Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette, kun mies ei pyydä anteeksi?

Ihmeissään
22.08.2016 |

Mitä te fiksut naiset teette semmoisessa tilanteessa, kun mies on sanonu jotain todella typerää / toiminut muuten loukkaavasti, muttei hän pyydä anteeksi? Mistä tällainen voi johtua?

Olen tullut siihen tulokseen, ettei aina edes kannata alkaa käydä läpi näitä tilanteita, koska niistä tilanteista ei saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi. Hän alkaa puolustella omia sanojaan ja kääntää syyn monesti mun niskoille. Siks oon varovainen, mitä sanon... Ja se ei taas oo hyvä juttu ollenkaan. Nyttenkin oon odottanut pari päivää, että mies itse oivaltaisi sanojensa ja tekojensa vaikutuksen muhun, mutta taitaa olla turha luulo...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muijan sanavarastoon ei kuulu anteeksi-sanaa, koska hän on mielestään täysin viaton. Kaikki on aina muiden syytä.

Vierailija
22/42 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miau kirjoitti:

Tuli vastaan tämä vanha kirjoitus akuutissa tilanteessa. Mies loukkaantuu, suivaantuu tai jopa raivostuu mitä pienimmistä asioista, kuten mielestään väärään paikkaan sijoitetuista keittiövälineistä, väitetystä ja täysin absurdista muiden miesten katselustani, positiivisten tai edes maltillisten kommenttien sanomisesta ihmisistä jotka häntä eivät miellytä (esim. mun ex tai vaikka naapuri), jopa käyttämistäni sanavalinnoista tai ilmaisuista, jotka eivät mielestään sovi tilanteeseen. Suuttuessaan mies saa sen kuuluisan 5-vuotiaan itkupotkuraivarin, tosin ilman itkua tai mitään muuta tunnetta kuin raivoa. Hän haukkuu minua esim. idiootiksi ja haistattelee, mitä en ikinä tekisi vastavuoroisesti. Hän hyökkää läheisieni kimppuun arvostellen. Toistuvasti hän on riidan hetkellä käskenyt minua keräämään kamppeeni ja häipymään.

Mies ei pyydä anteeksi, ei vaikka kerron, että minuun sattuu. Hän kaivaa esiin muita vikojani ja virheitäni ja korostaa, että totuus sattuu. Jos minä en pyydä anteeksi ja osoita ymmärrystä hänen kantaansa kohtaan, vaikka kuinka pimeä se onkaan ollut, mykkäkoulu saattaa jatkua useita päiviä ja huipentua siihen, että hän "auttaa minua keräämään kamat, koska se on loppu nyt".

Tiedän, että en tule jaksamaan tätä riitatilanteiden joustamatonta, epäempaattista, rakkaudetonta ja toisen näkökulmasta piittaamatonta kohtelua loppuelämääni. Se, että huolimatta siitä, että minä istun hiljaa ja itken, hän jatkaa minun sanallista mankeloimistani. Jos sanon, että minuun sattuu, se ei vaikuta millään tavalla. Jos olen itkenyt lattialla tuntikaupalla, hän saattaa siihenkin tulla sanomaan, että koskas lähdet.

Mies on parhaimmillaan minulle hyvä, huomaavainen, huolehtiva ja hellä. Aina riitatilanteen tullen hänestä paljastuu kuitenkin se puoli, joka ei tule millään tavalla vastaan ja joka vain odottaa minun nöyrtyvän ja matelevan takaisin hänen luokseen. Ollaan oltu yhdessä pari vuotta, mutta nyt jo koen ahdistusta riitojen tullen niin, että tuntuu kuin rinnassa olisi palavaa tulta.

Sairasta ja narsistista käytöstä! Tässä todellakin voi sanoa, että jätä se sika! Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin.

Vierailija
24/42 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miau kirjoitti:

Tuli vastaan tämä vanha kirjoitus akuutissa tilanteessa. Mies loukkaantuu, suivaantuu tai jopa raivostuu mitä pienimmistä asioista, kuten mielestään väärään paikkaan sijoitetuista keittiövälineistä, väitetystä ja täysin absurdista muiden miesten katselustani, positiivisten tai edes maltillisten kommenttien sanomisesta ihmisistä jotka häntä eivät miellytä (esim. mun ex tai vaikka naapuri), jopa käyttämistäni sanavalinnoista tai ilmaisuista, jotka eivät mielestään sovi tilanteeseen. Suuttuessaan mies saa sen kuuluisan 5-vuotiaan itkupotkuraivarin, tosin ilman itkua tai mitään muuta tunnetta kuin raivoa. Hän haukkuu minua esim. idiootiksi ja haistattelee, mitä en ikinä tekisi vastavuoroisesti. Hän hyökkää läheisieni kimppuun arvostellen. Toistuvasti hän on riidan hetkellä käskenyt minua keräämään kamppeeni ja häipymään.

Mies ei pyydä anteeksi, ei vaikka kerron, että minuun sattuu. Hän kaivaa esiin muita vikojani ja virheitäni ja korostaa, että totuus sattuu. Jos minä en pyydä anteeksi ja osoita ymmärrystä hänen kantaansa kohtaan, vaikka kuinka pimeä se onkaan ollut, mykkäkoulu saattaa jatkua useita päiviä ja huipentua siihen, että hän "auttaa minua keräämään kamat, koska se on loppu nyt".

Tiedän, että en tule jaksamaan tätä riitatilanteiden joustamatonta, epäempaattista, rakkaudetonta ja toisen näkökulmasta piittaamatonta kohtelua loppuelämääni. Se, että huolimatta siitä, että minä istun hiljaa ja itken, hän jatkaa minun sanallista mankeloimistani. Jos sanon, että minuun sattuu, se ei vaikuta millään tavalla. Jos olen itkenyt lattialla tuntikaupalla, hän saattaa siihenkin tulla sanomaan, että koskas lähdet.

Mies on parhaimmillaan minulle hyvä, huomaavainen, huolehtiva ja hellä. Aina riitatilanteen tullen hänestä paljastuu kuitenkin se puoli, joka ei tule millään tavalla vastaan ja joka vain odottaa minun nöyrtyvän ja matelevan takaisin hänen luokseen. Ollaan oltu yhdessä pari vuotta, mutta nyt jo koen ahdistusta riitojen tullen niin, että tuntuu kuin rinnassa olisi palavaa tulta.

Tämä on kuin omasta kynästäni. Paitsi, kovetin itseni heti alkuvaiheessa, en itkenyt. Kyllä se silti sattui, maailman hirvein tunne kun sydäntä raastaa. Loukkaukset ja sen jälkeen miehen mykkäkoulu. Huh huh, kaikkea sitä jaksoi!

Yli 10 vuotta yhdessä, eikä ikinä anteeksipyyntöä. Älkää naiset jääkö katselemaan niin pitkäksi aikaa. Päästäkää irti!

Vierailija
25/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut oikeassa niin ei tarvitse pyydellä  anteeksi, mutta voi pahoitella riidan syntymistä, jos haluaa. 

Vierailija
26/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma vaimon kanssa. Erässä riidassa sanoin monta kertaa että olen pahoittanut mieleni hänen sanoistaan ja odotan anteeksipyyntöä että voidaan jatkaa, mutta kun ei... ei ole tehnyt mitän väärää. Sanat "anteeksi JOS olen jotenkin aiheuttanut sinulle pahan mielen sanoillani/teoillani" pitäisi olla helppo sanoa kelle tahansa jota rakastaa. Voin sanoa itse joka päivä. Mutta ei ole kaikille näköjään ole yhtä helppoa. Toinen oletus on, että jos sanon antavani anteeksi niin asia on sitten käsitelty enkä palaa siihen enää.

Vierailija
27/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiseen ei voi yhtään luottaa mitä sanoo niin hermohan siinä menee. Jatkuvasti kaivelee vanhoja asioita joista itse luvannut olla puhumatta kun on muka jo käsitelty. Sitten omasta ärsyttävyydestään alkaa syyttämään minua kun hermot kiristyy jankkaamisesta.

Vierailija
28/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä niin tajuaa ehkä pyytää anteeksi. Älä missään nimessä vaadi anteeksipyyntöä  

Vierailija
29/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevästi kiintynyt mies, hankalia tapauksia. 

Vierailija
30/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käsitä herneaivoillaan, että on tehnyt virheen. 

Turhaan odotat pahoittelua.

Vierailija
31/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä kumppanrita oikein sikiää.

Vierailija
32/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan vaan perussuomalaista jurnutusta, anteeksi ei pyydellä turhia. Enkä puhu nyt politiikasta vaan meidän kansamme nuivasta, nihkeästä perusluonteesta.

Vierailija
33/42 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mokaa tai loukkaa. Ei ole anteeksipyydettävää

Vierailija
34/42 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miau kirjoitti:

Mies ei pyydä anteeksi, ei vaikka kerron, että minuun sattuu. Hän kaivaa esiin muita vikojani ja virheitäni j

Kauhea mies. En katselis tuollaista kohtelua yhtään! Vaikka on konflikteja, erimielisyyksiä, niin nekin voi hoitaa rakentavasti eikä toista hajottavasti. Lähde itsesi ja hyvinvointisi tähden pois hyvä nainen!

Vierailija
35/42 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin kumppanini huolella, eipä pyydellä anteeksi mitään, kun ei ole aihetta. Kolkyt vuotta jo pussailtu.

Vierailija
36/42 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko nainen.

Vierailija
37/42 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas joku vihervasemmistolainen kaikestaloukkaantuja on ahdistunut jostain ihan tavallisesta puheesta, jota kukaan normaali ei pitäisi loukkaavana.

Vierailija
38/42 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun muijan sanavarastoon ei kuulu anteeksi-sanaa, koska hän on mielestään täysin viaton. Kaikki on aina muiden syytä.

mun muija kyllä tuntee sanan ja haluaa kaikilta muilta anteeksipyyntöjä, mutta itse se on täydellinen eikä koskaan tee mitään, josta pyytäisi anteeksi

Vierailija
39/42 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä kumppanrita oikein sikiää.

samat jännämiehet kiertää naiselta naiselle, kun muut kilttimiehet eivät naisille kelpaa.

Vierailija
40/42 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin menemään, ja todella liukkaasti! Kukaan järkevä ihminen ei vietä tuntikausia lattialla itkien jonkun miehen sanomisista, oletko läheisriippuvainen, vai miksi ihmeessä roikut hänessä? Älä vaivaa päätäsi sillä, miksi mies on narsistinen kusipää, vaan lakkaa olemasta hänen kynnysmattonsa ja jätä hänet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi