Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapsi lahetti lapsellemme kutsun synttareilleen. Kutsussa lukee " ei lahjoja" . Voiko todella menna tyhjin kasin? Vai mita voisi vieda?

Vierailija
03.03.2006 |

5-vuotiaasta tytöstä kysymys.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy lapsen vanhemmilta, mutta eiköhän " ei lahjoja" myös tarkoita " ei lahjoja" .

Vierailija
2/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tietty, että jos tavaraa on valtavasti, niin lisää ei kaivata. Mutta kyllä lapselle lahjan saaminen merkitsee paljon, ja juhlijoille antaminen, kurjaa riistää se ilo.

Itse tekisin varmaan hurjan hienon kortin ja kuoreen laittaisin jotain pientä, esim. hienon tarra-arkin, sukat, tms. Tai korttiin lupauksen viedä sankari elokuviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos nyt pakko jotain keksiä, niin vie vaikka nätti tyttömäinen kukkakimppu tai nyt kevään korvalla alkaa olemaan ruukuissa kevätesikoita jne...

Jospa perhe haluaa välttää vain tavaravyöryä, täysin ymmärrettävää kyllä. Kukkaset kuihtuu aikanaan, eivätkä jää " vaivaksi" .

Vierailija
4/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäkö vai jättää menemättä?

Vierailija
5/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tosiaan lapsesi askartelisi kivan kortin. Ei kai se synttärien tarkoitus ole lahjojen saaminen vaan yhteinen hauskan pito. Vähän kyllä outo ratkaisu mutta eihän tuo periaatteessa niin huono juttu ole, haluavat ilmeisesti opettaa pois materialismista

Vierailija
6/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan lapsen kanssa istuttaa jonkin yrtin tms. (on teillekin kiva ohjelma) ; )

T. " ei lahjoja-ihminen"

Vierailija
7/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meilläkin on yksi tuttava, joka ei halua sitä iänikuista ale-kori-/Tiimarikrääsää nurkkiinsa. Ihan hyvä veto lastenkin kannalta, siirtää se synttärien painopiste lahjavuoresta itse tapahtumaan: kavereihin ja mukavaan yhdessäoloon sekä herkutteluun.

Vierailija
8/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyse oli kummipojast joka oli joulun tienoilla 2kk ikäinen. Vanhemmat pyysivät lahjan sijasta kirjoittamaan lapselle kirjeen jonka hän voi sitten isompana lukea tai vanhemmat lukea hänelle. Minä kirjoitin kirjeen siitä miten onnellinen olen, että olen päässyt taas kerran kummiksi. Sellaisen ajattoman kirjeen jonka oikeasti voi lukea vielä 15v päästäkin...

Vierailija
9/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo lapselle lahja että saa kavereita kylään, leikkimään ja herkuttelemaan. Onni löytyy muustakin kuin ympäristöä kuormittavasta muovi-krääsästä. Viisaat vanhemmat on kyseessä kun opettavat lapselleen muita kuin materia arvoja. Noi kirjeet oli aivan ihanat! Ilahtuisin kyllä todella paljon jos itsellä tai lapsillani olisi noin ajattelevia kummi, ysm. ihmisiä ympärillä... Kasvit kanssa hyvä idea...

Vierailija
10/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kasvit kanssa hyvä idea...

Vierailija
11/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjojen toivossa kutsutaan. Itse olen kuunnellut, kun vanhemmat pähkäilevät, että taas on sen ja sen naapurin lapsella synttärit ja mitä ihmettä sille veisi. Todennäköisesti vain haluavat lapsensa synttäreille muita lapsia, ilman lahjapaineita =).

Vierailija
12/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuta ja ymräristöstä huolehtemista opetetaan juuri näin (kivan tekemisen siivellä).

Vierailija
13/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta jos nyt pakko jotain keksiä, niin vie vaikka nätti tyttömäinen kukkakimppu tai nyt kevään korvalla alkaa olemaan ruukuissa kevätesikoita jne...

Jospa perhe haluaa välttää vain tavaravyöryä, täysin ymmärrettävää kyllä. Kukkaset kuihtuu aikanaan, eivätkä jää " vaivaksi" .

Vierailija
14/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vastuuta ja ymräristöstä huolehtemista opetetaan juuri näin (kivan tekemisen siivellä).

Vierailija
15/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
16/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai tuosta niin paljoa vaivaa ole, että muistuttaa lasta pari kertaa viikossa että kukka kasteltava. Mahdollisesti kukka ei edes ole pitkäikäinen sillä tuon ikäinen tyttö kastelee liiankin innokkaasti alussa että eiköhän se kukka kupsahda ihan siihen uimiseenkin..

Vierailija
17/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en onneksi tullut vaan multa taittuu kaikki kotihommat, ruoast, kukista siivoukseen jne. Ja teen ne vielä ilolla!

Jos olisin tullut äitiini makaisin sohvalla ja isäntä tekisi nämä hommat.

P.s. en usko, että nämä " kukkien hoito on lisätyötä" äidit on heitä jotka karsastavat materiaa, lapsille vaan leluja ja videoita niin ei tarvitse äidin olla lasten kanssa..

Vierailija
18/18 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse en onneksi tullut vaan multa taittuu kaikki kotihommat, ruoast, kukista siivoukseen jne. Ja teen ne vielä ilolla!

Jos olisin tullut äitiini makaisin sohvalla ja isäntä tekisi nämä hommat.

P.s. en usko, että nämä " kukkien hoito on lisätyötä" äidit on heitä jotka karsastavat materiaa, lapsille vaan leluja ja videoita niin ei tarvitse äidin olla lasten kanssa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme