Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmas lapsi meille, kyllä vai ei?

Vierailija
03.03.2006 |

Sanokaa kyllä ja ajankohta tai ei kolmatta lasta ollenkaan :)

Tietysti tiedän että se on oma päätöksemme mutta leikkimielellä haluan testata että mitä AV:lla asiasta sanotaan:)

Taustatietoja sen verran, että kaksi lastamme ovat 6- ja 3-vuotiaat pojat. Miehelläni hyvä vakituinen työ, minulla määräaikainen syyskuun loppuun saakka, sitten erittäin tod.näk. vakinaistetaan. Asutaan isossa ok-talossa. Elämä mukavaa ja koko ajan helpompaa lasten kannalta, vain asuntolainan suuruus silloin tällöin mietityttää..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloituksen typeryyden takia (olkoonkin sitten vitsi, provo tai vaan leikkimielellä) niin sanon, että EI.

Vierailija
2/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule katumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se on kiinni.

Minkä ikäinen olet? Ja samantien tilaukseen vaan =)

Vierailija
4/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tulinkin siis siihen tulokseen että ehkäisy veks ja tulee jos on tullakseen!

Vierailija
5/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni kaksi siskoa ja olen päättänyt, että meille ei kolmea lasta tule. Miksi? Siksi, että itse lapsena koin, ettei vanhemmilla ollut minulle tarpeeksi aikaa, kun piti hoitaa pienempiä (olen siis kolmesta se vanhin). Murrosiässä olisin kaivannut läheisempää suhdetta varsinkin äitiini, mutta nuorempien sisarusteni takia hänellä ei ollut aikaa. Olin tosi kateellinen yhdelle kaverilleni, jolla oli vain yksi siko ja läheiset välit äitinsä kanssa.

Ja meilläkin oli se omakotitalo, vanhemmat akateemisesti koulutettuja, vakituisissa töissä jne. jne. Ei se näistä ulkoisista puitteista ole kiinni.

Vierailija
6/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kolmen lapsen tyytyväinen (vaikkakin väsynyt) äiti

Vierailija
7/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on kaksi siskoa, ja hän nimenomaan (no olen minäkin!) on innostunut kolmannesta lapsesta kun sisarukset ovat niin upea juttu. Ovat tosi läheisissä väleissä. Mieheni tosin oli keskimmäinen ja ainoa poika, voi olla että sai sen takia vähän erikoiskohteluakin?!

Minulla itselläni on yksi sisko, paras ystäväni :)

Vierailija
8/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ!

Meillä vähän sama tilanne, muksut tosin 1,5- vuotias ja puolivuotias.

Kolmas on haaveissa kovasti. Mutta palaan töihin (on jo vakkaripaikka) ja hetki taas työelämässä ja sitten yritystä. :)

Miehen kanssa " suunniteltiin" et jos odotettaisiin ensi vuoden keväääseen ja sitten vois laittaa yrityksen päälle, ellei iske morkkis nuoremmaisimman viemisestä hoitoon! Sitten joko aikastetaan yritystä tai hyppään pois töistä hoitovapaalle ja käyn ensiapukursseja ja alotan pph.na

Vierailija
9/9 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukumäärään, varsinkin, jos puhutaan kahdesta vs kolmesta lapsesta. Kyllä se määrä on niin pieni, että vanhemmilla on mahdollisuus antaa aikaa kaikille kolmelle. Itse olen sitä mieltä, että esim. kolme tyttöä suht lyhyillä ikäeroilla on huono asia. Itselläni on kaksi siskoa, ja helposti yksi tuntee itsensä ulkopuoliseksi, varsinkin vanhempana. Ja uskon, että nimenomaan silloin, jos kaikki ovat tyttöjä. Tytöillä leikkeihinkään ei yleensä mahdu kuin kaksi.