Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkonomin tutkinnosta hyötyä 2016?

Vierailija
22.08.2016 |

Onko merkonomin tutkinnosta hyötyä 2k16? Mietin jos jättäisin lukion kesken(olen nyt 2lk) ja menisin kauppikseen lukemaan merkonomiksi. Olen liian laiska lukioon. Lukioon menin koska peruskoulussa ja lukiossa sama opo ja opo tietysti puhui koko 9 ja 8lk kuinka helppoa on käydä kotoa lukiossa ja että täältä kyllä kaikki pääsee läpi ja ammattikouluista ei puhuttu paljoa mitään, käytii alat läpi ja sai käsitysen että siihen se jääkin, ei pääse mihinkään jatkaan.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-merkonomi oli lähempänä tradenomia kuin tämän päivän merkonomia.

42/43 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain työssäoppimispaikasta vakituisen työn. Paikan etsimiseen kannattaa oikeasti panostaa, suurin osa luokkalaisistani on nykyään jossain Ärrällä töissä vaikka käytiin taloushallinnon linja. Eivät viitsineet hakea kunnon paikkoja.

Minkälaisessa yrityksessä olet töissä? Firmat rekrytoivat valheellisilla mielikuvilla opiskelijoita työssäoppimispaikkoihin tai sitten pitää osata kaikkea jo valmiiksi (valokuvausta, digitaalista kuvankäsittelyä ym.)

Kukaan ei oikeastaan olettanut että osaan mitään muuta kun käyttää sujuvasti tietokonetta. Mapittelin ja olin yleisenä apulaisena talousosastolla ja pikkuhiljaa sain vaativampia tehtäviä. Nykyään hoidan yrityksen myyntireskontran ja kassakirjanpidon.

Olen yllättynyt että tällaisiakin työpaikkoja vielä löytyy nykyaikana eli ei edellytettä sitä että osaa jo valmiiksi työtehtävät kun yritykset hyväksikäyttävät harjoittelijoita ilmaisena työvoimana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin todella nuori.

Minun mielestä ei kannata lukea palstoja liikaa, koska siellä haukutaan lyttyyn jokainen koulutus (paitsi ehkä lääkäri). Tärkeintä on että pysyt kuvioissa mukana ja teet aina edes jotakin; jos et joskus työllisty niin olet ainakin kerennyt kokea kaikenlaista ja ei tarvitse syyttää itseään yrittämisen puutteesta. Nykyään ihmisiä ei muutenkaan määrittele yksi tutkinto, ammatti tai sen hetkinen työnkuva.

Mitä ikinä tekeekin, niin kannattaa tehdä kunnolla ja asettaa itselleen tavoitteita. Toiselle se tavoite voi olla huippuarvosanat, toiselle se että ylipäänsä saa tutkintopaperin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi