Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIVAUVOJEN PERJANTAI TURINAT

03.03.2006 |

Siis minä kerrankin aloitan pinon!!!!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma juttu kun äiti istuu,syö,menee vessaan tai suihkuun ni joko vauva huutaa,isosiskolla on asiaa,ukolla on hätä tai puhelin soi.

Nyt on vauva tankattu ukko ja isosisko koulussa ja liian aikaista et puhelin sois..niin ja vessassakin pääsin käymään ja illalla suihkussa!!!

Meillä tyttö kasvaa ja voi hyvin. Eilen tuli jumbokakka neljän päivän panttaamisen jäkeen...piti oikeen kuvata se kasa...ei meinaan mahtunut vaippaa,tuli edestä ja takaa ulos. Mutta olipa tyytyväinen tyttö ja loput perheestä ja varmaan naapuritkin kun kitinä loppui.

Tyttö nukkuu hyvin yöt,herää kerran tai kaks syömään ja sillonkin vetää nopeesti tissin..joskus kyllä sorrun myös pulloon kun olen väsynyt,mut en ota siitä mitään stressiä. Mä kyllä kapaloin tytön yöksi niin saadaan nukuttua hyvin.

Meillä on jo ekat hymyt irronneet ja niitä jaellaan kaikille tasapuolisesti!!!

Niin ja etunimi on keksitty jo,toisesta nimestä ei tietoo...vielä on hetki aikaa miettiä ennen sitä isyysjuttua,kiva et sit sais kirjottaa oikeen nimen paperiin. iskän sukunimellä kuitenkin kulkee eteenpäin.

Voi jos tulisi jo oikea kevät niin pääsisi kunnolla ulos. Tänään ajattelin uskaltautua paikallisjunalla keskustaan...

Ihana kun läskit alkaa lähtee, suklaata kyllä uppoo ihan hillittömiä määriä, oikeestaan enemmän ku raskausaikana, niin ja tervaleijonat on ihania...nyt väännetään kakkaa kun on naama niin vakava.

Pitäsköhän minunkin uskaltautua laittaa kuva sinne syntyneet sivulle..laitan jos osaan...eli NKL:n kohdalla,laitan vaikka tän oman nimimerkin siihen niin tiedätte kenestä on kyse.

Nyt laskuja maksamaan ja surffaamaan.

Mukavaa perjantaita kaikille!!!

Kuumetta ja tyttö 3vko

Vierailija
2/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa viimeyönä vauva nukkui ensimmäisen pätkän 7h ja sitten söi ja meni vielä nukkumaan :) Mistä johtuu että silti äitiä väsyttää???Olisko se noista hormoneista kanssa?

Tuolla oli joku laittanut kysymyksen että " onko muilla imettäjillä kamala nälkä?" ...Minäpä voisin esittää sellaisen kysymyksen että onko muita imettäjiä joilla ruokahalu teillä tietymättömillä? Minulla ei nimittäin ole nälkä!!!On pakko välillä jotain syödä, mutta se meinaa unohtua kun ei vaan ole nälkä!Karkkia tekee välillä kyllä mieli, muttei sitäkään kovin paljon!

Ekka+poju 11pv (muistaakseni) ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan käsittämättömältä että meijän vauva on jo yli kuukauden vanha. Ei kyllä raskausaikana mennyt yksikään kuukausi näin nopeasti. 1kk-päivän kunniaksi irtosi täälläkin toissapäivänä ekat hymyt, ihanaa =)

Päivät on meillä semmosia että aamupäivät nukutaan ja iltapäivät/illat mieluiten sylitellään. kantoliina on ollut iso apu, mutta välillä tuntuu silti ettei saa tehtyä mitään. Välillä pitää syyäkkin vauva liinassa ympäri kämppää kävellen. Kun pysähtyy, alkaa kitinä/huuto. Relatippoja oon antanu.

Yöt onneksi enimmäkseen nukutaan, tosin joka kolmas yö on ollu 2-4 tunnin mittainen " maailmanihmettelysessio" . Silmät ja huuli pyöreenä katellaan ja ihmetellään. Valot (pöytälamppu) päällä nukutaan kun muuten alkaa huuto. Ite oon aina ollu herkkäuninen, mutta nyt oon oppinu nukkumaan niin etten herää vaikka seinät kaatuisi; paitsi vauvan itkuun. Mies olis unohtanu yks aamu puhelimen ja avaimet sisälle töihinlähtiessä ja tietysti ovi oli lukossa. Oli hakannu ovea ja makkarin ikkunaan melko kauan 25 asteen pakkasessa ennen ku heräsin. Hyvä ettei tullu jo ikkunasta läpi siinä vaiheessa..

Mahatautia on kahella vanhimmalla ollu, toivottavasti ei kierrä kaikkia. Pelottaa jos tulee itelle tai vauvalle. Kuinkahan helposti se iskee nuin pienelle vauvalle?? Käsidesiä oon kyllä holvannu enkä päästäny tautisia kovin lähelle vauvaa. Mutta onhan niitä pöpöjä varmasti.

Tänään alkaa miehellä ja pojilla hiihtoloma, toivottavasti ei mee sairastaessa. Ens viikonloppuna olis ristiäisetkin ja esikoisen synttärit. Nimi on meillä ollu valmiina jo kauan.

Niin, meijänkin " lumikista" on kuva syntyneet-sivulla Oysin kohdalla.

Matilda

Vierailija
4/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en kerinny kirjottelee kun päivä oli I-H-A-N kauhea!!!!! Itellä oli sellanen hormoonit sekaisin-päivä. Itkeä vollotin koko päivän ja podin huonoa omaatuntoa epäonnistuneesta imetyksestä :(

Neuvola täti kävi siis sillon keskiviikkona ja sanoi että yrittäisin etten anna lisämaitoo ollenkaan ja sitkeesti vaan yrittää tissistä vaikka vauva riehuu ja kitisee ja huutaa tissillä (kun ei raukka jaksa sitten vissiin imeä rintakumin kanssa ja ilman kumia touhusta ei tule yhtään mitään..)

Noooo yritin muutaman imetyskerran touhua ja hiki tuli kun vauva huusi kurkku suorana kun ei saanut imetyksi,tai hetken imi sitten huutoa sitten taas pari hätästä imua ja huutoa..(maitoa siis kyllä tulee sen vähyydestä ei ole kyse..)Ja lopulta sitten annoin pullosta maitoa ja kaikki oli tyytyväisiä :) Tänään tosin kerran oon jo onnistunu imettää kummatki tissit eikä oo tarttennu lisämaitoo..

Miksi sitä potee sitten niin huonoa omaatuntoa asiasta?? Vaikka näkee että kyllä se vauva voi ihan terveenä kasvaa vaikkei tissistä maitoa välttämättä saisikaan...

Pikku hiljaa ja päivä kerrallaan mennään ja kattellaan miten käy. Hiipuuko imetys kokonaan vaiko kenties vaavi oppis vielä imemisen jalon taidon..

TUULIINA ja BIRDY: Tavallaan " ihanaa" oli lukea eilen teidän viestejä missä oli imetyksestä ja sen EI ihanuudesta. Tietääpä että ei yksin painiskele ongelman kanssa että jossain on joku jolla menee imetykset päin persettä myöskin!! Vaikka sitä en siis kellekkään toivo ettei imetys onnistu, mutta hoksasitte varmaan mitä tarkoitan..

Vooi,voi tuntuu että koko teksti on aikas sekavaa mutta kylläpä siitä kai jonkun tolkun saa. Hieman väsyttäiski niin tekstin sekavuus johtunee osaksi myös siitä.

Ens viikko tosin jännittää niin vietävästi kun mies palaa töihin.. Miten ihmeessä sitä saa raahattua itsensä ja lapset ajoissa ulos?? Kun ulkoillakkin olis ihan kiva..Se piristää kummasti mieltä ja esikoinenkin jo kaipaa puistoilua..

Tää saattaa nyt kuulostaa TODELLA hullulta kysymykseltä ja voi olla että joku hiukan tyhmänäkin pitää mutta miten sitten ulkona näin talvella hoidetaan imetys jos vauvan yhtäkkiä yllättäin iskeekin kauhee nälkä just esim.puistossa. Tissi esille vaan kylmällä pakkasella vai kiiruusti kipin kapin kotio ?? Siis oonks mä vaan väsyny enkä tajua tähän vastausta vai missä viiraa? Ite nyt ajattelin kuitenkin semmosseeseen lämpöpurkkiin (äh,en nyt saa päähäni mikä sen oikee nimi on siis semmonen termari tyyppinen mut styroksinen sisältä) pistää pullon mukaan,siinä pysyis varmaan jokusen pari tuntia pullo lämpimänä.. Kun ei sitä aina voi ajoittaa ulkoiluja niinkään et vauva olis just syöny kun on toi esikoinenkin olemassa..

Mutta tällasia mielessä tällä kertaa. En mä oikeesti mikään kovin hoopo oo, vähän vaan väsyny. Kyl te ymmärrätte ;)

Larvanto+tytsyt

Vierailija
5/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahdon myös tälle puolelle, tokihan jatkan teidän helmikuisten pinossa vaikka tämä eekuli haluaakin näköjään syntyä vasta maaliskuun puolivälissä! Ihana lukea teidän vauva-arjesta, onnittelut vielä kerran kaikille!

tuskastunut Manna ja eekuli 41 tasan

Vierailija
6/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä viikko on ollut nopea, mutta raskas. Vauvelin isoveli 2v 6kk (tänään tasan) on ollut hyvin vaikea koko viikon. Ilmeisesti se sitten viimein pälkähti päähän, että vauva tulikin jäädäkseen. Isoveli ei ole onneksi vauvalle hankala, vaan halailee ja pussailee, mutta vanhemmille koittaa näyttää kaapin paikan.

Aina vauvan tissitellessä hyökkää kimppuuni: haluu äitin syliin...Isäänsä puolestaan lyö ja raapii minkä ehtii. No voitte kuvitella, että nurkka on tällä viikolla tullut pojalle tutuksi.

En olisi kyllä hurjemmissa mielikuvitelmissakaan uskonut, että voi ottaa isoveljelle noin koville. Kuinkahan kauan tätä voi kestää. Kohtahan mies lähtee töihin ja sitten mun tarttis pärjätä näiden sällien kanssa yksikseni. Juma!

Onneksi tämä uusi tulokas on rauhallinen, eikä ole paljoa masuvaivojakaan, ainakaan vielä. Taitaa vielä se koliikin uhka leijua tossa päidemme yläpuolella. Eikös se pruukaa n. kolmiviikkoisilla alkaa?

No ei maalata piruja seinille; kaikki mennee hyvin.

JA kohta saa vaavelia viedä jo vähän uloskin, alkaa mammakin tulla ihan mökkihöperöksi. Päivät menee niin sukkelaan, etten ole edes kävelylle joutanut. Aina kun päätän lähteä, tulee jollekulle taloutemme miehistä joku hätä, mihin tarvitaan äippää.

Mukavaa viikonloppua!

Mimmie ja takkutukka 11pv

Vierailija
7/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetän tyttöä tässä samalla, joten en jaksa laittaa isoja alkukirjaimia.

kiva lukea, että joidenkin vauva syö vain 1-2 kertaa yössä. meidän tyttö söi viime yönä varmaan 7 kertaa (taas). ja vaikka mä monesti nukahdan siihen imetykseen, niin viime yönä valvoin melkein ne kaikki syötöt. onneksi tyttö syö vain ehkä 15 min kerrallaan. ja syöttöjen välit tyttö viime yönä nukkui, mutta piti taas niin kovaa meteliä (kuulostaa siltä, että tyttö nauraisi ääneen sekä murisee), etten itse saanut juurikaan nukuttua. ja kun esikoinen meni päiväunille, niin vauva heräsi, joten en päässyt sitten itse tässä välissä nukkumaan.

eilen illalla tyttö valvoi jotain 3.5 h putkeen, vaikka oli ihan väsynyt ja käytiin ulkona 20 min kävelyllä. luulin, että olisi nukahtanut rattaisiin, mutta kun otin rattaista pois, niin katselikin siellä silmät apposen auki. nukahti vasta liinaan sitten myöhemmin. tänään ois tarkoitus mennä taas ulos, jos pakkanen laskisi vähän. aamupäivällä oli -11 ja aika kova tuuli.

t:fassiloora ja tyttö 15 vrk

Vierailija
8/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo aika tosiaan kuluu todella nopeasti, eikä tarvi miettiä päiviinsä täytettä.. Pikku ukko syö, nukkuu ja kakkaa... niin ja pissaa, mikä on ollu meille tyttöjen jälkeen ihmeellinen asia... siis se mihin päin " se" pitää laittaa ettei kaikki vaatteet olis märkänä ja ihan ei oo vielä onnistunu silmään pissaamaan vaikka kaikkialle muualle onkin.

Iso sisko 1v4kk onkin ollu sitten oikee riiviö, ei tosiaan vauvalle vaan lähinnä äidille. Itkuinen, kiukkuinen ja kaikki mahdollinen pahanteko mielessä. Viime viikolla ajattelin, että tätä voi kestää ikuisesti, mutta ylllättäen tuntuukin tällä viikolla hieman helpottavan.

Viikko sitten oli todella hirvee päivä sisko huusi vaan ja itki ja kiukutteli. Yrityksistä huolimatta ei ollut suostunut mun syliin muutamaa sekunttia kauemmaksi ajaksi vaikka siinä jalkojen ympärillä pyöri koko ajan. Illalla oten sen sitten tiukasti syliin ja vaikka tyttö kuinka pisti hanttiin, huusi kuin päätä olis katkastu ja yritti jopa purra, pidin kiinni vaan ja juttelin, laulelin sille korvaan. Varmaan puoltuntia jatkui huuto ja sitten kun se loppui tyttö rauhottui ja piti vaan kovasti äidistä kiinni ja istuikin sitten mun sylissä pitkän tovin. Tuon taistelun jälkeen on elämä ollut helpompaa. Vissiin piti sille todistaa, että hänelläkin on paikkansa äidin sylissä.

Tosiaan ensimäinen viikko, että mies on ollu töissä alkaa olla takana päin ja hengissä ollaan kaikki, vaikka vielä onkin ihmettelemistä miten kaikkien " aikataulut" saadaan sopimaan yhteen... pienten päiväunet,ulkoilut, eskarilaisen viemiset ja hakemiset. Helpottais kummasti kun tulis niin lämmin et uskaltais antaa vauvankin nukkua ulkona oikein kunnolla, ollaan oltu ulkona ja viime viikolla kun oli nollassa nukuttiinki jo, mut tällä viikolla on ollu taas niin kylmää. Muutama viikko niin on jo oikeesti kevät... ainakin elän toivossa.

niin kaukaiselta tuntuu aika jolloin käsvisteli ison vatsan kanssa, kipuineen kaikkineen... olikokaan se niin kamalaa... taitaa aika kullata muistot jo kuukaudessa...

Voimia vaan kanssa sisarille... päiväunet piristää kummasti!!!

T:EviEsteri ja pikku ukko melkein 1kk

Vierailija
9/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan jossain hormonihuuruissa, kun olo on onnellinen...Ehkä sitä tämän toisen lapsen kanssa osaa jo nauttia vauvasta ilman että koko ajan olisi huolissaan. Odoton kauhulla koska alan itkeä vollaamaan joka asiasta ;) Mun mies on ylittänyt kaikki odotukset; se tekee kotityöt ja viettää muun ajan esikoisen kanssa. Mulle jää aikaa levätä ja ihailla vauvaa.

Vauvan valveillaolo aika ajoittuu edelleen yöhön, viime yönäkin valvoin vauvan kanssa yhdestä kolmeen, kun vaavi oli rinnalla ahkerasti ja kakkasi ja tuijotti minua pimeässä mustilla pikisilmillään.

Neuvolan terkka kävi tänään kotikäynnillä, ja tyty on saavuttanut syntymäpainonsa jo nyt kuudentena päivänä. Vauvan naama on vielä kellertävä, eli sitä täytyy seurailla...

hormonihuuruinen Spiral ja tyttövauva 5 vrk + esikoistyttö 2v1kk

Vierailija
10/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANNALLE paljon tsemppiä jos täällä vielä kurkkaamassa käyt meitä !!

Meillä ollu hiukan hankala päivä siis näköjään muidenkin lapset on tajunnu että vauva on tullut taloon jäädäkseen niin myös meidän 5 vuotias . Eli tänään ja eilen on tehty kaikkea mahdollista pahaa mitä vaan mieleen on tullu ja mie tietysti väsyneenä meuhkaan siitä niin että koko talo raikuu !

Elikäs pientä siis lue " pientä" mustasukkaisuutta ilmassa meidän neidillä juu. No tietty mun päivät menee tissitellen ja vaippaa vaihtaen ja ruokaa tehdeb ja kotia hoitaen -mies on taas 24 h töissä murinaa ja jupinaa... Rankkaa vetää koko palettia yksin aamusta iltaan . Pitäis varmaan kysyä jostain oikeasti hiukan kotiapua vaikka sitten ihan sellaista maksullista siivous yms. apua !

Jep muuten vaava on ihana ja oikein suloinen tapaus , en tiedä onko näin " yksi" lapsi harjoiteltuna sitten helpompi vastata ja ymmärtää vauvan tarpeita mutta kuitenkin vauvan hoitaminen on paljon helpompaa .

AA nyt kutsutaan joten ... meijeri valmiiksi ;)

minkki kera Oskun 10 vrk