****SYYSKUUISET VIIKONLOPPUUN****
Kommentit (20)
Olen käynyt aina välillä lukasemassa teidän muiden syysäitien ja -vauvojen juttuja, mutta en ole kirjoitellut, kun täällä melko samaa rataa mennään.
Maanantaina tuli ensimmäinen hammas Artulle suuhun, jota teki 3½vkoa yötä päivää. Ihanaa, kun sai nukkua pari yötä TOSI hyvin, mutta viime yö meni taas ihan mettään!! Vissiin nyt toinen alaetuhammas tekee tuloaan...toivottavasti tulee nopeammin kuin tuo ensimmäinen.
Kiinteät maistuu pojalle hyvin, aamulla kaurapuuro, puolenpäivän aikaan lihasosetta, iltapäivällä hedelmä/marjasosetta ja illalla vielä kaurapuuro.
5kk neuvolasta sanottiin viime viikolla, että saadaan ruveta istuttamaan Arttua esim. syöttötuolissa, kun on niin jämäkkä pakkaus! = ) Nyt ollaan sitten treenailtu kovasti istumista syöttärissä ja lattiallakin pikkuhetkiä.
Mielestäni tämä 06 vuoden äitiyspakkaus on paremman näköinen kuin 05. Haalarissa on paljon paljon kivemman näköinen kuosi. Poikamainen pakkaus on, kuten viime vuodenkin.
Kamala vauvakuume vaivaa...mies vaan ei ole oikein innostunut...eilen illalla saatiin pikku riitakin aiheesta aikaan(fiksua!). Itkua siinä sitten tuhrutin ja mies siihen, että nukutaan nyt ja jutellaan huomenna.
Jaahas, nyt herättiin pitkiltä(20min.) päikkäreiltä, mentävä!
Heippa taas, ja jaksamisia kaikille!!!
Suzanne ja Arttu 5kk 1vko
tuttipullojen keitosta: En keittele niitä enään. Luulen että kaikki mahdolliset pöpöt ja basillit menevät pojan käsien kautta suuhun kuitenkin! Ainoastaan ,uudet pullot ja tutit keittelen, mutta niinhän niissä ohjeissakin sanotaan!
Mutta nyt moikkelis vaan!!
Meillä nukuttiin tänään pitkään...puol ysiin!! Tyttö on tosiaan viime aikoina mennyt nukkumaan kasilta ja herännyt siinä seittemän aikaan. Ja minua on kyllä väsyttänyt tuhottomasti, varsinkin kun yölläkin herätään noin 3 kertaa syömään. Mutta ei pitäisi valittaa kun tyttö kuitenkin periaatteessa nukkuu 11 h yöt. Meillä ollut käytössä alusta asti pimennysverhot, joten en osaa sanoa nukkuisiko aamulla lyhempään jos niitä ei olisi. Päiväunille kuitenkin laitan valoisammassa, ja nukkuu sen minkä nukkuu.
Minusta tän vuoden äippäpakkaus kiva! Mutta oli se kiva omaakin pakkausta silloin viime kesänä availla ja hypistellä vaatteita...Melkein ikävä tuota odotusaikaa:)
En ole keittänyt pulloja sitten ekojen viikkojen jälkeen.
Puhuiko joku meidän pinossa jo vierastamisesta. Itse olen tavallaan vähän salaa odottanut vierastamista, tavallaan olisi kiva jos tyttö olisi " äitissä kiinni ja äitin tyttö" :). Mutta tytsy hymyilee kaikille ja ei ole ainakaan vielä osoittanut vierastamista tai äidin poissaoloa millään tapaa. Ja ikäähän on 5 kk 2 pv.
Täytyypä mennä antamaan tytölle maissia. Se on kolmas maku perunan ja porkkanan jälkeen ja selkeästi paras! Tyttö tykkää maissista.
Meilä nukutaan ensimmäisiä päikkäreitä. Herättiin tänään vasta puoli ysiltä, vaikka yleensä tytsy on hereillä jo seitsemän aikaan. Onko muuten muilla yöt levottomia? Meillä saa laittaa tuttia miljoona kertaa yössä ja vielä syödäänkin kaksi kertaa yössä. Tyttö nukkuikin jo hetken omassa huoneessaan, mutta nyt tuotiin takaisin meidän makkariin, kun äiti ei jaksa ravata kymmeniä kertoja toisessa huoneessa. Tyttö ei mitenkään erityisemmin huuda, mutta ähisee ja puhisee ja juttelee ja jos ei heti mene tuttia laittamaan ja hyssyttelemään, niin sitten alkaa se kitinä. En sitten tiedä, että missä on vika. Päivällä tyttö voi nukkua ulkona jopa 5 tuntia ja neuvolassa sanoivat, että ei niiden pitiäisi haitata yöunia. Tuntuu vaan joskus, että levottoman yön jälkeen tyttö oikein odottaa, että pääsee ulos nukkumaan :/ Yritettiin vähän aika sitten tuossa rytmin muutostakin eli vietiin lapsi ulos kaksi kertaa päivässä eli heti ensimmäiset torkutkin ulkona. No siitä seurasi vaan se, että yöt oli vieläkin rikkonaisempia. Herättiin puolen tunnin välein eikä nukkumisesta tullut yhtään mitään. Nyt siis ollaan palattu takaisin aikaisempaan " yhdet päikkärit ulkona" - rytmiin ja toivotaan, että joskos ne yötkin siitä parantuis!
Meilä syödään kanssa soseita neljä kertaa päivässä. Aamulla hedelmäsosetta, päivällä lihakasvissosetta, viideltä kasvissosetta ja illalla riisipuuroa hedelmäsoseen kera. Kasvissoseet olen tehnyt itse, mutta hedelmäsoseet ostan kaupasta.
Mutta rentouttavaa viikonloppua kaikille. Tämä äiti lähtee siivoamaan, kun Anoppi tulee sunnuntaina käymään ja sitten saakin taas kuulla Lume84 tavoin kommenttia mm. tytön painosta ;o)
T: äiti ja tytsy0905
Ihan ekaksi kun muistan...Ihan samoilla linjoilla mennään, ei vauvat voi olla ylipainoisia, kyllähän se sitten tasottuu kun alkaa liikkua, ja muistelisin että alle 3v lapsia ei lasketa ylipainoisiksi ollenkaan....Meillä on sama juttu kääntymisessä, ei viihtyisi mahallaan ja kääntyminen hankalaa(vaikka välillä mennäänkin ympäri) mutta täh' n sanottiin vaan että jos lapsi on pyöreä(positiivisella tavalla) niin viihtyminen vatsallaan on hankalaa, suorastaan epämukavaa...Eli eipä kai siitä kannata huolestua.... :)
meillä syödään vaihdellen 4-5 kertaa päivässä kiinteitä, aamulla velli ja lautasellinen puuroa, päikkäreitten jälkeen kasvista+lihaa, illemmalla pelkkä kasvis ja ehkä jälkkäriksi hedelmää ja illalla puuro ja velli. Yöllä ei enää syödä ollenkaan.
Mutta nyt on taas mentävä...heips ;)
-saara ja matias reilu 5kk-
Meillä taas heräiltiin parin tunnin välein ja sitten " lopullisesti" 5.30 jo toisena yönä peräkkäin...Tiedoksi vaan, että meillä on pimentävät verhot ja tässä tulos =))) No juu, mutta meillä on hankittu ne ihan itteä varten, en osaa nukkua jos on yhtään valosaa, mutta täytyy kattoa pitääkö Idan huoneeseenkin sitten hankkia...Kun sinne joskus muuttaa.
Meidän verhot on ostettu Ikeasta ja pimentävät kyllä tosi hyvin...Hintaa en kyl enää muista.
Tuosta " ylipainosta" ..Kyllä ne erot siitä tasaantuu, mutta ei mikään ihme että anoppi hokee jotain tollasta kun jopa lääkärit joskus. Meidän kummitytöstä alle vuoden ikäisenä oli lääkäri todennut, että tyttö on 10% ylipainoinen (??!!??). Mutta kyllä meilläkin ollaan menty tuolla jopa 30%:ssa yli keskiarvon=))
Eilen käyntiin neuvolassa...Sovittiin, että kokeillaan Levolacia kun tuntuu ummetus häiritsevän noita öitäkin aika paljon. Mutta muuten jatkan imetyksellä, kun paino on noussut niin hyvin. Neiti painaa nyt 8125g, on siinä nostelemista..Äidin haba kasvaa ;)))
Ei kummempia tänne ja mä ehin jo unohtaa puhuttiinko täällä jostain muusta...Mulla on kyl jotenkin ihan seis olo...
Nyt meen ottaan mustikkamuffinsit uunista ja alan odotteleen kavereita kyläileen...
Aurinkoiset päivän jatkot kaikille!!!!
MM: Onnea muuten uuteen kotiin!!!!
maaly ja neiti I 5kk5pvä
Sunnuntaiksi kutsuimme kummit kylään katselemaan vauva-ajan valokuvia, juttelemaan nyyttiajan tapahtumista ja tietenkin ihastelemaan kuinka kummityttö on kehittynyt. Neitokainen oppikin tässä parahiksi kääntymään ja aloitimme juuri maistelemaan kiinteitä : )
Mites te muut olette huomioineet 6 kk iän vai oletteko ohittaneet tuon siinä kuin muuutkin päivät?
Täytyy kirjoittaa välillä tännekin, kun onnistuin (taas) pahoittamaan mieleni tuosta itse aloittamastani imetys- ja alkoholi -ketjusta. Koskahan opin, ettei täällä kannata ottaa vaikeita asioita esille... no, oma vika kun on pakko kaikesta täällä suunsa avata :-) Oletan aina, että kaikki on samaa mieltä mun kanssa tai ainakin jos on eri mieltä, sanoo sen kiltisti...
No, iloisempiin asioihin: meillä aloitetaan huomenna kiinteät, ja jännityksellä odotan sitä! Bataatti on jo ostettu, ja sorruin ostamaan kaiken lisäksi ostos-TV:ltä sen Magic Bulletin " ihan vaan vauvan soseita varten" :-D Joo, se on kyllä hyvä kapistus, mutta tuskin olis ollu IHAN välttämätön!
Meillä heräillään yöllä 2-4 kertaa, joista yleensä sen 2 kertaa syödään.
En keitä enää mitään, paitsi uutena. Uskon vakaasti siihen, että ylisteriilisyydestä on vain haittaa.
syyskeiju ja vaavi 5 kk 1 viikko
Kaimalle muuten onnea uuteen kotiin, millos villit tuparit???!!:D
Aleksille tuli tänään ekat hampaat, ihana pikku neulanen tuntuu alhaalla ikenessä :)
syyskeiju: Olen lukenut aina alottamasi ketjut ja aina ajatellut että pidä pintas, tsemppiä! Omat mielipiteet pitää tuoda julki, ainakin mun mielestä :) En koskaan ole kuitenkaan noihin ketjuihisi kirjoitellut, koska siellä on liian fiksua tekstiä, mä en osaa analysoida ku vauvan kakkaa ja pieruja :D
Tämä mamma menee tänään viihteelle, ihan hikoiluttaa kun jännittää jo niin paljon :D HAUSKAA VIIKONLOPPUA!
JMMK
Sää oot oikeesti ihana - kiitos tsemppauksesta :-) Ja katin kakat sää muka et osaa analysoida muuta ku vauvan kakkaa :-D Kirjoituksistasi päätellen sulla on sana hallussa, ja sangen pirtsakoita ja tarkoin mietittyjä mielipiteitä ittelläskin.
Piristit (taas) päivääni - kiitos siitä!
Siis miks ihmeessä otsikoin tekstini noin.. huh, outoa.. No onhan sie ihan mukavan pirteä ilma, kun tuossa perheen kesken käytiin pieni lenkki heittämässä.. Mut kun oon niiiiiiin väsyny, että en jaksais enää hetkeekään esittää pirteetä.. väsyttää..
Aamulla herätys puoli 7, kun oltiin vauvauinnissa, ei millään ois jaksanu nousta (n. 6 h unet.. again! ..ja pätkissä nekin..) Mutta tuli kyl hyvä mieli, kun poika pääsi uimaan ja tykkäs todella :)
Meillä tosiaan mun mielestä vaikuttaa tuo aamun valoisuus ja heräillään siinä seiskan jälkeen.. pitäis tän äitylin mennä vähän aikasemmin nukkuun, että jaksais nousta.. Ja rupesin myös harkitsemaan pimennysverhoja, näytti olevan juuri citymarketissa tarjouksessa (Treella siis ainakin).
No se siitä omasta navasta.. Tulin mielenkiinnolla lukemaan muiden kuulumisia ja jotain kommentoimaan, mut tästä tulikin tämmönen valitusvirsi.. sori! Ja en enää muista mitä piti kommentoida.. No taas sit joskus toiste..
Oli mukava taas hieman pinoutua ja lukea teidän kuulumisia, ilot ja surut!!
Hauskaa lauantain jatkoa vaavien kanssa =D
Emmuli & poitsu 5 kk + 2 pvä..
Eilen kirjoittelin, kuinka huonosti pari edellistä yötä mennyt ja selvisi syy: toinen hammas tuli toisen kaveriksi tuohon alas! Todella pienellä aika välillä tulla tupsahtivat, eka maanantaina ja eilen huomasin tuon toisen.
Annoin eilen ensimmäisen kerran ohra puuroa pojalle, ja kylläpäs oli kökköstä puuroa. Mutta hyvin silti meni (ei näköjään sihtikurkku sorttia) alas, mitä nyt välillä osasi hyvin taitavasti erotella isommat ja kovemmat palaset sylkäsemällä. = )
Vitsi, tänään olisi nuo Salpausselän kisat ja olisin halunnut mennä katsomaan iltamäen ja ilotulituksen, mutta Arttu ei jaksa valvoa ja jos nukkuu, niin menee rytmit ihan sekaste. Kai pitää tyytyä katsomaan ne sohvalta (ja vähän rohmuta vaikka jätskiä = ) ) ja kuunnella sitten ilotulistusten pauke, mikä varmasti kuuluu tänne meille.
Nyt on kämppä siivottu perusteellisesti ja voin alkaa rentoutumaan viikonloppuun!
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja kuulumisiin!!!
suzanne ja arttu
Syyskeiju, älä anna muiden sanojen pahoittaa mieltäsi!! *hali*
Täällä on eräs hyvin väsynyt äiti. En tiedä miksi kaikki tuntuu nyt raskaalta, mutta näin vain on... No, onneksi miehisyys on kotona seuraavat kaksi viikkoa ja voi hoitaa tuota tänään puolivuotta täyttävää lastamme :)
Joku jutteli vauvan painosta. Siskoni tyttö painoi 8kk neuvolassa yli 13 kiloa ja lastenlääkäri käski heidän lopettaa korvikkeen käytön ja siirtyä rasvattomaan maitoon. Tyttö oli kyllä pyöreä, mutta mitä sitten! Kyllä paino putoaa, kun lapsi alkaa liikkumaan ja niin kävi siskoni tytöllekin. Nyt neiti on 1v2kk ja juoksee jo lujaa. Neiti painaa nyt noin 12 kg ja on tietysti kasvanut paljon pituutta tuosta 8kk neuvolasta. Hän on siis oikein sopusuhtainen ja reipas tyttö :)
Meillä tosiaan nukuttiin jo välillä 9 tuntia yössä PUTKEEN, mutta eipä enää. Nyt on kaksi viikkoa huudettu öisin. Tyttö on oppinut käyttämään ääntään ja enää ei hiljaa vikistä öisin, kun on tissin tarve, vaan neiti todellakin KARJUU kunnes saa tissin suuhunsa. Viime yönä syötiin 24.00 02.00 ja 07.00. Kyllä tuo nyt vielä menee, mutta viime viikolla oli öitä jolloin herättiin tunnin välein. En kuitenkaan antanut tissiä joka kerta, rauhoittelin taputtelemalla ja tutilla. Ja nyt väsyttää...
Tänään oli puolivuotispäivä, mutta sitä ei mitenkään erityisesti juhlittu. Äitini tuli käymään (käy muutenkin pari kertaa viikossa) ja toi lahjaksi Reimalta ostamansa bodyn ja puolipotkarit :) Kävin itsekin tänään Reimalla ja ostin tytölle ensi syksyksi 74 senttisen Reimatecin syyshaalarin, siihen kaksi lakkia (kun en osannut päättää kumman ostan) ja kurakintaat :) IHANAT :) Löytyy Reiman sivuilta. Alaosa tumma pinkki ja yläosa vaalea pinkki :)) OVH. oli 99 euroa, mutta työsuhde-edulla saan kaikki puoleen hintaan, joten haalarin hinnaksi jäi karvan alle 50 euroa. Täyshintaisia en todellakaan pystyisi ostamaan... Tai en malttaisi laittaa rahaa niin paljon tytön vaatteisiin...
Nyt kevääksi neidille on haalari, jonka sain siskoni tytöltä. Ajattelin, että keväällä tyttö ei tarvi mitään kallista TEC-haalaria, kun kuitenkin vain istua töröttää rattaissa. Syksyllä meillä kaiketi jo kävellään, joten vaatteidenkin on hyvä kestää vettä jne... jos tuolla ulkosalla ja puistoissa kompuroidaan :) Talveksi täytyy sitten hankkia ensi talven mallistosta jotain kivaa. Myymälässä olisi kyllä ollut tämän talven teccejä 30 eurolla, mutta ei ollut kokoa.
Meillä on huomenna hääpäivä. Ajateltiin mennä ravintolaan syömään ja varasinkin mummin tänne neljäksi. Hän on mielellään pikkuisen kanssa ja neitikin nauttii suunnattomasti mummin jatkuvasta vatkaamisesta. (Jaksaa koko ajan pyörittää neitiä sylissään, nostella, hyppyyttää jne...) Ihana päästä ulos syömään :) Mies toi jo etukäteen minulle tänään kukkapuskan ja minä ostin hänelle akkuporakoneen :)) Jokaisella omakotiasujalla on oltava tuollainen vekotin, ettei aina tarvi soitella appiukolta lainaan.
Nyt oli taas niin omaa napaa... mutta vannon lukeneeni teidän kaikkien tämän ketjun kirjoittajien tekstit :)
Ihanaa viikonlopun jatkoa!
Laurukka ja pikku-E (6kk 7h 54min :)
Juu, ei kannata olla moksiskaan siitä mitä muut sanovat vauvan painosta. Ne tosiaan kasvavat NIIN eri tahtiin. Eilen juuri tavattiin ihan normaali vuodenikäinen, joka painoi saman verran kuin 5 kk tyttäreni!
Aika monet tuntuvat syöttävän jo neljäkin kiinteää ateriaa päivässä. Tuli vain mieleeni, että joudutteko vaihtamaan sen neljä kertaa vaatteitakin?? Meillä tosiaan kun ollaan vasta harjoiteltu yhdellä soseella päivässa ja joka kerta pitää pistää koko " karderooppi" uusiksi. Kauhistelen jo etukäteen tulevaa.... Ja tuo porkkana, miten se oikein lähtee pesussa??
Syyskeiju, aloituksesi oli hyvä, vaikkein kai ihan samaa mieltä olekaan! Ei kannata pahoittaa mieltä. Itse olen niin saamaton saapas etten tuollaisia mielipiteitä edes uskaltaisi esittää, vaikka anonyymeinä kirjoitellaankin:)
Mies lähtikin merille taas vaihteeksi (4vkon reissu) ja Meillä aika hulinaa.
Minja on _TODELLA_ vaikea. Vaativa,itkuinen ja muutenkin melkoinen sylivauva. Viime yönä onneksi nukkui.
Soseita yritetään edelleen ja alas menee ihan suhteellisen hyvin, mutta aikaa se vie, 1/2 prk:n syömiseen menee n. 1-1,5h. aikaa.
Lekuriin pitäisi mennä, taitaapi nuo tytön korvat vihoitella taas :(
POSITIIVISTA:
meidän muutto raumalle lähenee ja SAIN RAUMALTA TÖITÄ. Aloitan äippäloman jälkeen. Ihanaa!
Niin ne asiat alkaa sutviutua ja odotan kovasti töihin pääsyä.
Nealle tekee oikein hyvää päästä hoitoon, toisten lasten joukkoon (todella sosiaalinen tapaus). Ja Tuskin minjakaan niin kovasti sitten kärsii.
Mä taas odotan innoissani. Tekee hyvää välillä päästä töihin. Asiaan tietty vaikuttaa se, että täällä kotona on niin vaikeaa. Jo töihin pääsy on henkireikä tämän arjen keskellä. Eilen Minja itki 4 tuntia putkeen.
Päiväunia meillä nukutaan yhteensä n. 2h päivän aikana (Minja herää 7 aikaan, nukahtaa about 21.00) joten voitte kuvitella kuinka väsynyt tähän olen toisinaan. Joten kyllä, meidän lapsiluku on tässä. Olen jaksamisen rajamailla.
Minja huutaa taas, joten menen rauhoittamaan ettei herätä Neaa...
*huoh*
T:Neiti21
Kiitos kaikille " uuden kodin" -onnitteluista! :)
Kaimani; tuparit joskus sit (ehkä vasta kesällä)...
Villeistä en kyl niin tiiä! ;-D Oliko kivaa viihteellä? ;)
Paikat rupee oleen kunnossa ja tavarat järjestyksessä. Yks hylly tars ropata seinään (kovasti odotan,että isäntä sais aikaseks sen siihen kiinnittää,mutta ei.... :/ tartee varmaan kohta ite tarttua porakoneeseen,että saa sen joskus seinään..;] )
Meillä oli tiistaina korvien jälkitarkastus ja puhtaat oli:) Ja keskiviikkona oli neuvola,Mico sai rokotuksen...
Ja on sen jälkeen nukkunu todella levottomasti,saa käydä laittamassa tuttia monesti yön aikana (muuten ei juuri tutista perusta..) Kerran vaan syö,joskus kakskin kertaa.
Tiedä sit mistä johtuu... :/ Ehkä ne on ne hampaat,joita kovasti tekee.. Tai sit joku ihan muu syy... Ottaa vaan päähän,kun meni jonkin aikaa jo tosi hyvin,ettei poitsu heränny kun kerran yössä syömään..:/
Aikansa kutakin kai sit....
Syyskeijulle; Tsemppiä! Kaikilla on omat mielipiteet ja niistä täytyy pitää kiinni! *hali!*
Pullojen keittelystä joku kyseli... Meillä ei oo enää hetkeen keitelty, muuta kun uudet pullot ja tutit.
###Onko kenenkään syyskuisen lapsosella ruoka-aine allergiaa?
Minkälaisia oireita on ollu?###
Nyt täytyy lopetella,kun Mico heräilee tua partsilla...
MOIIII!!!!
MM-05 JA MICO
Ja onnittelut työpaikan johdosta!!! :)
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Tänne on aina niin kiva kirjoittaa. Omasta puolestani kanssa toivotan jaksuja kaikille väsymystä jne poteneille (ainakin laurukka ja Neiti21).
Pakko kertoa - meillä aloitettiin tänään kiinteät!! Vitsi, mitä ilmeitä tuli kun neiti sai elämänsä ekan kerran nauttia bataattia, jonka olin ihkauudella Magic Bulletillani vääntänyt :-) Hyvin maistui, vaikkakin ensin meni naama väärään :-/ Juu, ja ikää on hänellä nyt 5 kk 1 viikko. Sanoivat neuvolasta että hyvin voi aloittaa kun rupesi kakkaamaan tosi harvoin (ei jäänyt mitään " yli" rintamaidosta) ja osoitti muutenkin kovasti kiinnostusta ruokaan kun minä ja mies söimme. Odotan kauhulla muuttuvaa kakkaa...
JMMK: toivottavasti sulla oli kivaa viihteellä! Itselläkin alkaa kohta menomoni vipattaa :-)
syysk.
Olen ollut pienellä kirjoitus paussilla, taustoilla kuietnkin ollut joka päivä monesti!
Meillä ollaan jo ekoilla päikyillä, aikaisin oltiin yläällä, ja minä kirosin :o/
Harvoin meillä näin aikaisin noustiin kuin tänään. Yleensä vasta 9.00 aikoihin.
Käsi on melkein parantunut, voin jo varovasti nostella poikaa, muuten kaikki sujuukin jo normaalisti, mitä nyt pientä jomotusta tulee solisluuhun :(
onkohan se normaalia, kuitenkin siitä on jo kuukausi kun kaaduin ja solisluu murtui, onko kellään kokemuksia??
Ukko painaa varmaan jo yli 10 kiloa. Kiinteitä syödään 4 krt/päivä. Aamulla annan kaurapuuroa, päivällä kasvissoseen, iltapäivällä/illalla hedelmäsosetta ja iltasella vielä ohrapuuroa. Puurot menevät ihan noin vain alas, poikaa ei haittaa ne " möykyt" . Muutenkin soseet menevät jopa paremmin alas jos on kokkareisempaa :) ei tule sihti kurkkua meijän ukkelista :)
Anoppi on kovin huolissaan pojan painosta, vihjailee kuinka vaikea elämä tulee jos jo lapsena on ylipainoa jne. Sanon vaan aina että tämä ei ole vielä lapsi vaan vauvaiässä ja kyllä ne kilot sitten " karisee" kun liikkelle lähdetään. Ei auta, silti tulee kommenttia että ei liikunta siihen auta vaan ruokavalion muutos!! Vauvalle varmaan alan tekemään diettiruokia :D Aina kun näemme hän kauhistelee, ja vihjailee pikku porsasta. Lähinnä koomista... Sanon vastaan ja hymyilen kauniisti :)
Voi noita anoppeja :o)
Alku viikosta nousi kuume 39:sään, mutta kesti vaan päivän, eikä ollut muutenkaan flunssainen. Ajattelin että johtuisiko hampaista, mutta ei kyllä hammasta kuulu eikä näy. Kovasti valuu kuolaa ja imee alahuultaan tai nyrkkiään. Nooh, odotellaan, ei niillä niin kiire :)
Meillä ei VIELÄKÄÄN käännytä mihinkään suuntaan. Kova on yritys käsillä mutta jalat eivät lähde mukaan kääntymiseen. Poika ei siis viihdy lattialla kauhean kauan, koska pitää olla kääntämässä sitä koko ajan. Laiska tuo poika, oma vika kun antaa " kaiken periksi" .
Meillekin ollaan ostamassa pimennys verhoja, varsinkin jos nämä aamut menee näin aikaiseksi niin ne ostetaan hyvin nopeasti! JYSKissä varmaan halvimmat pimennysverhot sun muut..
Joskus otan viereen, mutta siitä ei tulee mitään, kun poika alkaa puristelemaan mun tai isänsä kasvoja, juttelee ja naureskelee itsestään. Sööttiä, mut ottaa se joskus päähänkin kun nukuttais.
Keitettekö vielä tuttipullot????
Itse lopetin viikko sitten... Mietin vain kuinka moni kokee keittämisen vielä tarpeelliseksi, vai kiirehdinkö sen asian kanssa...
Mutta palaillaan taas asiaan kun kerkeän :)
Mukavaa viikonloppu kaikille!!
Terv. Lume ja poika 5kk++