Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihotauti jalassa?

Vierailija
21.08.2016 |

Kuva (ei herkille): http://aijaa.com/XGTdmi

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sieni varmaan. Olettaen, ettet ole käyttänyt mitään ihme jalkasalvoja tai kuorintajuttuja. Ei ole muualla, kuin jaloissa?

Vierailija
2/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPP?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni-infektio tai psoriaasis on mun veikkaukset.

Vierailija
5/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on pustulosis palmoplantaris. Minulla todettiin tuo sama, ja vaikka sitä pidetään eri sairautena kuin psoriasis, niin minulla todettiin pian psoriasis( kin). Jotkut pitää sitä psorin muotona.

Vierailija
6/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttää ihan vaan kuivalle ja nypitylle iholle. 

Vierailija
7/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muualla kuin jalkaterissä ja jaloissakin ulkosyrjällä, jo niinkuin jalkapohjasta ja kulutuksesta poispäin... En ole käyttänyt kuorintasukkia tms tököttejä, mutta nypittyä joskus tulee, kun luulee saavansa kuivan reunan vedettyä vaivihkaa pois (ja yllättäen taas lentääkin veri).

Diabetestä ei ole, mutta noita muita ajoittain joku lääkärikin veikkailee. Toimivaa hoitoa vaan ei ole heistä kukaan vielä keksinyt, milloin mitäkin rasvoja tai suunkin kautta sienilääkkeitä kokeiltu. Tosi kurja vaiva. :(

Ap

Vierailija
8/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muualla kuin jalkaterissä ja jaloissakin ulkosyrjällä, jo niinkuin jalkapohjasta ja kulutuksesta poispäin... En ole käyttänyt kuorintasukkia tms tököttejä, mutta nypittyä joskus tulee, kun luulee saavansa kuivan reunan vedettyä vaivihkaa pois (ja yllättäen taas lentääkin veri).

Diabetestä ei ole, mutta noita muita ajoittain joku lääkärikin veikkailee. Toimivaa hoitoa vaan ei ole heistä kukaan vielä keksinyt, milloin mitäkin rasvoja tai suunkin kautta sienilääkkeitä kokeiltu. Tosi kurja vaiva. :(

Ap

Minulla on ihan sama ja välillä se on parempi välillä huonompi. Minä olen kokeillut eri voiteita, mutta oikeastaan mikään ei auta. Pesu päivittäin, kunnon kuivaus, rasvaus ja kerran viikossa rasvauksen päälle yöksi tuorekelmupäälle, sit sukat ja villasukat jalkaan. Pari kertaa kuukaudessa hankaan kevyesti hohkakivellä.

Vierailija
9/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa selvää, onko ruokavaliolla vaikutusta ihottumaasi. Monilla psoriaatikoilla ja atoopikoilla iho reagoi vehnään ja koisokasviksiin. Lisäksi näillä sairauksilla saattaa olla yhteys ärtyneen suolen oireyhtymään, koska ne voivat  joidenkin tutkimusten tai teorioiden mukaan olla jonkin sortin suolisto- tai immuunisairauksia, jotka oireilevat iholla, eivätkä siis ihosairauksia. Ehkä olisi hyvä myös käydä lääkärissä ja otattaa koepala, niin saat varmuuden, mikä tuo sinun ihottumasi on, sillä monet ihosairaudet muistuttavat toisiaan.

Googleta myös Paganon dieetti, olen lukenut siitä paljon hyvää. Minä en sitten ole mikään terveysalan ammattilainen, vaan kuulun monipuolisesti ihosairaaseen sukuun. 

Vierailija
10/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään, että söin yli vuoden sienilääkkeitä alkuun. Sit puolen vuoden päästä kävin vielä sienitestissä, ei ollut ( mutta ne ei ole kovin hyviä). Sen jälkeen mulle alkoi tulla perinteisiä psori läikkiä sääriin, käsivarsiin, päänahkaan. Pustulodis pp jatkaa...

Vierailija
11/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mokkasiinisilsa? 

Vierailija
12/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hae apteekista rasvaa nimeltä Calmuril-emulsiovoide. Saa ilman reseptiä. Pesun jälkeen illalla jalkoihin ja laitat puuvillasukat päälle. Sukat eivät ole välttämätön mutta rasva tarhaa lakanan kellertäväksi ellet suojaa jalkoja. Käytä rasvaa AINA pesun jälkeen ja VÄHINTÄÄN kerran päivässä. Mieluummin useamminkin, mutta käytännössä hankalaa jos olet esim töissä. Ei voi oikein laittaa aamulla jos pitää heti laittaa kengät jalkaan ja lähteä jonnekin. Rasvan pitää saada imeytyä rauhassa noin tunnin. Viikon päästä ongelmasi on poissa.

Rasva saattaa poltella/kirvellä ensimmäisillä kerroilla, varsinkin jos iho on rikki kuten sinulla näyttää olevan.

Vierailija
13/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimmytin kirjoitti:

Oisko mokkasiinisilsa? 

Ei ole, se on eri näköistä.

Vierailija
14/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineallergia (pyykinpesuaine tai suihkushampoo)?

Vierailija
15/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppa sulla on siinä. Naisella on kuppa jalassa.

Vierailija
16/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaista kädessä. Toksinen ekseema eli ihottuma jota tulee esim saippuoista, ruokaaineista esim raaka peruna, Väärät sukat.

Vierailija
17/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumisaapasihottuma? On riesana yhdellä lapsista ja mulla, lateksiallergia pahentaa tuota myös. Kesä crocseilla paransi ihon ja nyt taas pahana.

Vierailija
18/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta varmaan joku psorityyppinen ja viljoista tuleva ongelma. Suosittelisin katsomaan kun toi yksi on täällä taas vauhdissa, nimittäin ylläpitäjä laittaa keskustelua kehiin, että te tavikset keskustelette täällä asiantuntevasti. Ja kuka kerää voitot kun viestitte. Lääkärihän se diagnoosin tekee ja ihotautilääkäri. No ymmärsittekö ny taunot.

Vierailija
19/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaista jaloissa. Meniköhän toi mun edellinen viesti perlle eli näkyykö vielä palstalla vai poistettiinko se. Eli ylläpitäjä laittaa viestiä kehiin ja te jollaatte täällä ja kuka kerää voitot. Viestirahat menee ylläpitäjän hyväksi. Ymmärtäkää ny jo ja lopettakaa. Ei yhellä ap.llä oo kokoaikaa jotain ihme ongelmia.

Vierailija
20/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psori. Isä saanut avun Dermalex (?) voiteesta. Saa apteekista ilman reseptiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi