Yrittäjät! Onko teiltä kysytty töitä?
Minulla ollut yritys 10 v akan eikä koskaan kukaan ole kysynyt töitä. Ihmettelen koska erilaisia töitä olisi, myyjän, atk-hommia yms. Itse olen työntekijät löytänyt.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Miksi?
Ei ole. Käytän rekryfirmaa, kun tarvitaan uusia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
10 v ajan.. Kännykässä huono näppäimistö.
Ei kai se huono näppäimistö pakota painamaan sitä "Lähetä" nappia kuitenkaan ennenkuin olet korjannut selvät kirotus vihreät?
Haukutko työttömiä iltapäivälehtien sivuilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko yrityksesi näkyvä? Ihmetteletkö miksi kukaan ei kysy töitä? Yritykseni on näkyvällä paikalla, siellä käy ihmisiä mutta silti näin. Ehkä nykyään ei kysytä enää suoraan töitä. Töitähän on yrityksissä paljon mutta niitä pitäisi kysyä. Molissa yms. On vain promille suomen avoimista työpaikoista.
No oletko koskaan missään ilmoittanut että sulla on avoimia työpaikkoja?
Ei ihmiset mihinkään pikkunyrkkipajaan aina hoksaa mennä töitä kyselemään kun ulospäin näyttää että ei siellä kuitenkaan ole.
Mulla oli vajaa 5 vuotta oma liike, ja kyllä multa käytiin töitä kyselemässä vaikka mulla ei tietenkään niitä ollut tarjota, harjoittelijoita otin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Haukutko työttömiä iltapäivälehtien sivuilla?
Minä en hauku ketään, ihmettelen miksi kukaan ei ole kysynyt ikinä töitä.
En ole koskaan hakenut piilotyöpaikkaa. Koska ei koulutusta / osaamista, nehän naurais mun hakemukselle vielä kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko yrityksesi näkyvä? Ihmetteletkö miksi kukaan ei kysy töitä? Yritykseni on näkyvällä paikalla, siellä käy ihmisiä mutta silti näin. Ehkä nykyään ei kysytä enää suoraan töitä. Töitähän on yrityksissä paljon mutta niitä pitäisi kysyä. Molissa yms. On vain promille suomen avoimista työpaikoista.
Suomessa töitä etsii 600 000 ihmistä ja mollissa on 15000 työpaikkaa ilmoitettuna, joten jos ne on vaan promille avoimista työpaikoista, niin miksi ette ilmoita niitä työpaikkoja molliin? Miksi niitä pitää salailla? Ja jos työpaikkoja olisi kaikille työttömille, miksi ne lähettelee hakemuksia, käy haastatteluisssa, ja silti osa on koko ajan ilman töitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset mihinkään pikkunyrkkipajaan aina hoksaa mennä töitä kyselemään kun ulospäin näyttää että ei siellä kuitenkaan ole.
Mulla oli vajaa 5 vuotta oma liike, ja kyllä multa käytiin töitä kyselemässä vaikka mulla ei tietenkään niitä ollut tarjota, harjoittelijoita otin kyllä.
Olen kyllä löytänyt työntekijät, ei ongelmaa. En laittaisi hakua kun ei olisi aikaa käydä hakemuksia läpi. Kannustan kysymään töitä suoraan yrityksistä. Minun yritys ei ole pieni vaan näkyvällä paikalla, useampia työntekijöitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että työtä haetaan nykyään usein netistä... ainakin niitä yrityksen yhteystietoja, harvinaista on että kukaan kävelisi yritykseen suoraan kysymään onko töitä tarjolla. Yksi edelleen toimiva kanava on sekin että ilmoitat muille ihmisille tarvitsevasi työntekijää johonkin ja ihmiset kertoo tämän asian eteenpäin vaikka veljen tytölle jonka arvelee olevan kiinnostunut kyseisestä työstä ja jos tyttö työpaikasta on kiinnostunut hän ottaa yhteyttä yrittäjään.
Kaupunki? Mitä työtä? Minkä alan osaajia haet, eli kolutus / kokemus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt mitenkään erityisesti markkinoida työnhakijoille, koska ei meillä ole jatkuvasti rekrytointitarvetta. Ollaan kuitenkin mukana alan tapahtumissa sekä julkaisuissa, netistä löytyy webbisivut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä löytänyt työntekijät, ei ongelmaa. En laittaisi hakua kun ei olisi aikaa käydä hakemuksia läpi. Kannustan kysymään töitä suoraan yrityksistä. Minun yritys ei ole pieni vaan näkyvällä paikalla, useampia työntekijöitä jne.
Siis mikä ihme sun ongelma on? Miksi haluaisit että sun firmassa juoksisi tuhansia työttömiä kyselemässä töitä? Kyllä se vie enemmän aikaa kuin hakemusten lukeminen.
Jäi vähän epäselväksi oletko työntekijää vaillla vai muutenko vain ihmettelet. Jos työtä on tarjolla niin ei muuta kuin ilmoitusta kehiin.
On kysytty säännöllisen epäsäännöllisesti näiden vuosien aikana, tulee s-posteja ja pari ihmistä on käynyt ovellakin. En pysty kuitenkaan työllistämään kuin itseni.
Minkä ihmeen takia joku pienyrittäjä jaksaa käyttää rekryfirmaa, ellei oikeasti ole täystyöllistetty ja hurja tuntipalkka siitä yrityksen työstä? Rekryfirma vaatii sekin aikansa ja miksi maksaa maltaita niiden olemattomasta palvelusta. Itse tekemällä säästää aika pitkän pennosen ja tuntipalkka nousee paljon korkeammaksi kuin sillä yrityksen työllä. Ylipäätään rekryfirmat on täysin hypeä. Mitä ihmeen osaamista niillä on rekrytoida mulle työntekijä, jota en itse muka osaa? Ei se mitään rakettitiedettä ole löytää työntekijää ja määräaikaisen kanssa voi lopettaa, jos tulee huti. Yhtälailla se rekryfirman välittämä voi olla huti. Vielä huvittavampia on nämä vuokratyöyritykset. Miksi ihmeessä maksaisin tuplan työntekijän kuluja sen takia, että joku muu on virallisesti työnantaja? Voin ihan itsekin tehdä työsopimuksen suoraan ja on näiden firmojen markkinointia, että työntekijästä ei suoraan palkattuna pääsisi eroon. Tottakai pääsee. Lopettaa koeajalla, tekee määräaikaisia tai mitä milloinkin, jos ei luota aluksi uuteen tekijään.
Vierailija kirjoitti:
On kysytty säännöllisen epäsäännöllisesti näiden vuosien aikana, tulee s-posteja ja pari ihmistä on käynyt ovellakin. En pysty kuitenkaan työllistämään kuin itseni.
Sama täällä. Hädin tuskin saa edes itselle toimeentulon tästä. Vaikka olishan se kiva, jos olisi joku jolle ulkoistaa kaikki rutiinihommat ja paperinpyörittelyn, ja itse saisin keskittyä olemaan luova ;)
10 v ajan.. Kännykässä huono näppäimistö.