Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥♥KESÄKUUNKERTTUJEN PERJANTAI KUULUMISET♥♥

03.03.2006 |

nukkuuko muut aina näin pitkään? ;)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä taas vaan pinoja lueskelen ja vastailen - oli niin paljon koskettavaa ja mietityttävää juttua, etten malta olla jotain kommentoimatta...

Ansu, sydäntä särkee, varsinkin kun Miona tossa mietti just tätä kevätaikaa, kuin rankkaa menettää vaavi just silloin. Tiedän sen tunteen, kun itselle kaksi kertaa käynyt niin - juuri keväällä. Mutta toisaalta, valoisa aika jotenkin myös parantaa ja lohduttaa samalla kun myös kääntää veistä haavassa. Luulen, että hautajaiset helpottaa surutyötä ja asian käsittelyä osaltaan. Minulla kun oli juuri se alle 22vk, niin ei oikein saanut mitään " kuvaa" asialle. Myöhemmin olen harmitellut, että olisin edes ottanut vauvoista kuvat. Mutta mies lohdutti, että paljon parempi, että ovat kauniina muistoina mielessä, kuin kuvina. Ehkä kuolleen vauvan kuvasta ei niin paljon iloa kuitenkaan olisi. Toivottavasti läheisesi ymmärtävät ja suhtautuvat myötätuntoisesti ja kauniisti. Meillä eivät useimmat sukulaiset (omien vanhempieni lisäksi) ainakaan piitanneet surustamme paljon mitään, yhdeltä tuli lohduttava kortti, ja se olikin tosi kaunis. Ehkä ihmiset eivät osaa suhtautua. Tai pelkäävät, että " huono onni tarttuu" ... No, tuli pohdittua asiaa monelta kantilta ja noiden omien muistojen pohjalta, toivottavasti en ollut liian synkkä. Muuta ei oikein voi sanoa, kuin itke silloin kun itkettää, niin ei tarvi niin kauan itkeä. Ja ymmärrä itseäsi jatkossakin, jos suru ja tunteet tulevat uudestaan pintaan vielä aikojen kuluttua, kun kukaan muu ei ymmärrä, että vielä voisit surra lastasi. Onneksi meitä on täällä monta, jotka ymmärrämme.

Krisse; kyllä riipaisi sydäntä tuo sinunkin avioliittohuolesi. Kelläpä niitä ei joskus olisi, mutta kyllähän se aina huolestuttavalta vaikuttaa, jos on alettu etääntyä ja jos seksi jää. Se kai kuitenkin kertoo aika paljon, jos jatkuu pitkään niin. Tietty voi olla, että sen jääminen johtuu siitä, että mies on niin hienotunteinen, ettei viitsi pyytää, jos tietää, ettei toinen oikein jaksaisi. Olen kyllä huomannut, että vaikkei tässä vaiheessa itseä niin kauheesti enää haluta, niin kun on antelias, sitä yllättävän paljon nauttii(ehkä paikat on jotenkin herkempinä)! Ja kun on suht kosteat olot jokatapauksessa, ei itse alkuun niin huippuinnokas tarviikaan olla. No, pitäiskö jo punastua tästä sepustuksesta... Musta seksi on kuitenkin aika luonnollinen asia, ja kun asioista keskustelee, ne monesti selkeentyy. Mut koittakaa puhua asiasta, ja löytää sitä kahdenkeskistä aikaa.

Kyl noi lastenhoito-ongelmat on monille tuttuja. Toisilla kyllä löytyy sukua ja tuttavia, jotka ottaa hoitoon, mut eipä meilläkään enää tätä nykyä... Joskus. Eikä tietty väkisin kannata tyrkyttää lapsiaan sellaiselle, joka ei niitä hoitoon halua eikä niistä tykkää - en nyt muista, kellä oli niin kurja kokemus, et oli ite ensin hoitanut toisten lapsia, ja kun vastapalveluksen vuoro tuli, niin eipä sovi milloinkaan. Mut itekin mieluummin väsyneenä hoidan lapsiani kuin vien sellaiselle, joka ei oikeesti niiden kanssa halua olla. Ja noista vastapalveluksista; kyllä sitä elämässä joutuu huomamaan, että vaikka itse olis antelias jollekulle (esim. lainaa lastentarvikkeita tms.) tai vieraanvarainen, ei sitä välttämättä omalle kohdalle samaiset henkilöt osoita ja kiitollisuus on monesti hukassa. Mutta toisaalta myös on itse huomannut tehneensä tällaisia mokia, että on unohtanut toisten palvelukset ja hyvät työt, eikä välttämättä edes kaikista ole muistanut kiittää. Oppia ikä kaikki.

Tarvikkeista ja hankinnoista; en ole uskaltanut vielä aloittaa, yritän malttaa vielä kuukauden pari... Mut hyödyllisiksi on havaittu:

- yhdistelmävaunut; koppa kätevä vauvan kuljettamiseen alkuun ja nukuttamiseen muualla, voi nostaa sisälle siinä; ja pitkä käyttöaika, kun ratasosakin. suosittelen brio, oras, emmaljunga...

- sitteri; meillä ollut pienellä vauvalla kätevä, kun ei tosiaan tarvii lattialla koko ajan pitää (eikä aina viihdykään niin hyvin pienempänä)

- turvakaukalo tarpeen, jos autoilee; mut huom. joistain lastentarvikeliikkeistä voi saada ilmaseks kuukaudeks sellasen sängyn, jonka voi laittaa autoon, sopii pienimmille vauvoille

- imetysliivit, suojat, maidonkerääjä, rintapumppu

- siteitä, vaippoja

Hoitopöytää ei mun mielestä välttämättä tarvitse. En suosittele välttämättä makkaria (just kun pissit lentää sänkyyn... ja kakat tippuu matkalla hanan luo), vessaan tai kodinhoitohuoneeseen vaik se äitiyspakkauksen alusta, sänkyäkin tulee pukemiseen ja vaipanvaihtoon käytettyä.

Tuo oli tollanen lista, mitä nyt tulee mieleen, et ois hyvä olla valmiina. No, sitterillä nyt ei kiire ole, mut ei oo muistaakseni kallis hankinta.

Nyt meen peseen perunoita. ja kuunteleen yhden raivaria.

Summersnow rv25

Vierailija
22/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansu73: Otan sydämestäni osaa! Tuo on kyllä todella surullista.

oma napa: painoa tullut nyt noin 7-8 kg. Ja herkut maistuu täälläkin. Varsinkin irtokarkit ovat kova sana. Niitä on saatava päivittäin. Vauveli potkii kiitettävästi. Nyt kyllä huolen kera odottelen, vaimeneeko liikkeet taas antibioottikuurin ajaksi. Pari viikkoa sitten oli kuuri rinnassa olevaan mätäpaiseeseen ja silloin tuntui, että vauva liikuskeli kuurin ajan paljon normaalia vähemmän. Saataahan se tosin johtua siitäkin, että vauva vaan silloin sattui oleskelemaan niin päin, että potkiskeli " sisäänpäin " .

Eilen piti käydy lääkärissä, kun muutaman päivän oli särkenyt ympäri vuorokauden päätä siis ihan järkyttävästi. Poski- ja otsaontelotulehdus löytyi. Nyt siis taas lääkekuuri.... Ja sitten sen jälkeen tod.näk. hiiva alkaa vaivaamaan tuota alapäätä.

Me ollaankin tytön kanssa viikonloppu ihan kaksin, kun mies lähti työkavereiden kanssa Tahkolle juhlimaan. Mitähän sitä keksisi touhuamista?

Kahden viikon päästä me lähdetään koko porukka viikoksi Ylläkselle. Enpä kyllä enää uskalla laskettelusuksia mukaan ottaa. Murtsikatkin ovat harkinnassa. On näitä supistuksia ollut ihan kiitettävästi. Ens viikolla olisi lääkäri, joka katsoo paikat, ettei mitään hälyyttävää ole tapahtunut.

Mä aloitan äitiysloman jo huhtikuun puolivälissä, siis 50 arkipäivää enne LA:ta. Koska esikkohan syntyi vajaa 6 vko etuajassa ja silloin kerkesin olla äitiyslomalla tasan päivän ennen synnytystä...

tämä tällä kertaa. Hyvää viikonloppua kaikille

Bombo rv 24+ 4, " kurre" ja tyttö 11/01

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Non niin, koitetaan muistaa kaikki mielessä olevat asiat.

Heti alkuun: Ansulle voimia, mielessä olet.

Hankintagallup: Yhden bodyn olen hommannut, mutta muuten en vielä mitään. Kaukalo meillä on, tosin lainassa miehen siskolla, mutta muuten esim. vaunut puuttuu, mutta ne saatetaan saada tutuilta, kuulostellaan edelleen.

Sitten tuohon parisuhde keskusteluun. Krissen kirjoitus olis voinut olla ihan minun kirjoittama. Välillä sitä pohtii elämää suurempiakin kysymyksiä asian tiimoilta, mutta onhan se niin kuitenkin, että jotain suurta tarttis tapahtua tai tällöistä " kämppis" meininkiä jatkua useamman vuoden ennen kuin tästä lähtis. Ollaan miehen kanssa kyllä asiasta keskusteltu ja kumpikin ollaan sitä mieltä, että jotain tarttis tehdä ja näin ei voi jatkua, mutta ongelma onkin siinä mitä tehdä? Täytyy luottaa siihen, että tämä on vaan väliaikaista ja joskus, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, kaikki taas muuttuu. Nyt taas viikonloppu edessä ja josko sitä jotain yhteistä ajanvietettä keksis. Päivällä kyllä mielessään tulee ideoita mieleen ja ajattelen, että esim. tänään kyllä halin ja pusuttelen miestä koko illan aina ohi mennen kun siihen on mahdollisuus tai ihan vaan menen viereen nyhjäämään, mutta jotenkin nekin sitten kuitenkin jää toteuttamatta.

Vaan iloisempiin tunnelmiin. Se on perjantai ja viikonloppu edessä. Kohta saan sulkea koneen täällä töissä ja suuntaan kohti kotia.

Mukavaa viikonloppua kerttusille.

Maanantaina taas sorvin ääreen.

-Magpie rv.27+0, tytöt 08/2000 ja 05/2002-

Vierailija
24/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia avioliitto pulmiin, toivottavasti kaikki selviää. Ehkä se on jotain ohi menevää.

Seksitä joku puhui myös. Meillä ei hirveästi ole uskallettu sitä harrastaa ennenaikaisen synnytysriskin takia. Mutta ei ole siitä kyse etteikö haluttais. Pitää nyt vain helliä muuten,mutta ei se ole sama asia kuin itse rakastelu. Ensinkin pelottaa se että sattuu, tai sitten ainakin seksin jälkeen kun saa kovat supparit.

Kiitos vastauksista siitä sitteristä. Pitää nyt sitten varmaan miehen kanssa vielä keskustella siitä ja sen hyvistä puolista.

Tosiaan joo olin jotenkin unohtanut, että tarvii tosiaan ostaa se autoistuinkin. (ainakin hetkellisesti) Taitaa olla paras aloittaa sen ostamisesta. Yksi ystävä tosin suositteli,että kannattais vuokrata folkhelsanista,tulee kuulemma halvemmaksi. Mutta en oikeen tiedä.

Vaunut me aiottaan ostaa Teutoniat,olen niitä itse kokeillut kun olen hoitanut ystävän poikaa jonkin verran. Olen todennut ne hyviksi. Väriksi valitaan joku sellainen,että se menee sitten molemmille. Aiotaan käyttää mahdollisesti muillakin lapsilla. (jos ei sitten tarvita kaksosten rattaita seuraavalla kerralla)

Tosiaan joo se hoitopöytä juttu. En ajatellutkaan että ne voi pissiä niin,että joka paikka on märkänä. Ehkä ei sittenkäään kannata ostaa sitä hoitopöytää siihen sängyn päälle. Se on hyvä,että saa kuulla muiden kokemuksia,kun itseltä voi jäädä joku just noin oleellinen asia huomaamatta.

Nälkä on tänään ollut taas ihan pohjaton. On syöty aamupalaa,keittoa leipää ja taas on nälkä. Mitähän seuraavaksi keksis,pitää varmaan alkaa tuhoomaan omenoita. Makeeta ei tee yhtään mieli.

Lilli81 27+4

Vierailija
25/26 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on työviikko kahlattu läpi. Olihan pitkä päivä tänään. Havaitsin vilkasta keskustelua tuossa pinossa=) Yritän osallistua sen minkä muistan...

Tulevalle vaaville ei ole hankittu vielä mitään. Tytöltä on jäännyt niin paljon tavaraa hyvässä kunnossa, että pärjätään niillä hyvin. Kyllä se hankintavimma muhunkin iskee, mut jotenkin toi meiän remontti hillitsee mua. Samoin se hillitsee mun intoa kaivaa noita pikkusen tavaroita vielä esille. Sitten kun on kellari reilassa rupean asialle tosissaan. Sitteriä ei meillä ollut, mutta käytettiin tota vauvan turvakaukaloa kotonakin. Meillä on sellainen autosta kokonaan mukaantuleva malli, jossa aisan saa käännettyä taakse. Oli hyvä ja tukeva ja piti vaavin pois lattialta ja ison koiran jaloista. Meillä on tuollainen pinnasängynpäälle laitettava hoitoalusta toiminut erittäin hyvin. On tuttavan tekemä ja tukevaa puuta. Tulee sen 10 cm yli sängynreunan ja siinä oli sitten sellanen muovipintanen nepparipehmuste. Vältimme ainakin sängyn kastumiset vaikka pissat siinä karkasivatkin ja muuten uimme pulautuksessa. Meillä siis toimi hyvin. Lisänä oli kylppärissä pesukoneen päällä pehmuste, jossa sitten tuo kakkapylly siivottiin.

Hankinnoista etukäteen: rintapumppu, liivinsuojia, vaippoja siis äitille - ne meinaa unohtua=) Kuplaton on hyvää samoin melassi uute, jos joutuu korvikkeita antamaan. Ne pari äidinmaidon korviketta ni ei tarvi stressata maidon riittämisestä. Pieni tuominen esikoiselle/ muille lapsille vaavilta. Pari tuttipulloa ja muutamat petivaatekerrat vaaville jne... taivas ja varallisuus kattona;-)

Äitiysloma alkaa lapsen synnytys päivänä, mikäli synnytys käynnistyy ennnen ko loman virallista alkua. Keskosen äidillä sitä jatketaan 105 vrk:n kuluttua yhtä monella arkipäivällä, kun loma etukäteen alkoi.

Oma maha kasvaa ja on tiellä. Pienellä oli viimeyönä bileet käynnissä ja heräilin siihen, kun kylkiluihin napsui. Samoin melskasi jo illalla ja vielä aamupäivänkin. Nyt on tainnut kaveri asettua nukkumaan ainakin hetkeksi. Mä oon muuten kahteen päivään nähnyt neljä alta viikon ikästä vaavia.... Oi oi, ne on niiiiiiiin sulosia ja pieniä ja kaikkea... Omaa tässä jo kaipaa syliin, mutta saa luvan pysyä sisäpuolella tonne kesäkuulle. On jännä minne ne mun supistukset joutu, kun niitä tässä välissä oli jo melkein kiusaksi asti samoin helpotti toi symfyysi kipu. Johtuiskohan siitä, että maha on noussu yös tai jotain. En siis halua noitten oireiden puuttumisesta valittaa=)

Lytte ja Masukki 24+6

Vierailija
26/26 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osupas omaan napaan taustailijoiden huhuilu... En oo pitkään aikaan kerenny/jaksanu kirjotella kun ei oikein mitään ihmeempää tänne kuulu!

Vauva kasvaa ja potkii ja pitää pippaloita masussa tasaseen tahtiin ja yhtä ihmetystä kaikki liikkeet on!! Olikos se nyt niin että se tummaviiva mahassa oli se " poikaviiva" ??? semmoinen on ilmestyny mahaan joten poikafiilis vahvistuu!! saa nähdä sitten kesäkuussa että kumpi sieltä oikein tulee!! ens viikolla ois sitten neuvola tiistaina... painosta sain saarnaa jo viimekerralla joten paniikissa ootan terkan saarnaa koska nyt tosissaan oon repsahtanu herkkuihin! kiloja on tullu varmaan 10...

Tavaroita ei viel olla kauheesti hankittu: turvakaukalo saadaan lainaan miehen veljeltä, pinnis ja hoitotaso pinniksen päälle tuttavalta, vaatteita on tullu vähäsen ja ne oottaa lipaston ostoa laatikossa. Polttelis jo laitella kaikkee valmiiksi mutta tosissaan vaatekaappi vauvan vaatteille on viel ostamatta!! Vaunut on tosissaan viel harkinnassa että millaiset ostetaan: kantokoppa on ehdoton kun asutaan hissittömän talon 3 kerroksessa mutta kova vai pehmeä... kas siinä onkin sitten pulmaa... Suosikkeina on brion (kova koppa) tai sitten mietitään gessleinin muutamia malleja... pitäs vaan käydä vähän koeajelemassa keväämmällä... emmaljungan duo edget haluisin mutta se iso vaununkoppa on aika epäkäytännöllinen meidän oloihin...

Ansulle paljon voimia suureen suruun!! Ihan sanaton oon teidän menetyksen edessä! Kenenkään en soisi omaa pienokaistaan menettävän!

Krisse: usein täälläkin mietin tätä parisuhdetta ja tuntuu että mies menee menojaan ja mä kökin töissä tai kotona! Seksi puoli täälläkin on aika vähissä mutta haleja ja suukkoja ja hellyyttä kuitenkin on päivittäin useita kertoja joten kai miestä ahistaa vaan potkiva masuvauva! Koitahan saada keskustelua aikaan miehesi kanssa että saisitte suhteenne taas uuteen kukoistukseen!!

Helmis tais miettiä sitä sitteriä... meilläkin mietinnässä on se ja meinattiin ostaa koska ei viittittäis kaikkia syöttäjä yms tuossa lainakaukalossa tehdä.... Jospa vauva viihtyis siinä kattelemassa maailman menoa niin sais äiti sitten tehtyä vaikka kotihommia...

Kesäloma alkaa toukokuun alussa ja toukokuun puolivälissä sitten se äippis... ens viikolla saan vasta kelan papereita ja aattelin mahd myöhään laittaa paperit menemään kun haluisin sen uuden pakkauksen-->turha toivo varmaan :(

Töissä ainakin vielä oon jaksanu ihan hyvin eikä mitään vaivoja oo ollu joten mikäs tässä ootellessa pikkuista!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!! Ja koitan vähän hkerammin kirjoitella kuulumisia!!

Miitsu kera masuvaavin rv25+0 (tänään jo lauantain puolella)