***MARRASKUISTEN viikonloppupino***
Vähän oon ehtiny täällä käymään, unohdin punnituksenkin ja olen päivissä sekaisin. Vauva nukkuu edelleen 10-12 tuntia putkeen yöllä ja päivällä yhet pitkät (4-5 tuntia) päikkärit ja muutamia pienempiä torkkuja, mutta muuten..... keksin kylppäriremontin ja siitä tulikin isompi projekti, olen neulonut hahtuvapökiä tytölle, myynyt / ostanut isompia vaippoja, ollaan käyty kävelyllä, ulkoiltu muuten ja laskettu mäkeä. Ollaan leivottu, käyty hampurilaisilla, mökillä jne. Ääks, pää hajoaa !!! Nyt sit tytöt menee isälleen viikonlopuksi ja tää mamma lepää, paitsi tuo VAAVI -sänky pitäs vaihtaa pinnikseen, siivota yläkerta, vaihtaa verhot, koluta vaatehuone....... Joo, et tälleen.
Jotakin kyselyjäkin tääl oli ollu ja ny pikaseen vastailen
Vaatteista: En luovu niistä ! Olen säästänyt kaikki esikoiseltakin ja niin teen nyt. Pikkuinen kuudes vauvamme on erittäin tervetullut vielä joku kerta ;o). Joitakin siskon lasten vanhoja pitäs alkaa antaa pois kun nuo sisarusten lapsukaiset ovat jo lähellä 30 v =D. Niin että eivätköhän ala jo hekin lisääntyä.
Telkkarista: Joo vauva kattelee telkkua ja kun syöttää niin pää pitää olla telkkuun päin tai sit alkaa ulvomaan ! Ja muutenkin on erittäin valpas ja kaikki pitää nähdä.
Kaukalosta: Meillä mahdutaan hyvin. Tytsi oli kyllä 3 kk:tta vanhana huimat 59 cm että kyl mahtuu. Isänsäkin oli pieni ja on vieläkin (167 cm) että en isoa odotakkaan vauvasta =).
KIINTEÄ ruoka aloitettiin viime sunnuntaina ! Voi kamala miten pahaa Amaliasta ruoka on, ei mee soseet millään, ei hedelmä eikä vihannes =/. Olkoot syömättä, kyl vielä syö ;o). Mutta MAISSIVELLI ! Voi pojat 200 ml ei oo mitään, vetäsis varmaan 400 ml jos antas. Tykkää siitä ihan mahottomasti.
Nyt täytyy lähtä lähettelemään nuo Amalian pieneks jääneet kestovaipat seuraaville kestopepuille ja viikkaamaan eilen pestyt laatikkoon ;o). Sit tekee ruokaa ja ulos, laittaa keskimmäinen kaverinsa synttäreille, ulkoiluttaa koira, vaihtaa kissan hiekat..... Niinpä, mutta aurinkoista maaliskuun alkua ja ihanaa viikonloppua kaikille
T : Rapuäiti, Amalia 3½ kk:tta sekä katras.
Kommentit (20)
Nyt on hetki aikaa,kun neiti näyttäisi viihtyvän sitterissä,kohta alkaa olemaan päiväunien aika.
Ihana aurinkoinen päivä!!! Ulos ei nyt ehditä kuitenkaan lähteä vaunuilemaan,kun ollaan menossa käymään isomummolla. Mie oon ollu heti aamusta asti tosi hyvällä tuulella,ku tietää että pääsee lähtemään kotonta hetkeks pois. Että tosiaan pienet voi olla ilot! Eihän meitä tietysti mikään estäisi muulloinkaan päivällä lähtemästä,mutta kun bussilla pitäisis matkustella,niin miusta se on jotenkin hankalaa. Käytättekö muut joukkoliikennettä liikkumiseen? Täällä vaunuilla pääsee ilmaiseks.
Onpas taas pää ihan tyhjä.. jospa palailen illalla asiaan,saattaisi ajatus kulkea hieman paremmin kun on käynyt " tuulettumassa" .
Eilen alko TISSILAKKO, ei ota sitten millään. Oli kellonkiertämän syömättä ennen ku tajusin että on pojalla nälkä, annostelumuoto vaan väärä =D Ei siis oo ottanu pulloa kahteen kuukauteen vaikka miten on yritetty eri asentoja, eri tarjoajaa, eri pulloja ja tutteja. Eilen yks kaks kirku hysteerisesti jo tissin nähessään, pullosta joi sievästi. Yöllä oltiin kait kumpikin niin väsyksissä ettei muistettu koko lakkoasiaa vaan tissiteltiin entiseen tapaan, tänään taas aamusta on lakkoilta ja sitä myöten pulloteltu. Noh, jokohan isiltäkin onnistuis syöttäminen! =)
Kestovaippailu on myös meillä tauolla kun muotoonommellut sisävaipat jäi pieneks ja pitäis miettiä että mitä tilalle. Harsoja on toki ja niitä vois pötkönä käyttää ku ostais vaan isommat kuoret. Mua ei vaan innosta noi harsoilut, tykkäisin kokeilla Cuddleja, Fuzzeja ym...
Huomenna ois vauvauinti, saas kattoa päästäänkö paikan päälle kun mies ei oo tippaakaan aamuihminen ja Topilla loistava taipumus keksiä kaikki kommervenkit aina kun suunnitelmissa ois jotain.
Nyt ulkoilemaan upeaan säähän! Aivan ihanaa kun päivät pitenee ja arska helottaa minkä ennättää, aistii oikein miten kevät on tulossa =)
Mä niin luulin et meillä on hyvä parisuhde, ehkä jonkun mielestä onkin, tai siis on se varmaan munkin mielest mut nyt vaan jotenkin tympii. Pitäs tosiaan niit häitä suunnitella mut mä taidan olla ainoa joka niitä edes miettii. Äitini sillon tällön uhraa ajatuksen jos toisen niihin mut eiks tuon sulhonkin kuuluis ajatella asiaa. Siis muutakin ku et joo on polttarit ja sit vihkiminen 31.12 klo 14 et jos sinne sit ehtis?! Mä olen kaikki saanut yksin miettiä ja tehä, tosin tuo tekeminen on todellakin tyssännyt kun ei vaan enää kiinnosta yksin järkätä kaikkea. Sanoin viime vuonna et haluan ite näpertää ettei kaasojen tartte jne mut ei se mun mielest tarkota sitä et mä teen ihan KAIKEN! Ainakaan mun mielestä. Asiasta jos mainitsee miehel ni se vähättelee tms.
Ei tässä sit kaikki, eilen tajusin etten tiedä edes onko mies koskaan kehunu mun ulkonäköä. Tisseistä nyt joskus voi sanoa et on tosi kivat tms mut siihen se on tainnu jäädä. Huonon itsetunnon omaava ihminen kun kaipais aina sillon tällön hiukan muutakin kommenttia. Ja tuntuu et se on hälle joku itsestäänselvyys et mä teen kotona ruoan kun hän tulee töistä, huusholli on siisti, pyykit pestynä ja puhtaana oottamassa. Mut en mäkään kaikkea jaksa eikä Pyryn kanssa päivät oo niin yksinkertasia. Kun pitäs mennä koko ajan kahen kerroksen väliä niin mihis ton muksun muka laitan?? Huomen Pyry pitäs viedä hoitoon, ok. Meiän pitäs viettää mukavaa aikaa keskenämme mut ei mua vaan jotenkin enää kiinnosta. Kaikki vaan menee niin samalla kaavalla..
No mutta tämä on taas muita päiviä huonompi, anteeksi siis valitukseni ja koittakaa kestää muakin. Välillä sitä jaksaa hymyilläkin :)
Ehkä mä nyt paremman jutun puutteessa viikkaan nuo pyykit narulta ja sit meen vaikka lukemaan. En todellakaan aio siivota. :P
hauskaa päivää ja vloppua muille mammoille ja vaaveille
-neitoperhonen ja Pyry 3kk ja nyt se 9pv :)
Heti aluksi, kuka haluaa PÄIVITTÄÄ LISTAA??? Minä nimittäin olen menossa piakoin nettipimentoon ja kunnolla joka päivä pääsen nettiin, sitten kun on asunto Irlannista löydetty joka onkin sitten ehkä toukokuussa. Voin siis lähettää tuo version mikä mulla on emailillä ja siihen tarvii vain lisätä noi mitä uusia tulee. Helppoa.
Meillä kävi noi välitystoimistot sitten eilen täällä ja illalla tehtiin päätös eli nyt meillä on myyjä tiedossa =) Ihanaa, yksi huoli vähemmän, nyt vain kun joku ostais ja pian tän talon, niin kaikki olis jo parempaan suuntaan. Mies vois sanoa itsensä irti ja muuttokuormaa voitais alkaa pakkailemaan pikku hiljaa. Ihanaa. Tuskin maltan odottaa, että pääsee hieman äksöniä tekemään =)
Tein myöskin päätöksen, että aloitan kiinteät viiden kkden iässä eli riita poikki ja voita väliin eli neljän eikä kuuden. Tyttöjen illankin olen järkkäämässä tuossa huhtikuussa, niin pääsen rilluttelemaan =)
Terkuin,
Le Cheile ja Kaapo Einari
Topi koisii ulkona... =)
Neitoperho: kävin kurkaamassa teidän hääsuunnitelmia, kivalta näytti! =) Mulla on kokemusta siitä kun tekee häät ihan ite ja yksin. Mun mies nimittäin oli rapakon takana vuoden työkomennuksella sillon ku naimisiin mentiin, joten ei oikein voinu osallistua! Kaasokin asu niin kaukana ettei mitään apua siitäkään. Joten ihan yksin askartelin ja värkkäilin, tein varaukset, ruokalistat, tilasin orkan, valittin musiikit, varasin kuljetukset, kampaukset, meikit jne jne jne. Olihan se vähän raskasta, mutta aattelin sillai että ompahan ainakin mun näköset häät kun ei oo kukaan muu säätäny mitään ;) Mies tuli sit jenkeistä kahta päivää ennen h-hetkeä ja annoin sille pikasen tiedotteen mitä tapahtuu ja koska. Jälkeenpäin mies sano että oli aivan mahtava juttu kun ei tarkalleen tienny mitä on luvassa ja miltä mikin näyttää, sai olla koko päivän innostuksissaan ja ihastella mitä kaikkea olin värkänny =) Viikon hääloman jälkeen mies painu takas jenkkeihin vielä toiseks puoleks vuodeks. Koko tarinan pointti on vaan se, että myös yksin järkkäämällä voi saada aivan unohtumattomat häät!! =) Ja kun ihan rehellisesti sanon, miestä ei ois voinu vähempää kiinnostaa serviettien sävy tai kimpun kukkavalinnat, eikä varmaan muista ees mitä ruokaa syötiin tai minkä valssin tahtiin pyörittiin =DDD Miehet on miehiä...
totta tuokin puoli. on vaan niin ettei mies hyväksy kaikkia mun ehdotuksia kun sit viittii jotain sanoa. Ja toisekseen kutsut on tarkotus tehdä hänen entises työpaikas joten mä en voi siinäkään olla yksin häsäämäs. Ja vielä, en tie miten sen sanois, mies on kiinnostunut ohjelmasta ym mut ei tee asioiden eteen mitään. Luulee et kaikki hoituu itsellään. Hän on myös sitä mieltä et mun ehkä tulevat appivanhemmat osallistuvat häiden kustannuksiin mutta eipä ole heistä kumpikaan sanallakaan kysynyt koko aiheesta mitään. kaiken huippu oli jouluna ku miehen isä sano et voitas jo miettiä ens joulua et mihin päin lappia lähettäs (siis me, miehen vanhemmat ja sisaret). Mä siin vaihees katoin hetken monttu auki et häh?? ensinnäkin on meiän vuoro olla mun vanhemmilla ja sit toisekseen häihin on se vko aikaa et tuskin lähetään yhtään mihinkään. Tää sit kattoo ihan hoomoilasena et ai häät..ja eihän se päivä oo ollu tiedossa vasta ku vuoden. heidänkin..
hetki on aikaa, tyty on nukkunu jo niin kauan että kohta varmaan heräilee, sit syötän sille potut ja menoks, lähtään käymään viikonloppu ruoka ostokset tekemässä.. mukava taas mennä tytön kans kaksin ja kantaa ostokset toises rantees ja tyttö toises... mies vaa nukkuu kotona ;) ei vaa, se on ollut jo aamun töissä ja lähtee yöksi taas töihin.. kahden työn ihanuus!!
ootteko aatellu että vuosi sitten sitä hihkuttiin onnessaan plussasta, muksut oli muutaman mm kokosia, nyt ne on jo niin isoja pottua syö ja yrittää kääntyillä... niin se meni vuosi ja kaikki synnytyspelot on taakse jäänyttä :DD nyt on ne ihania pikku veijareita..
nyt se heräs... moikka
t.jeo ja jansku
Päätin että meillä aletaan huomisesta lähtien maistella perunaa. Tähän saakka ollaan menty pelkällä rintamaidolla, poika nyt 3kk3vkoa. Nykyään vaan tulee pukluja jatkuvalla syötöllä ja epäilen sen johtuvan siitä että poika joutuu syömään liian suuret määrät maitoa tyydyttääkseen nälkänsä eikä sellainen määrä vaan pysy niin pienessä masussa. Senpä tähden aletaan nyt treenata hiljakseen niitä kiinteitä, jospa ne pitäis paremmin pojan nälän kurissa ja edes vähän hillitsisi noita mahtipulautuksia. Saas nähdä millaisia ilmeitä peruna saa aikaiseksi ja meneekö edes alas. Jänskättää!
Näätä77: Oon myös vilkuillut omia vauva-albumeita ja kyllähän tuosta pojasta vähän samaa näköä löytyy. Omakseen ainakin tunnistaa. :-)
Postanu: En ole vielä uskaltautunut pojan kanssa bussiin. Tuo kun on niin temperamenttinen luonne ja toisinaan hieman vaikeasti tyynnyteltävissä. Pelkään siis niitä mahdollisia raivareita ja kanssamatkustajien ärsyyntyviä katseita vaikkei varmaan pitäiskään miettiä mitä muut miettii. Mietinpä silti. ;-) Toistaiseksi ei ole kyllä ollut tarvettakaan lähteä pojan kanssa kaupungille pörräämään. Pari kertaa oon käynyt pojan syntymän jälkeen keskustassa kiertelemässä, isi on pitänyt silloin hyvää huolta pojasta.
Kittykatti79: Meilläkin on poitsulla ehtinyt olla satunnaisia tissilakko-päiviä. Ne on kyllä aika hermoja raastavia, mutta onneksi ovat jääneet aina yksittäisiksi päiviksi, sitten on taas tissi kelvannut normaalisti. Pulloon oon pumpannut maitoa nuo lakkoilupäivät. Mikään yö ei ole onneksi lakkoillut. Olis kyllä kiva tietää mistä nuo rintaraivarit johtuu...
Le_Cheile: kyseit eilen josko joku haluais ostaa teiltä huonekaluja?Löytyiskö teiltä kirjahyllyä?täällä olis käyttöä sellaselle =)
T.marrasmamma ja pojat
löytyy mut ei kirjahyllyä, voi surku. Ootko varma ettei muuta tartte??
Pitää purkautua hieman. Varasin lennot Dubliniin 01.05. Me kolmistaan 228,99 (tässä vaiheessa vielä hymyilin) ja koira 466,- ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGH sano minä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ei me taideta tarttee muuta. Sopivaa kirjahyllyä ollaan etsitty jo muutama kuukausi....
Heippa pitkästä aikaa!
Päätimpä nopeasti kertoilla kuulumisia, kun pimu nukkuu minipäikkyjä.
Meille menossa Gene Simmons kausi (vai miten se nyt kirjoitetaan?). Eli suomeksi kieli on ulkona kaiken aikaa niin paljon kun sen suusta vain ulos saa, ja sitten vielä päristellään niin että kuola valuu. Hauskan näköistä touhua. Vieläkään ei kääntyillä, muuten vaan iloitaa ja naureskellaan elämästä. Erityisen hauskaa on tanssia äitin sylissä oikein kunnon humpappaa-valssia. Ensi perjantaina jo 4 kk neuvola. Näin se aika kuluu huisin kovaa.
Tänään oltiin Jumbossa ja ostin cittarista 68 cm bodyn ja panin suosiolla sivuun. Oli nimittäin pikkasen suuren näköinen kun päälle sovitteli. Kuitenkin uskoisin että tyttö on jotain 62-63 cm jo pitkä. Hyvin kyllä 60 cm mahtuvat, mutta olihan tuo jo kolme viikkoa sitten sen 60 cm.
Huisia tuo koiran lentohinta Le_Cheile! Mahtaa ketuttaa, mutta toisaalta aika harvoin sitä muutetaan maasta toiseen :) Meillä alkaa iso remontti kesällä joten nyt ei ole oikea huonekalujen ostoaika. Täytyy toivoa että ukko parantuu kesäksi kun ajoi reilu kolme viikkoa sitten kolarin, ja toipumiseen menee vielä kuukausia. Kauhee kirjoittaa kun itellä valtava hikka koko ajan:)
Neitoperhoselle kovasti tsemppiä elämälle. Olen itsekin vähän sellainen melankolinen tapaus; joskus joutuu itseään persiille potkimaan. Onneksi kuitenkin osaan nauttia näistä elämän pienistä iloista sen verran että pysyy pinnalla tämän kaiken henkisen ja fyysisen kaaoksen seassa. Oisi kiva lukea sitä hääpäiväkirjaasi, mutta ei ole aavistustakaan että miten?
Oletteko seuranneet tuota alkoholikeskustelua? Itse en siihen viitti puuttua, mutta ajattelin kyllä perjantain kunniaksi juoda yhden lonkeron ja kenties lasillisen viiniä. Ehkäpä tämä hikkakin lähtisi, hih!
Tasapuolisesti hyvää viikonloppua kaikille! Nyt on lopetettava tämä jaakaaminen :))
vai menikö nikki ihan mönkään mut anyway
http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewtopic.php?t=7107
tuolt pitäs löytyä meiän päikky..tosin ei siin kovin oo lukemista ja tän päivän keskustelujen jälkeen, hieman himmataan elämässä kaikilta osin. Mulla liikaa murhetta mielessä, ei ainoastaan miehen sairaus..Mies jopa ehdotti et mentäis yhdessä johonkin keskustelemaan muttei oo oikein rahaa mihkä pariterapiaan. :( mutta ehkäpä tää tästä :)
kuulumisia...
Noi hääjutut on kyl semmosii et jos ei ekat harmaat hiukset tule siinä, niin ei koskaan :) Onneks mul on kaaso jolla paljon hyviä ideoita!
Meil syöty pottuu nyt kolme päivää ja tänään ei menny ees lusikallista alas. Ja mä olin valmis heittää pyyhkeen kehään. Mulle ei oo suotu pinnaa sit juuri yhtään :( Luulin et vauvan myötä sekin venyis, mut ei. No, pakko olla aikuinen ja huomenna yritettävä taas.
Bussilla eikä muillakaan julkisilla ei olla liikuttu. Asutaan niin landella että oma auto täytyy olla ja nykyään en menis enää yksinkään yleiseen, ellei ihan pakko.
Mä oon kyl niin loukkaantunu miehen siskoon. Väkisin halusivat tytön kummeiks miehensä kanssa ja nyt kun syntyi niille tyttö, niin eivät pyytäneet kuin miestä kummiksi...Sanoin sit miehelle et me ei tulla tytön kans sit edes ristiäisiin, mitäs me siellä. En mä sitä sano, et oisin kummiks halunnu, mut oisivat voineet ees kysyä. Mutta niinhän sitä sanotaan et suku on pahin, molemmin puolin!
Huomen meil kahden koiran 7v synttärit, meinaan tehdä niille nakkikakun ja meille ihmisille kermasellaisen...
Viikonloppuja kaikille!
Mitäs pitikään kommentoiman....
ALKOHOLIKESKUSTELU : joo, olen seurannut ;o). Aika epätoivoista touhua, mutta kai niillä isoilla herroilla pitää jotain tekemistä olla =D. Sehän ei estä sitä et perjantaina pitää saada tuo " yksi" saunasiideri !.
NEITOPERHONEN : Miehet ovat vähän välillä " epäromanttisia" . Sanoit tuosta pariterapiasta ja myös KIRKKO sitä antaa eli seurakunta ja se EI maksa ! Suosittelen sitä eikä ne siellä tyrkytä tai puhu uskosta tai uskonasioista ja siellä on ihan pätevät ihmiset. Ja pitäshän kaupungillakin olla. Me käytiin exän kans kaupungin pariterapias ja jos sanoo et on yhteinen lapsi ja parisuhde kriisissä nii pääsee aikasta pian.
JOO : joku tuossa kommentoi et vuosi sit plussattiin.... yyh, miulaki on ikävä sitä kamalaa raskausaikaa. Pahoinvointia ja oksentelua viikolle 20, verenpaineen nousua, mielialan vaihteluita jne. Jos viel sen yhen, en halua uskoa et olen jo niin vanha et viel yhen tekisin. Vai olenko ? Täytän kesällä 35 v...... niin, tosiaan, miehän kai voisin olla kohta jo mummo =///.
Noi parisuhdeasiat on aina vähän vaikeita. Pitäs osata puhua kun ei se toinen ole ajatustenlukija ja pitäs osata kuunnella. En itekkään osaa, nyt opettelen anteekspyytämistä ja sanonpa vain et meillä on tän uudenkin ukon kanssa ollut vaikka mitä ongelmaa. Mutta sikäli kyllä sanon että en kadu mitään mitä olen tehnyt =). Ja nyt palstatilaa muille.
T : Rapuäiti
Siule piti sanoman et kyllä ne vielä syö ;o). Ja ainakin kun nälkä tulee. Meidän tyttö saa hysteerisen kohtauksen kun lusikan näkee, mutta kärsivällisyyttä tässä tarvitaan. Veikkaan et kouluun mennessä nää mein muksut ahmii oikein pottua.
Ja miun vanhin tyttö, nyt 11v, oli eskarissa silmätikku : ei syöny perunaa. Ei vauvana, ei ennen kuin nyt on oppinut syömään ja kaikkien tyttöjen (5 kappaletta) oon alottanu hedelmäsoseilla ja 1 ei haluunu pottua ennen kouluikää ja muut saattavat nyt syödä PELKKÄÄ keitettyä perunaa voilla ilman lihaa !!!
Kyllähän nuo syövät mitä syövät ja milloin syövät =). Meillä tosiaan maissivelli on nyt POP, sitä menee 200 ml kerralla ja lisää vonkuu. Meinaan kokeilla Bataattia, mutta toisaalta taas porkkanakaan ei mene ja se HIPP porkkana-maissi -sose on aikas makeaa eikä silti maistu.... No kyl ne syö kun nälkä tulee =D.
Ja kerronpa viel sen että nyt kyllä ruokaa menee. Ovat nuo näköjään oppineet syömään vaikka silloin vauvan joutui kaapimaan sen ruuan 100 kertaa naamalta suuhun ;o).....
Täällä neiti kasvaa myös vauhdilla, nyt käytössä 68 cm ja 74 cm vaatteet, neiti varmaankin yli 7 kg ja 65 cm pitkä. Oppi kääntymään selältä vatsalle 3,5 kk iässä, nyt kun sen osaa ei jaksa enää kuin kääntyä kyljelle. Viime yö oli taivaallinen, neiti nukahti kymmeneltä ja vasta kuuden aikaan halusi tissiä ja sitten nukuttiin vielä 8. Yleensä yösyöttöjä on enemmän. Neitykkä on oppinut nukahtamaan yöunille omaan sänkyyn, se on aika hienoa :))
Musta tuntuu ja välillä todella väsyttävältä tää vauva-aika. Miehen on niin helppo käydä omissa harrastuksissaan jus muissa, mutta jos ite haluaa päästä jonnekin yksin, kauhee suunnittelu aina etukääteen...ei meillä ole miehen kanssa vielä oikeastaan yhtään kahdenkeskistä aikaa, kun Minttu saadaan nukkumaan, niin pakko mennä itse hetimiten perästä, että jaksaa aamulla herätä 7:lta jolloin neiti yleensä herää. Raskausaikana oli jotenkin ruusuisempia kuvia siitä, ettei olisi näin sidottu vauvaan.
Ajattelin alkaa antaa pottua, kun neljä kuukautta tulee täyteen, katsotaan nyt sitten. Saatan vielä vähän venyttää mikäli nämä yöt jatkuvat hyvinä:)
Parisuhdeterapiasta: Kannattaa ottaa yhteyttä perheneuvolaan sieltä saa ajan. Ja tosiaan kannattaa mainista että on pieni yhteinen vauva, nopeuttanee ajan saamista, tosin julkisella on ilmeisesti ajan saa 1/2 kertaa kuukaudessa on niin täynnä. Yksityiselläkään puolella ei ole ihan hirvittävän kallista riippuen tietysti siitä miten usuin käy, mutta mikäli käy pari kertaa kuukaudessa ei varmaankaan ole ihan mahdotottoman hintaista.
Jaksamista kaikille :)
enpä ole ehtinyt aikoihin kirjoittelemaan. Kaikki ylimääräinen aika on käytetty nukkumiseen. Yöllä kun nukutaan nykyään max 1h pätkissä, pari tuntia yössä. Muu aika imetään tyhjää rintaa. Luultiin tätä lohtutissittelyksi ties minkä vaivan vuoksi hampaiden tulosta allergiaan, mutta taitaa olla niin, että maito ei vaan riitä. Outoa on se, että poika on päivällä kuin naantalin aurinko ja syö normaalisti 2-3 h välein. Mutta illalla ja yöllä ei maitoa enää tule, kun imetään niin paljon. tiheän imun kaudetkin oli ja meni, ja se oli jotain ihan erilaista kuin tämä. Ja tätä on jatkunut jo 3 viikkoa. Että väsyttää. *Huokaus*
Noh, poika kun ei tuttelia enää huoli (saattaa olla allergiaa, kun oli ihottumaakin, mutta ei olla ehditty testata), niin ainoa vaihtoehto taitaa olla soseiden aloitus. Helpommin sanottu kuin tehty. Äsken kokeiltiin perunaa, ja siitä seurasi ensin hämmennys, sitten oksennusrefleksejä, ja lopulta huuto. Maitokaan ei tahtonut millään kelvata sen jälkeen, niin järkyttynyt oli pieni mies.
Miten ihmeessä tässä osaa tulkita, että onko vain järkyttynyt vai tuleeko siitä vatsavaivoja tms.???
Täällä tuntuu monet aloittaneen kiinteät, joten kertokaa onko ollut samanlaista. Pitäiskö huomenna kokeilla jotain muuta (porkkanaa, marjoja??) vai jatkaa tällä potulla? Ootteko soseuttanut veteen vai maitoon?
Vellit voin unohtaa, kun sille lehmänmaidolle saattaa tosiaan olla allerginen ja sitä paitsi ei huoli tuttipulloa enää.
Vähän huolestuttaa, että jos näiden kiinteiden opettelu on näin takkuista, niin miten hänelle saa tarpeeksi ravintoa sillä välin...
Tuli nyt tällainen vali-vali viesti. Mutta kun huolestuttaa ja väsytää niin kovin, niin täytyi saada purkaa. Sorry.
Näin ihan hirveetä seikkailu-unta; musta tehtiin yhtäkkiä venäläinen vakooja (?), ja jouduin luopumaan tästä elämästä ja jättämään ilman hyvästejä mieheni ja poikani. Niisk! Onneks oli vaan unta :)
Viikot menevät kyllä sellaista haipakkaa, etten ihmettele yhtään, että ollaan päivistä sekaisin. Varsinkin, kun jokainen päivä on aikas samanlainen tuon pienen kanssa! Mulla on viikkosiivous meneillään, poju nukkuu pieniä unia (muuten seuraa sitteristä, kun äiti huhtoo) joten tulin pienelle tauolle tänne. Illalla pyöräytän pitsan ja sitten miehen kanssa herkutellaan ja katsellaan Lost nauhalta. Pienet ovat ihmiset ilot!
Eilen tuli TAJUTON ikävä raskausaikaa! Olin niin hyvässä kunnossa ja ilman allergiaoireita, päänsärkyä yms, että! Ja oli jännää seurata, mitä masussa tapahtui. Toivottavasti saan sen kokea vielä kerran, pari... Yksi kaveri on nyt viikolla 10, eilen kuuli ekat sydänäänet ja mä elän hengessä mukana :)
Mulla on kestovaippailu nyt jäänyt, kun en tiedä, mitä tehdä - jatkaako harsoilla (pötkövaippana) vai mitä. Onko kellään vinkkejä?
Aika pelottavaa: hain eilen porukoilta vauva-albumini, ja jestas, että on tuo oma poika samannäköinen!!! Ootteko verranneet omianne?
Tarttis tänään käydä ostamassa uus känny. Ei oikein pelitä tämä nykyinen: mä kyllä kuulen, mutta mua ei kuulla... Kattelin tommosta Nokian 6030 peruspuhelinta... Katsotaan.
Jaaha, herättiin. Heippadei!