Te jotka olette hakeneet Helsingin kaupungin vuokra-asuntoa,kysymys..
kuinka kauan kesti,ennen kuin saitte asunnon ja minkälainen tilanne oli,eli oliko lapsia,naimisissa,raskaana?
Me ollaan hakemassa asuntoa.Ollaan avoliitossa, 2,5v.lapsi ja olen raskaana.Asuntoa haetaan Länsi-helsingistä.
Kommentit (31)
isompia asuntoja tyhjillään, että saa jo kieltäytyä, ja silti tarjotaa toista. Mutta en kyllä suosittele kenellekään, jolla on akuutti tarve uuteen asuntoon. Meillä oli siis vain tarve vaihtaa kolmiosta neliöön ja tämän takia uskalsin olla vähän krantumpi, kun en halunnut mihin tahansa muuttaa.
Kamala möykkä öisin, kun sinkut palasivat kapakoista kotiin...
Saatiin kaupungin asunto Kannelmäestä (hui kamalaa, keskeltä rupusakkia!!!) ja ihme tapahtui, kukaan ei mekkaloi öisin ja rappukin on siisti ja naapurit mukavia. Ja vuokra kolmiosta 515¿!! No, asunnon kunto ei priima, mutta ihan tyydyttävä kuitenkin.
ja siihen tottunut, eipä ole ongelmia nyt, kun hakee asuntoa.
t.ex-kontulalainen, enkä mä sen pimeempi oo kun te muutkaan ;)
Muutama oikein hyväkin paikka, ettei joka paikassa kyllä narkkareita ole. Hyviä paikkoja olleet vanha-puistola, heikinlaakso. Pukinmäessä taas oli narkkareita.
Kyllä kannattaa tulevasta asuinalueesta ottaa selvää. Hyviä paikkoja kyllä löytyy
kuin ihan suomalaisia. Yh-äiti, kaksi lasta alle kouluikäisiä. Lasten isä + muita miehiä vierailee äidin luona satunnaisesti.
äiti myös yh, mutta ulkomaalainen
ainakaan kun me asuttiin vajaa vuosi sitten, mutta saattaa olla niissä kaupungin vuokrataloissa. Itse asuttiin siis apin talossa. Tai sitten en ainakaan koskaan nähnyt tai kuullut. En niin kauheasti vahtaa naapureita, että kaikki asiat tietäisin, jos ei nyt ihan silmien edessä tapahdu.
mutta en siis tykkää että meitä vahdataan niin en itsekään vahtaa muita erityisesti.
Tietty en myöskään päästä lapsiani leikkimään kenenkään luo´, jos en tunne perhettä yhtään. Näyttelijäntiellä on hyvä piha. Näet kaiken ikkunoista mitä pihalla tapahtuu, kun makuuhuoneet kadulle päin ja keittiö ja olohuone pihalle päin. Sillä edellytyksellä tietty, että lapset pysyvät pihalla leikkimässä.
Suurin osa naapureista oli tavallisia lapsiperheitä, ja ainakin yksi naapurini oli poliisi. Asuntokin oli uusi ja todella valoisa ja viihtyisä. Viihdyin todella hyvin, paikan maineesta huolimatta. Tuurista se on jokapaikassa kiinni keitä naapuriinsa saa.