Psykologin ym. vaitinolovelvollisuus vs. ilmoitusvelvollisuus
Jos vanhempi hakeutuu hoitoon esim. masennuksesta johtuvan runsaan päihteiden käytön takia(niin lailliset kuin laittomat päihteet), onko terveydenhoidon ammattilainen, esimerkiksi psykologi velvollinen tekemään lastensuojeluilmoituksen? Päihteiden käyttö ei tapahdu kotona, eikä koskaan ole päihtyneenä lapsen kanssa.
Kommentit (23)
Ei voi todellakaan kertoa yhtään mitään. Kaikki merkitään tietokantaan josta ne ovat kenen tahansa työntekijän urkittavissa.
Huoh, täällä ei kyllä voi kysyä mitään ilman, että aletaan tekee ihan omia johtopäätöksiä. Sanotaan nyt näin, että mies lähinnä pelkää sitä lasu-ilmoitusta ja kai tuntee että hänellä ei voi olla luottamusta ihmiseen kelle avautuu, jos asiat vuodetaan heti kolmannelle osapuolelle. Ite olen kyllä omien jaksamisieni ym takia ottanut kaiken avun vastaan mitä saa, joten sen takia lastensuojelun ei tähän tarvitse todellakaan puuttua. Olen saanut niin keskusteluapua, kuin ihan konkreettista lastenhoitoapua ym. Riitelyn vuoksi nyt ei kukaan lasu-ilmoa tee, joka perheessä riidellään, joten tuo ainakin on nyt ihan saivartelua. Lähinnä mietitytti tuo, että jos kyse laittomista päihteistä ja sinulla on lapsi, niin puuttuuko tähän heti lastensuojelu.
Itse en siis käytä huumeita, niin kuin joku nyt nokkelana yritti päätellä :D
ap
Miten fiksummin? Lopetat narkkaamisen vai siitä puhumisen.