Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laadukkaampi villakangastakki

Vierailija
22.08.2016 |

Olen päättänyt hankkia talveksi laadukkaamman, aikaa ja kulutustakin kestävän, oikeasti lämpimän villakangastakin. Ei enää näitä henkkamaukkojen/vilojen/veromodien jne. sekoitetakkeja, jotka myydään villakangastakkeina, mutta materiaalilappu kertookin olevan isoksi osaksi muovia.

Kroisos en kuitenkaan ole, joten n. 500e on kipurajani. Luulin, että tämä on helppo homma, mutta olenkin kuluttanut jo ikuisuuden selaten nettikauppoja. Tällä hieman kalliimmalla budjetillakin löytyy paljolti vain noita sekoitekangastakkeja. Ehdin jo valita yhden, jossa on 80% villaa ja 20% polyamidia, luettuani, ettei polyamidia villan seassa tule säikähtää, koska se tuo kestävyyttä. Mutta toisaalla taas polyamidikin nähtiin vain hiostavana, nyppyntyvänä tekokuituna.

Onko jollain vinkkejä?
Hyviä kokemuksia joistain tietyistä takeista?
Mielipiteitä näistä materiaaliasioista? Nettikauppavinkkejä? Olen selannut perinteiset zalandot, booztit ja vastaavat. Palautuksen pitäisi olla vaivatonta ja ilmaista, jos ei osukaan nappiin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan vanhaa ketjua kysyäkseni miten villakangastakkia pitäisi hoitaa - tuulettaa, harjata- millä? Voiko sen suihkuttaa suoja-aineella?

Villahan nimenomaan tuuletetaan. Pesukin käy, mutta eihän se siitä tykkää. 

Muista käyttää lanoleumia villapesussa. EI PESUAINEITA.

Zinkkis Chan

Vierailija
22/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tässä. 

Eka joka tuli googlessa vastaan, mutta etsippä ihan itse, mutta kuitenkin siis tässä

https://www.jyvaskylankangaskauppa.fi/ulrich_villanpesuaine_250ml

Zinkkis Chan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuotehan on ikäänkuin lampaan rasvaa tai miksi sitä karvan tupesta lähtevää ainetta sanotaan. Nerokaan ei aina muista kaikkea.

Tämä tekee (villa) tuotteet hyviksi, pehmeiksi ja kestäviksi.

Zinkkis Chan

Vierailija
24/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä luonnollinen aine korjaa villan kuituja ja jopa korjaa jo kauhtuneita tuotteita ;)

Zinkkis Chan

Vierailija
25/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakeista puheen ollen, minua taas ärsyttää, kun kunnon pitkät takit ovat melkoisen kortilla nykyään.

Myyjätkin ovat myöntäneet, että eipä niitä oikeastaan ole. Haluaisin sellaisen, ei nyt aivan nilkkoihin saakka, mutta kuitenkin polven alapuolelle reilusti. Olisi nimittäin ihana pitää kunnollista pitkää takkia mekkojen kanssa, mutta ei löydy niin ei löydy. Niin ja nimenomaan puhun nyt villakangastakista, en mistään polyesternutusta.  :)

Vierailija
26/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liotan tässä tuotteessa villavaatteita vähintään yli 10 tuntia. (mielellään esim. yön yli) 

Sitten pesu ilman pesuaineita. Jos lisäät tätä tuotetta vielä pesukoneeseen ennen pesua, niin awot!

Zinkkis Chan

Vierailija
27/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakangastakeista puheen ollen, minua taas ärsyttää, kun kunnon pitkät takit ovat melkoisen kortilla nykyään.

Myyjätkin ovat myöntäneet, että eipä niitä oikeastaan ole. Haluaisin sellaisen, ei nyt aivan nilkkoihin saakka, mutta kuitenkin polven alapuolelle reilusti. Olisi nimittäin ihana pitää kunnollista pitkää takkia mekkojen kanssa, mutta ei löydy niin ei löydy. Niin ja nimenomaan puhun nyt villakangastakista, en mistään polyesternutusta.  :)

En tiedä onko tarjontaa naisille, mutta onhan noita kasapäin miehille esim. Armeija liikkeissä, joissa noita on käytetty jo sata(oja) vuosia.

Zinkkis Chan

Vierailija
28/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hip hop

(kun ei omat vastauksetkaan näy, entäs muiden)

Vierailija
29/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Ajatar, siellä on laadukkaita takkeja ja nyt loppuunmyynti.

Minulla on äitini Ajattaren takki 70-luvulta ja joskus 90-luvulla se korjattiin minun mittoihini ja on edelleen kuin uusi.

Samoin Marimekon takit ovat tosi laadukkaita.

Jos haluat istuvan takin, omille mitoillesi, kannattaa laittaa muutama kymppi lisää ja tarkistuttaa istuvuus ompelijalla ja kuosittaa omille mitoille.

Tuosta Marimekosta eri mieltä: syksyllä ostettu takki nyppyää tosi pahasti.

Vierailija
30/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain varustelekasta saanee varmaan aika hyviä mantteleita

Vierailija
31/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin joskus melkoinen talipää.

Zinkkis Chan 

Nämäkin vinkit villapesuun ja hoitoon tarjoaa,

Tsinkkis Khan

Vierailija
32/32 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. tässä. 

Eka joka tuli googlessa vastaan, mutta etsippä ihan itse, mutta kuitenkin siis tässä

https://www.jyvaskylankangaskauppa.fi/ulrich_villanpesuaine_250ml

Zinkkis Chan

Kiitos Sinkkumies. Takista tuli aivan ihana nyt tämän käsittelyn jälkeen!

Kiitos! Pusuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi