) Mutta käyn toki koiran kanssa pitkällä lenkillä, teen ruokaa, luen, tinderöin, pelaan HayDayta, katselen tallennuksia/Emmerdalea, hoidan jotain kotiprojektia jaksaessani (käyn läpi omia tai lapsen vaatteita mitkä menee UFF:lle, laitan valokuvia järjestykseen, järjestän jonkun kaapin sisällön...). Todella harvoin lähden ihmisten ilmoille. Ymmärrän jos tämmöinen erakkoelämä voi aktiivisempaa ihmistä ahdistaa tai masentaa, mulle se on parasta puuhaa.

Vierailija
9/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitaan kodistamme ja toisistamme, sekä harrastetaan (liikunta, lukeminen, kulttuuririennot).

Vierailija
10/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika väsynyt työpäivän jälkeen ettei siinä kauheesti jaksa mitään. Käydään miehen kanssa ehkä kaupassa ja tehdään ruokaa, sitten pakollinen juttu on koirien kanssa lenkkeily. Parina iltana viikossa ajan kotona spinningpyörällä 45-60 minsaa, ostin sen jokin aina sitten kun huomasin ettei salilla tule käytyä enää niin usein et kortista sinne kannattaisi maksaa 70 euroa kuussa. Mennään yleensä sänkyyn jo kasin maissa katselemaan telkkaria tai lukemaan ja unille noin klo 22 -23. Aamulla kello soi 6:30 ja itse tarvitsen mielellään sen 8 tuntia yöunta.

Viikonloppuisin tulee sitten tehtyä enemmän esim nähdään kavereita, käydään elokuvissa tai syömässä tai shoppailemassa jne. Olemme lapsettomia.

Vierailija
11/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon sen verran introvertti että tuo kotona löffäily yksinään on just parasta... =) Mutta käyn toki koiran kanssa pitkällä lenkillä, teen ruokaa, luen, tinderöin, pelaan HayDayta, katselen tallennuksia/Emmerdalea, hoidan jotain kotiprojektia jaksaessani (käyn läpi omia tai lapsen vaatteita mitkä menee UFF:lle, laitan valokuvia järjestykseen, järjestän jonkun kaapin sisällön...). Todella harvoin lähden ihmisten ilmoille. Ymmärrän jos tämmöinen erakkoelämä voi aktiivisempaa ihmistä ahdistaa tai masentaa, mulle se on parasta puuhaa.

Huvittaa ajatella, että 13-vuotias lapseni näkee mut varmaan aivan samoin kuin minä näin oman äitini, aina vaan kotona tekemättä yhtään mitään. Tuntui että äidillä ei ole mitään elämää ja välillä tuntui että onko sillä edes aivotoimintaa, ei mitenkään pahalla mutta miten kukaan jaksaa koko iltaa vaan olla yksin kotona... Tarkemmin ajatellen en tiedä äidistäni, vaikka olisikin ollut masentunut, mutta ainakin itse nautin siitä tosi paljon, vaikka näyttäydyn takuulla lapsen silmissä ihan samanlaisena kotimuumiona, joka vaan on aina kotona. =D 

Vierailija
12/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ryhmäliikuntatunneilla, olen sen verran sosiaalinen että olen saanut tosi paljon uusia tuttuja sieltä kautta. Kaksi koiraa, ne on aina valmiina lähtemään ulos. Tykkään käydä kirjastossa, selailen ja lueskelen jotain ihan randomeja kirjoja, viimeksi ensimmäisestä maailmansodasta. Kotona luen, katson Netflixiä, autan teinejä läksyissä jos tarvitsee tai kuulustelen kokeisiin.

Vierailija
13/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mulla niin iso lapsi, tokaluokkalainen, mutta usein kavereiden kanssa..Itse soitan kitaraa, olen koneella (av/netflix), lueskelen tai teen jotain ruokaa, käyn kaupassa (oikeasti melkein joka ilta poikkean lähikaupassa), pitkin hampain teen kotitöitä jos on ihan pakko. Joskus on joku projekti esim.hiusten tai vaatteiden kanssa.

Vierailija
14/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta! Minullakin olisi kotona paljon tuollaista pientä hyödyllistä puuhaa tehtävänä, mutta en saa aloitettua. Miten saisi motivoitua itseään hommiin? Vinkkejä?

Vierailija
15/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta! Minullakin olisi kotona paljon tuollaista pientä hyödyllistä puuhaa tehtävänä, mutta en saa aloitettua. Miten saisi motivoitua itseään hommiin? Vinkkejä?

Mulle ainakin sopii, kun en ajattele miten paljon olisi tehtävää (jos kaikki nuo tekemättömät puuhat laskisi, niin oishan niitä), vaan ajattelen vain sitä käsillä olevaa. Nyt kun tämän lipaston kaapin käyn läpi niin se riittää. Tai laitan vuoden 2015 maaliskuun kuvat omiin alikansioihinsa teemoittain (synttärit, mäenlaskupäivä, viikonloppuvisiitti mummolassa.....). Lapsen sisävaatteet yhtenä päivänä, omat rekissä roikkuvat seuraavana. Näin jokaiselle päivälle löytyy halutessa jotain puuhaa, mutta ei haittaa vaikka kaikki ne muut jäävät tekemättä. =)

Vierailija
16/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa, teen ruokaa, teen kotitöitä, näen kavereita, lenkkeilen, kahdesti viikossa yhden joukkuelajin treenit, löhöilen, katson telkkaria/netflixiä, käyn treffeillä jne. eipä siinä paljon muuta ehdi :) työajat iltapainotteisia ja aamuisin tykkään nukkua. Viihdyn hyvin omissa oloissa, joten oma aika on just se mistä nautin.

Vierailija
17/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin sopii, kun en ajattele miten paljon olisi tehtävää (jos kaikki nuo tekemättömät puuhat laskisi, niin oishan niitä), vaan ajattelen vain sitä käsillä olevaa. Nyt kun tämän lipaston kaapin käyn läpi niin se riittää. Tai laitan vuoden 2015 maaliskuun kuvat omiin alikansioihinsa teemoittain (synttärit, mäenlaskupäivä, viikonloppuvisiitti mummolassa.....). Lapsen sisävaatteet yhtenä päivänä, omat rekissä roikkuvat seuraavana. Näin jokaiselle päivälle löytyy halutessa jotain puuhaa, mutta ei haittaa vaikka kaikki ne muut jäävät tekemättä. =)

Lisäksi, välillä se yksi yksittäinen tehtävä voi ollakin tosi nopeasti hoidettu, itselle tulee tosi aikaansaanut olo eikä sellainen tuskastunut, että kuinka paljon tässä vielä onkaan tekemättä. Yksi tuommoinen askare per päivä on mulle aivan sopiva. 

Vierailija
18/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden jälkeen käyn salilla tai pyöräilemässä, kotona noin 17:30. Välipalaa ja lehtien yms lukua niin tunti on mennyt. Satunnaisia kotitöitä, lukemista, nettailua tms, suihku ja kello on jo 20. Sitten yleensä puolison kanssa yksi jakso jotain sarjaa netflixistä ja iltapala, iltapuuhailujen jälkien siivous, ja nukkumaan 21-21:30 maissa. Molemmat olemme hyvin introvertteja, joten mitään kaipuuta tuon sosiaalisempiin iltoihin ei ole. Tuntuu että illat on liian lyhyitä näinkin, enkä haluaisi mitään aikataulutettua harrastusta enää vaivoikseni.

Vierailija
19/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tuli näin paljon vastauksia, lisää saa laittaa. Kiva kuulla mitä muut puuhailee.

Itsellä siis menee usein niin (minulla on avomies, mutta tulee usein myöhään töistä ja on muutenkin sellainen joka tykkää vaan löhötä sohvalla), että meen töiden jälkeen kauppaan, sit kotona vartin lepo, ehkä teen ruokaa, useinmiten en, lähden salille, siinä menee matkoineen n. 1,5 tuntia tai sitten n. tunnin lenkki. Kello on silloin about 19-19.30 ja yhä olis virtaa tehdä jotain.... ! joo sitten istun koneella, katon netflixiä ja turhaudun siitä kun on tylsää :)

ap

Vierailija
20/28 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan lisäksi joskus ulos syömään tai yhdelle drinkille, joskus leffaan. Näinä päivinä sieneen, shoppailemaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi