Syönkö liikaa?
Aamupala: munakas (2 kananmunaa) rypsiöljyssä paistettu, n. 75g pinaattia, kahvi kevytmaidolla
Päivällinen: makaronilaatikkoa normiannos, vähän ketsuppia
Välipala: omena, kaksi kourallista pähkinöitä
Päivällinen: kaksi keitettyä kananmunaa, omena, 2 rkl auringonkukansiemeniä ja 1 rkl pellavansiemeniä
Iltapala: keitetty kananmuna, maitorahka (250g) ja piltti, ja kuppi teetä
Olen siis 50 kg 160 cm... syönkö liikaa jos haluan vain pitää painon normaalina?
Kommentit (23)
Vaihda se rypsiöljy voihin, saat terveellistäkin syötävää.
En mä tykkää voista, maistuu pahalta. :) ap
Mutta yleisesti syönkö liikaa? :)
Kananmunia paljon koska tämä kuu täytyy elää rahaa säästellen. ap
Vierailija kirjoitti:
Liikaa munia :D
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
No paista sitten kookosöljyssä. Toi rypsiöljy ei sovi paistamiseen.
5 munaa+ makaroonilaatikossa on munaa, eli aika munaisa päivä.
Määrällisesti ei mielestäni ole liikaa, ehkä jos paino nousisi, vähentäisin pähkinöiden syöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paista sitten kookosöljyssä. Toi rypsiöljy ei sovi paistamiseen.
Pullon kyljessä lukee, että soveltuu paistamiseen. Rasvat muuttuu joka tapauksessa huonoiksi paistettaessa, et ei oo loppupeleissä väliä onko paistorasva terveellistä vai ei. Ja kookosöljy ei kyllä mitenkään erityisen terveellistä oo, eikä voikaan. ap
Vierailija kirjoitti:
5 munaa+ makaroonilaatikossa on munaa, eli aika munaisa päivä.
Määrällisesti ei mielestäni ole liikaa, ehkä jos paino nousisi, vähentäisin pähkinöiden syöntiä.
Miksi?
Ihan jees syöt. Kananmunista saat kaike mitä elimistö tarvii. Mitään yhtä loistavaa ruokaa ei vitamiini- ja kivennäisainetadoltaan löydy.
Viisi kananmunaa päivässä? Rajoita vähän. Ruokamäärä tuntuu vähäiseltä verrattuna siihen mitä itse syön, mutta syönkin paljon enemmän vihanneksia ja kasviksia joiden kaloripitoisuus on paljon alhaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Viisi kananmunaa päivässä? Rajoita vähän. Ruokamäärä tuntuu vähäiseltä verrattuna siihen mitä itse syön, mutta syönkin paljon enemmän vihanneksia ja kasviksia joiden kaloripitoisuus on paljon alhaisempi.
Piti kirjoittaa vihanneksia ja hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jees syöt. Kananmunista saat kaike mitä elimistö tarvii. Mitään yhtä loistavaa ruokaa ei vitamiini- ja kivennäisainetadoltaan löydy.
Kananmunista puuttuu ainoastaan C-vitamiini. Kaikki muu löytyy kivassa pienessä paketissa.
Jos syöt kananmunat kokonaisena (et erottele keltuista pois), kolesterolisi nousee noilla määrillä munia.
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt kananmunat kokonaisena (et erottele keltuista pois), kolesterolisi nousee noilla määrillä munia.
Uutinen.
Kolesteroli ei imeydy kananmunista eikä kalsium maidosta.
Missä hedelmät ja vihannekset? Niitä lisää.
Rypsiöljy pois, oliiviöljy tilalle.
Syöt todella vähän, mutta jos lisäät tuohon jotain vesipitoisia kasviksia ja vitamiinipitoisia hedelmiä, olet turvassa.
Riippuu ihan kulutuksestasi ja määrät pitäisi tietää tarkemmin. Hyvä että syöt tarpeeksi usein. Itse syön 5-6krt päivässä, mutta en mitään isoja annoksia. Urheilen kyllä aika paljon. En tarkkaile yleensä kaloreita, mutta silloin tällöin lasken muutaman päivän ajan kaloreita että osaan arvioida syönkö tarpeeksi.
N53,5kg/165cm
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/kananmunan_kolesteroli_ei_ehka_olekaan_kauhistus_…
Siis lounas toi makaronilaatikko :D*