Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millainen oli lapsuutesi harvoin saatu, himottu herkku ( ruoka, karkki, juoma) ?

Vierailija
22.08.2016 |

minulla ne olivat Doris-keksit! kaverin luona oli usein ja ruinasin äitiä ostamaan meillekin, mutta olivat kuulemma liian kalliita...

no ei minulla nyt niin ankeaa ollut, kuin miltä ehkä kuulostaa :D äiti leipoi usein & mummin tekemiä lettujakin oli mukavasti tarjolla

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinäidin luona saatu lauantaimakkara, joka oli leikattu pötköstä sahalaitateräisellä veitsellä. Juuri ne leikkauskuviot tekivät siitä lauantaimakkarasta erikoisherkkua. Kotona en yhtään välittänyt samasta makkarasta, kun se oli siivutettu kaupan koneella.

Vierailija
22/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiansalaatti, semmoiset einesrasiat :D Silloin semmoset oli kalliita ja ai että se oli ihanaa kun sitä joskus ostettiin. Nykyään kun maistaa ni ihan kammottavaa kuraahan se on enkä tajua miten se on joskus voinut maistua hyvältä.

Myös kaupan leipä oli minusta ihanaa kun sitä sai niin harvoin. Meillä äiti aina leipoi itse ruisleivän. Nykyään itseleivottu ruisleipä maistuu taivaalliselta. Niin ne ajat muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syöty koskaan mitään einesruokia, tai esim. Pizzoja ja hampurilaisia, koska äiti teki kaiken itse .Äiti oli loistava kokki!

Ekan hampurilaisen söin teininä kavereiden kanssa Carrolsissa.

Vierailija
24/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liköörikonvehdit. Joskus sai laivalta.

Vierailija
25/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkki. Sitä sai vain kerran kesässä. Nykyään en edes tykkää siitä.

Vierailija
26/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkamaito oli ehdoton herkkuni lapsena, mutta eihän sitä saanut kuin marja-aikaan, kun ei ollut meillä vielä pakastinta siihen aikaan.

Vierailija
27/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Donitsit. Sellaiset sokeroidut, joita nykyäänkin myydään muutaman kappaleen muovipakkauksissa. Tosin lapsena ne maistuivat paremmalle (tai sitten ne olivat parempia), nykyään en enää tykkää.

Minäkin tykkäsin donitseista lapsena. kerran sitten ostin kokonaisen paketin niitä viikkorahoillani ja vetäsin koko paketillisen huiviin kerralla. Sen jälkeen tulikin niin äklö olo, että donitsihino loppui siihen. Tämä siis tapahtui 70-luvulla.

Vierailija
28/28 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanleipä.

Meille ostettiin kotiin vain ruisleipää, koska äiti piti vehnäleipää epäterveellisenä.

Naapurissa sai toisinaan ranskanleipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä