Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaveri takertuu eikä sopeudu

kyllästynyt
21.08.2016 |

Hei!
Olen peruskoulussa yhdeksännellä luokalla, ja kaikki koulumme yhdeksäsluokkalaiset jaettiin "tasoryhmiin" matikassa ja englannissa. Ongelma on kaverini, jonka kanssa olen ollut samalla luokalla ykkösluokasta asti.Hän ole erityisen välkky, ja joutui 6-8 tason ryhmään, kun taas minut luokiteltiin 9-10 ryhmään. Kaverini ei sulattanut tätä, sillä opettajamme mm. Sanoi, että minun ryhmäni on lukioon tähtääville hyvä. Kaverini haluaa lukioon (ja vieläpä tähtää samaan lukioon kuin minä; 8,7 ka- rajan lukioon, kun kaverin oma ka on n. 7 ja minun päälle 9.) Ei siinä muuten mitään, mutta kun tiedän, että kaverini ja hänen äitinsä ovat olleet sieltä ala-asteelta asti "kateellisia" perheellemme, arvaan että hänkin haluaa pyrkiä tuohon parempaan lukioon vain koska minäkin menen sinne. Kaverini äiti siis soitti rehtorille ja valitti kuinka hänen ainokaisensa ei saa tasoistaan opetusta! Rehtori sitten vaihtoi tämän tytön 9-10 ryhmään o.o
Jo seuraavalla matikan tunnilla tyttö valitti kuinka matikka on tyhmää ja muutakin.. Hän myös vaati kokoajan opettajaa auttamaan, silloinkin kun opettaja selitti meille muille polynomeja,sillä tämä neiti ei osannut tehdä ensimmäistä tehtävää.
Ärsyttää. Luulin jo, että tuossa ryhmässä saisi työskennellä rauhassa, mutta ei!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho..

N17

Vierailija
2/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Aika oudolta kyllä kuulostaa tuollaiset "tasoryhmät" lukioon meneville, oli minullakin yläasteella matikka 6, mutta nyt olen lukion käynyt insinööri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu.

Vierailija
4/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin kyllä vähän hämmästynyt kun sain kuulla niistä.. mutta ilmeisesti tarkoitus on omantasoinen opetus, joka ei kyllä nyt toteudu..

AP

Vierailija
5/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta, tsemppiä! Eikö se rehtorikaan saanut sanottua...

Vierailija
6/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun 70-80-luvun taitteessa meilläkin oli tollaset ryhmät. Olin tietysti siinä huonossa, ja siellä se taso kyllä oli, noh, surkea.

Vierailija
7/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin jouduin simmoseen

Vierailija
8/8 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että sai vaihtaa ryhmää. Arvosanoja pystyy nostamaan yläasteella vielä eikä ole oikein leimata kenenkään tulevaisuutta tuossa vaiheessa. Outoa, että on tuollaiset tasoryhmät. Ja lukioon voi mennä, vaikka olisi huono matikassa tai englannissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan