kaurapuuron tekeminen
hei. Mitenkä tehdään kaurapuuroa. Mikä on veden ja kaurahiutaleiden suhde. Tehdäänkö se kylmään vai lämpöiseen veteen. Omistan paistinpannun niin voinko keittää siinä.
Kommentit (19)
1dl ryynejä ja 2dl vettä. Ite keitän veden ja lisään ryynit. Hauduttelee hetken. Ja käy pannu jos laidat riittää
Voihan avuttomuus...
Laita kiehuvaan veteen ne ryynit, lisää suolaa ja keitä ohjeen mukaan tai niin kauan, että koostumus muuttuu pehmeän puuromaiseksi. Veden ja ryynien suhteella ei ole mitään väliä. Vähemmillä hiutaleilla tulee löysempää puuroa. Itse laitan reilusti, sillä tykkään sellaisesta tahmeasta kittipuurosta joka ei valu lusikasta.
Riippuu ryyneistä. Kannattaa lukea ohje paketista, kun elovenaa laitetaan eri määrä kuin halvimpia pikaryynejä.
Kylmään veteen laitettuna tulee liisterimäisempää ja pehmeämpää, kiehuvaan veteen - miten sen sanoisi, 'rakeisempaa'.
Toiset tykkäävät löysästä, melkein vellimäisestä ja toisille pitää olla melkein veitsellä leikattavaa. Kokeile, millaista milläkin konstilla tulee ja tee sitten mieleistäsi sillä tavalla, jolla se parhaiten onnistuu.
Laitat kauraryynit suuhun ja kaadat vedenkeittimellä keitetyn veden päälle. Heleppoo kuin heinänteko!
Mikrossa lienee helpointa tehdä yhden ihmisen annos. 2 dl nestettä (maitoa, vettä, tai sekoitusta) ja 1 dl hiutaleita, vähän suolaa, ja muutamaksi minuutiksi mikroon puoliteholla. Sekoita välillä ettei kuohu yli.
Parempaa tulee, kun tekee maitoon. Laita vasta lopuksi suola, voisilmä ja sokeria. Namnam. Harmi että olen allerginen kauralle. Ohrasta ja vehnästä tulee melkein yhtä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro keitetään maitoon.
Höpö höpö.
Löytyykö jyviä samasta mistä perunia kun olen löytänyt sieltä vain maissin tähkiä? Vai sama hylly kuin chipsit ja popkorn?
Onko väliä mihinkä maitoon. Käykö rasvaton maito.
Lidlin kaurahiutaleita oon ostanut.
avuton kirjoitti:
Rasvaton maito ei käy mihinkään. Se on käyttökelvotonta, elintarvikkeeksi kelpaamatonta kurria. Osta punaista maitoa.
olen juuri oppinut ostamaan pilttiä vauvalleni, ajattelin siirtyä kaurapuuroon.
Tee tuore puuro 1d hiutaleita, 1dl nestettä 1dl jotain näistä (jugurtti, raejuusto,banaani, marjoja) 1rkl hunajaa. Anna olla yön yli jääkaapissa. Hyvää on eikä pala pohjaan tai kuohu yli reunojen mikrossa
avuton kirjoitti:
No, ei todellakaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro keitetään maitoon.
Höpö höpö.
Voihan sen veteenkin keittää, mutta maitoon keitettynä tulee paljon parempaa.
avuton kirjoitti:
olen juuri oppinut ostamaan pilttiä vauvalleni, ajattelin siirtyä kaurapuuroon.
Upeaa.
T: neuvolan täti
Paketin kyljessä on ohje