En ymmärrä "huonoa elämäntilannetta" perusteena abortille
Se lapsi on 18 vuotta siinä. Jos nyt sattuu olemaan huono tilanne, niin vuoden päästä voi olla jo parempi tilanne. Ja tilanteet vaihtelee monta kertaa 18 vuoden aikana. Aika lyhytnäköistä tehdä aborttia tuollaisella perusteella.
Kommentit (37)
Yhdenkään lapsen ei pitäisi joutua syntymään vanhemmille, jotka eivät häntä halua.
Vierailija kirjoitti:
Se lapsi on 18 vuotta siinä. Jos nyt sattuu olemaan huono tilanne, niin vuoden päästä voi olla jo parempi tilanne. Ja tilanteet vaihtelee monta kertaa 18 vuoden aikana. Aika lyhytnäköistä tehdä aborttia tuollaisella perusteella.
Nimenomaan. Huono elämäntilanne voi olla huono pidempään ja nimenomaan sen tulevan perheenlisäyksen myötä.
Itse tein abortin kun oli viisi lasta saatuna. Nuorin oli vauvaikäinen, olisi toki oppinut kävelemään kun kuudes lapsi olisi syntynyt mutta koen sen liian raskaaksi koko perhettä ajatellen että olisimme jälleen alkaneet alusta koko vauva-ajan. EHKÄ tulee joskus aika kuudennelle, mutta olen tyytyväinen näin(kin). Vauvan aika ei siis ollut. Ehkäsy petti silloin ja oli vaan tehtävä päätös joka nimenomaan kestää koko eliniän, se ei minun kohdallani ainakaan lopu siihen että lapsi täyttää 18 vuotta vaan koko ikäni tahdon olla lapsiini väleissä.
Se on minun ja perheeni valinta tehdäkkö abortti. Ei sinun. En minäkään varmasti tekisi kaikkia sinun valintoja. En pidä aborttia kevyenä asiana, mutta niin se vaan piti valita kahdesta. Ja valitsin sen etten kasvata uutta lasta (tässä vaiheessa elämääni ja tätä elämäntilannetta ajatellen) eikä sitä tarvitse kenenkään ymmärtää. Voisin haluta saada kuudennen lapsen ja koittaa saada vauvan, mutta en nyt enkä näin.
Mä tein abortin ihan siksi, kun miehellä todettiin vakava sairaus, raskaus sai ehkäisystä huolimatta siis alkunsa. Ennestään oli kolme lasta noin vuoden ikäeroillla ja vanhin vasta 5v. En olis jaksanut jo olemassa olevien lasten kanssa, raskauden tuomia ongelmia (kaikissa aiemmissa raskauksissa oli haaste), miehen tukena ja apuna olemista sekä pelossa elämistä selviääkö mies vai ei.
Onneks tein abortin, koska mies hävis taistelun sairauttaan vastaan ja olen nyt yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän abortissa on niin kurjaa, että siinä kuolee jo olemassa oleva ihminen. Eihän se pieni ihminen tiedä olevansa, mutta ei tiedä vastasyntynyt vauvakaan. Abortti on joskus kahdesta pahasta vaihtoehdosta se joka täytyy valita. Näitä tapauksia on vähän. Aborttien määrä vähenisi huimasti jo sillä, että ihmiset käyttäisivät ehkäisyä.
Höpö höpö, aborttien määrä vähenisi jo sillä että ehkäisy olisi Ilmainen. Taikka varmempi.
On se vaikeaa pitää niitä saksia kiinni.
Käsi sydämelle, montako kertaa olet pidättäytynyt seksistä, koska et halunnut vauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän abortissa on niin kurjaa, että siinä kuolee jo olemassa oleva ihminen. Eihän se pieni ihminen tiedä olevansa, mutta ei tiedä vastasyntynyt vauvakaan. Abortti on joskus kahdesta pahasta vaihtoehdosta se joka täytyy valita. Näitä tapauksia on vähän. Aborttien määrä vähenisi huimasti jo sillä, että ihmiset käyttäisivät ehkäisyä.
Höpö höpö, aborttien määrä vähenisi jo sillä että ehkäisy olisi Ilmainen. Taikka varmempi.
Mieti nyt vähän mitä selität. Kenenkään ei pidä joutua olemaan selibaatissa vain jottei vahingossakaan tulisi raskaaksi.
Ap ei taida tajuta mitään muitakaan asioita. Onnea vaan ja paljon! :D
Vierailija kirjoitti:
Mä tein abortin ihan siksi, kun miehellä todettiin vakava sairaus, raskaus sai ehkäisystä huolimatta siis alkunsa. Ennestään oli kolme lasta noin vuoden ikäeroillla ja vanhin vasta 5v. En olis jaksanut jo olemassa olevien lasten kanssa, raskauden tuomia ongelmia (kaikissa aiemmissa raskauksissa oli haaste), miehen tukena ja apuna olemista sekä pelossa elämistä selviääkö mies vai ei.
Onneks tein abortin, koska mies hävis taistelun sairauttaan vastaan ja olen nyt yh.
Kamalaa! :(
Kiitos teille jotka kerrotte tilanteistanne ja annatte ap:lle mahdollisuuden yrittää ymmärtää.
Joku ehkä ajattelee, että oletusarvoisesti aborttia ei tehdä, ellei ole hyvin todennäköistä, että lapsen elämä epäonnistuu.
Itse taas olen päinvastaisen oletuksen kannalta. Abortti, paitsi jos voi olla aika varma, että lapsen elämästä tulee mielekästä ja vanhemmuus sujuu ja itse haluaa sitä, jotta on motivoitunut. Tällaista varmuutta ei voi laittaa sen varaan, että tulee ehkä tulevaisuudessa muuttumaan, kun tarve vaatii, vaikka onkin olemassa mahdollisuus, että niin käy. Liian epävarmaa. Pitää olla jo muuttunut. Tämä on vain minun näkemykseni. Minun mielestä minunkaan vanhempieni ei olisi kannattanut tehdä lapsia, kun arvioin heitä ja kykyjään vanhempina, elämäntaitojaan, rahankäyttöään ym., mutta jos mietin omaa elämääni tällä hetkellä, en rupeaisi jälkiabortoimaan itseäni (en kyllä tosin ketään muutakaan, ei sillä, lapsi ei ole sellainen moka, jonka voi myöhemmin peruuttaa, vaan se pitää tehdä ajoissa).
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole lapsi joka on kohdussa, vaan se on alkio tai sikiö. Aivan eri asia. Lapsi se silloin vasta on kun se on syntynyt eikä ole enää kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa varmaa ehkäsyä.
= sinulla on ollut hyvä ja ongelmaton elämä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kiva ensin aiheuttaa sen huonon elämäntilanteen aikana lapselle parantumattomia emotionaalisia eli tunne-elämän vaurioita ja sitten kun itse ehkä voikin paremmin, niin katsoa vierestä kun lapsi vetää huumeita. Tämähän se on sitä vastuunkantoa kun wt:t avaa saksensa.
En ymmärrä "hyvää elämäntilannetta" perusteena lapsen pitämiselle
Se lapsi on 18 vuotta siinä. Jos nyt sattuu olemaan hyvä tilanne, niin vuoden päästä voi olla jo huonompi tilanne. Ja tilanteet vaihtelee monta kertaa 18 vuoden aikana. Aika lyhytnäköistä pitää lapsi tuollaisella perusteella.
Oli pakko. Tai ei ollu, mut halusin. :(
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsen syntyessä ollut hyvä elämäntilanne, mutta esim. kahden vuoden päästä onkin huono tilanne, niin abortoijien mielestä sen kaksivuotiaan voi sitten tuosta vaan tappaa, vai?
Ennenvanhaan oli suuri lapsikuolleisuus. Vahinkoja tapahtui. Tapahtuu vieläkin.