Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juma mikä kipu ampparin pistosta.

Vierailija
21.08.2016 |

Pisti reiteen jokus puol kuuden aikaan, ja vieläkin sattuu hemmetisti. Ehkä isommalle alueelle kuin alussa. Kauan tämä oikein kestää?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se kipu kesti monta päivää.

Vierailija
2/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudo kylmällä ja ota kyypakkauksesta tabletti. Mulla noi auttoi kun ampiainen tuikkasi kainaloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä!

Ja kylmällä hautominen.

Vierailija
4/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin histamiinin ja kyypakkauksen melko nopeasti kun pääsin kotiin, mutta ihan jumalattoman kipeä reisi on. Olen hautonut jäällä, auttaa kyllä tosi hyvin. Mutta kun pitäs taas lähteä koiraa kusettamaan. Koskee isommalle alueelle kuin alussa.

Oikeasti luulin, että parissa tunnissa on muisto vain. Mutta ei näköjään ole...

Vierailija
5/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se kipu kesti monta päivää.

Aika karmea kipu kestettäväksi useammaksi päivää. Ei ampparin pistos ihan pikkujuttu ole, ja nyt ymmärrän, kun porukka on joutunut teholle asti yhdestä pistosta. Noiden myrkkyhän on todella helvetillistä kamaa, vaikkei olisi allerginen.

Mullekin tuli halkaisijaltaan 7-7,5 cm punainen jälki, ja sen ympäriltä oli vielä turvoksissa niin, että koko turvokin halkaisija oli 10-12 cm. Ei ollut siis ihan pyöreä.  turvotusta on vieläkin noin 7 senttiä jäljellä, vaikka pistoajasta on jo mennyt noin 8-9 tuntia.

6/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuin terassilla(omakotitalo) jonkun päälle, alkoi sattumaan pirusti varpaaseen, klenkkasin suihkuun laittamaan kylmää vettä jalkaan, ja kappas siellä tarrasi ja piikitti sitkeästi amppari, sain revittyä sen paskan irti(sitkeä tapaus).

Sain samantien kyydin apteekkiin ja kyypakkausta...kipua viitisen tuntia ja reikäkin umpeutui.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
7/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

Astuin terassilla(omakotitalo) jonkun päälle, alkoi sattumaan pirusti varpaaseen, klenkkasin suihkuun laittamaan kylmää vettä jalkaan, ja kappas siellä tarrasi ja piikitti sitkeästi amppari, sain revittyä sen paskan irti(sitkeä tapaus).

Sain samantien kyydin apteekkiin ja kyypakkausta...kipua viitisen tuntia ja reikäkin umpeutui.

-IISAK SONNI

Hyi saakeli, mulla sentään vaan käväsi minihameen alla niin nopeaan, että ehtinyt edes näkemään. Paitsi kun se lensi juttelukumppanin käteen, mutta ei saanut pistettyä. Tämä kipu on helvetillinen, ja kestää vaan. Mietin, että olenko kuitenkin jotenkin yliherkkä ampparin myrkylle. Entä jos mulla ei olisi ollut kyypakkausta ja allergialääkettä?

Ja huomenna täyttämään lääkevarastoa. Ensimmäinen kesä kun mulla oli kyypakkaus. Talven ruoka-ainereaktioiden takia.

Ja jumankauta sitä ohjetta, että pysy rauhallisena, älä huido ja juokse. Mä olen liikkumalla ja huitomalla jo yli kuukauden väistellyt vähintään kolme kertaa päivässä ampparin pistoja. rauhallisesti seisoin huitomatta paikallani, ja auts. 

Ja tänään pikkuinen poikakin olisi rannalla saanut piston, jos en olisi sanonut, että jatkapa kuule vaan juoksemista, se on siun kimpussa edelleen. Poika seisoi paikallaan, kun amppari tuli hyörimään. Sai sitten juostua karkuun.

8/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevä, olet ilmeisesti aloittaja? Sama, ampparit ja kaikki muut pörriäiset tykkää musta.

Olen tehnyt seuraavia havaintoja:

-Ampparit pitävät foliosta, kylmälaukuista, keltaisesta, bensan hajusta, minusta. Liiskaamalla amppari ei enää häiritse, tilalle saattaa tulla uusi

-Hyttyset, musta väri

-Paarmat ja muut pirulaiset, hikoilu, joka aiheutuu edellämainituista lentävistä perkeleistä.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
9/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon ap. Paarmat olivat alkukesän riesa, sitten tuli hyttyset, ja melko nopeasti ampiaiset. Korennot lentelee kanssa tuolla sakeana törmäillen, ja olen kuullut että ne osaa purra :O

Aika pitkälti pelkään kohta jo kaikkia lentäviä. Variksetkin ovat käyneet kimppuun tänä kesänä. 

En tajua, että mistä asiasta nuo ötökät miussa pitää. Epäilen, että ne vaan tuikkii huvikseen kaikkia sen kummemmin miettimättä mitään väriä tms. 

Olen kuukauden miettinyt, että mikä aine tehoais siihen, että ampparit ei kiinnostuis minusta. En ole keksinyt. Teepuuöljy? Sitten välttelis kaikki muutkin elävät omasta koirasta alkaen :D 

Vierailija
10/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina oli pakko lähteä terassilta kun ampparit pörräs mun kimpussa. Ne viis veisas mun siideristä mutta mun päälle tekivät oikeen hyökkäyksiä.

Vihaan niitä ällötyksiä. Olen allerginen niille. Kylmät väreet ja paniikki kun edes nään niitä.

Vierailija
11/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeripala ja kylmäpussi piston päälle nopeasti. Kylmä vie kivun pois nopeasti, täytyy vaan käyttää aika pitkään.

Vierailija
12/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Entä jos mulla ei olisi ollut kyypakkausta ja allergialääkettä?"

Olisit ruumis.

Vierailija
13/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina oli pakko lähteä terassilta kun ampparit pörräs mun kimpussa. Ne viis veisas mun siideristä mutta mun päälle tekivät oikeen hyökkäyksiä.

Vihaan niitä ällötyksiä. Olen allerginen niille. Kylmät väreet ja paniikki kun edes nään niitä.

Sama! Jos olen paikoillani liikkumatta amppari voi laskeutua kädelle, päähän tai kaulalle ja jäädä joksikin aikaa. Parempi lähteä nopeasti pois niin ei pistä ainakaan. Jos se menee esim. kaulalle ja vahingossakin liikahtaa... Antaisivat munkin olla rauhassa kuten annan niiden olla.

Vierailija
14/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeripala ja kylmäpussi piston päälle nopeasti. Kylmä vie kivun pois nopeasti, täytyy vaan käyttää aika pitkään.

Mulla sokeripalat ja kylmä ei auta kipuun yhtään. Kyypakkauksen ansiosta kämmenselkään pistäneen ampiaisen myrkky turvotti käden "vain" kyynärpäähän asti. Lääkärin mielestä kyseessä ei kuitenkaan ollut allerginen reaktio. Ja sitä kipua tosiaan kesti muutama päivä.

Vierailija
15/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kipu on tosissaan ihan saatanallista, eikä lopu hetkessä tai kahdessa.

Vierailija
16/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuikkasi amppari isovarpaan alle, kun olin noukkimassa mustia viinimarjoja toissa viikolla. Crocsit jalassa eikä ollut sukkia. Aivan helvetillinen kipu, isovarvas turposi ja punertui, samoin puna levisi jalkapöytään. Seuraavan päivänä onneksi pystyi jo kävelemään kunnolla. Mutta enpä muista samanlaista kipua aivan hetkeen.

Vierailija
17/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, millasta se kipu siis on? Osaatteko kuvailla? Mua ei oo koskaan pistäny, eikä oo oikeastaan ikinä pelottanutkaan että pistäisi, mut nyt kun eksyin lukemaan tällaisia juttuja, niin vähän alkaa tutisuttamaan..

Vierailija
18/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, kaikkiko täällä trollaa vai on superherkkiä?

Eihän ampiaisen pisto tunnu juuri miltään, viimeksi pari viikkoa sitten luulin että paarma pörrää ympärillä ja nappasin sen kiinni, no ampiainenhan se olikin ja pisti käteen, eikä tuo juuri nipistystä/kutitusta enempää tuntunut enkä etsimälläkään löytänyt mitään jälkeä. Ja tuo pieni kirvely on ohi 30minuutissa

Sama muulloinkin jos ohuempaan ihoon pistää, on monesti pistänyt esim pohkeeseen niin hetkenhän se tuikkaus tuntuu vaan ei siitä mitään pattia/muuta tule ja tunne katoaa 30min tai alle.

Eikös naisilla pitänyt olla niiiiin kova kipukynnys ja meillä miehillä huono?

Itikapisto = ei mitään reaktiota yleensä/ei jälkeä

Paarmasta sama

Jotenkin kuulostaa keksityltä että monta päivää olisi yksi ampiaisen pistos kipeä :D

Vierailija
19/22 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pisti kerran suoraan polvitaipeeseen, onnuin pari päivää ja pisto tuntui vielä viidennenkin päivän jälkeen. Koskaan ampiaisen pisto ei ole tehnyt niin kipeää, osui nimittäin todella herkkään paikkaan.

Vierailija
20/22 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, kaikkiko täällä trollaa vai on superherkkiä?

Eihän ampiaisen pisto tunnu juuri miltään, viimeksi pari viikkoa sitten luulin että paarma pörrää ympärillä ja nappasin sen kiinni, no ampiainenhan se olikin ja pisti käteen, eikä tuo juuri nipistystä/kutitusta enempää tuntunut enkä etsimälläkään löytänyt mitään jälkeä. Ja tuo pieni kirvely on ohi 30minuutissa

Sama muulloinkin jos ohuempaan ihoon pistää, on monesti pistänyt esim pohkeeseen niin hetkenhän se tuikkaus tuntuu vaan ei siitä mitään pattia/muuta tule ja tunne katoaa 30min tai alle.

Eikös naisilla pitänyt olla niiiiin kova kipukynnys ja meillä miehillä huono?

Itikapisto = ei mitään reaktiota yleensä/ei jälkeä

Paarmasta sama

Jotenkin kuulostaa keksityltä että monta päivää olisi yksi ampiaisen pistos kipeä :D

Kipukynnyksellä ei ole mitään tekemistä myrkyn kanssa. Mulla on korkea kipukynnys, mutta ampparin pisto oli jotain helvetillistä. Kyllä se kipu oli aika helvetillistä yli 10 tuntia, sitten nukahdin. Seuraavan päivän sitten on kutissut kamalasti. Ja tuvoksissa on vieläkin, mutta ei niin pahasti.

Joillakin ei tunnu yksi pisto missään, jotkut kuolee siihen. Pitää olla tyhmä, jos ei ymmärrä, että ihmiset reagoi eri tavoin.