Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko verenpaine 128/86 jo kohonnut?

Vierailija
20.08.2016 |

Olen pian 50v ja lihonut äkkiä painoindeksiin 30. Auttaako laihdutus samaan paineet alas?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohonnut. Vain laihduttamalla selviää, laskeeko heti. Stressaatko? Tupakoitko? Liikutko? Käytätkö suolaa paljon?

Vierailija
2/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertamittaus ei kerro mitään. Jos viikkoja tuolla tasolla tai yli niin joo, on korkeampi kuin optimaalinen. Painonpudotus, liikunta ja suolan vähentäminen voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohonnut. Hieman ihannetta korkeampi, mutta ei tuohon mitään lääkkeitä määrätä. Jos olet vielä lihava, niin ihan normaali paine.

Vierailija
4/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpaine ok, alapaine vähän koholla

Vierailija
5/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, alapaine on.

Vierailija
6/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa jo pieni painonpudotus tiputtaa verenpainetta. Ei nuo kyllä pahat arvot ole nytkään.

Vierailija
7/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan terveydenhuollon henkilö ota tosissaan tuota, että alapaine 86 olisi kohonnut. Siis aidosti kohonneet lukemat ovat tyyliin 186/98 ja näitäkin näkee harva se päivä. Tuo arvosi on vielä täysin ihanteellinen.

Vierailija
8/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin uudestaan nii näytti 117/89....alapaine ei siis ole kunnossa. Mistäköhän se kertoo? Olen kyllä stressaantunut ja tupakoinkin. Tupakkako sitä nostaa? Aiemmin yläpaine oli samaa luokkaa, mutta alapainekin alle 120. Nyt taitaa olla metabolinen oireyhtymä kehittymässä jo?

Olen lihonut tosi nopeasti normaalipainosta tähän:( ap.

Vierailija
9/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan terveydenhuollon henkilö ota tosissaan tuota, että alapaine 86 olisi kohonnut. Siis aidosti kohonneet lukemat ovat tyyliin 186/98 ja näitäkin näkee harva se päivä. Tuo arvosi on vielä täysin ihanteellinen.

No ei ole ihanteellinen. Se on 120/70. Tiedätkö mitä ihanteellinen tarkoittaa? Totta on ettei tuohon kukaan lääkkeitä määrää, mutta se ei ihannetta tee.

Vierailija
10/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja liikuntaa en ole harrastanut juuri yhtään aikoihin. Pitänee aloittaa jotain ja koittaa päästä tuosta tupakasta ja läskeistä eroon. Oon kyllä koittanut syödä terveellisesti ja vähän, mutta paino ei tunnu putoavan. Sormetkin on ihan turvoksissa:( ap.

Vierailija
11/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittasin uudestaan nii näytti 117/89....alapaine ei siis ole kunnossa. Mistäköhän se kertoo? Olen kyllä stressaantunut ja tupakoinkin. Tupakkako sitä nostaa? Aiemmin yläpaine oli samaa luokkaa, mutta alapainekin alle 120. Nyt taitaa olla metabolinen oireyhtymä kehittymässä jo?

Olen lihonut tosi nopeasti normaalipainosta tähän:( ap.

Tupakointi supistaa ja ajan kanssa kovettaa verisuonia eli kyllä se nostaa juuri alapainetta. Lopeta ihmeessä kun olet jo tuon ikäinenkin. Ei tuo tuosta ainakaan paremmaksi muutu.

Vierailija
12/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut suurinpiirtein nuo lukemat siitä asti kun ekan kerran muistan mittauksen noin 16- vuotiaana. Samat olivat myös raskauksien ajan. Olen perusterve, normaalipainoinen 45v. 

Vierailija
13/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ihanteellinen. Se on 120/70. Tiedätkö mitä ihanteellinen tarkoittaa? Totta on ettei tuohon kukaan lääkkeitä määrää, mutta se ei ihannetta tee.

Ihana, kun et edes tiedä asiasta mitään. Nuorelle ihanne on 120/80 ja alle (eli vähän ylikin) ja kelle tahansa iäkkäämmälle/perussairauden omaavalle noin 135/85 ja voi olla vähän alle tai päälle. Olen sairaanhoitaja ja tiedän kyllä.

Vierailija
14/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana, kun et edes tiedä asiasta mitään. Nuorelle ihanne on 120/80 ja alle (eli vähän ylikin) ja kelle tahansa iäkkäämmälle/perussairauden omaavalle noin 135/85 ja voi olla vähän alle tai päälle. Olen sairaanhoitaja ja tiedän kyllä.

No verenpaineista et ainakaan ymmärrä mitään. Se että jotain ei lääkitä ei tee siitä ihannetta. Alapaineena 70 on terveydenkannalta kymmenen kertaa parempi kuin 90.

Vierailija
15/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No verenpaineista et ainakaan ymmärrä mitään. Se että jotain ei lääkitä ei tee siitä ihannetta. Alapaineena 70 on terveydenkannalta kymmenen kertaa parempi kuin 90.

Ymmärrät varmaan eron ihanteellisen ja tavallisen välillä.

Vierailija
16/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine on normaali, kun se on alle 130/85 mmHg (millimetriä elohopeaa). Verenpainetaso on tyydyttävä välillä 130–139/85–89 ja koholla, kun paine on 140/90 tai enemmän.

Lähde: Terveysportti

Vierailija
17/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yhtäkkiä lihonut paljon ja turvotustakin löytyy niin mites kilppariarvot ym. Onko tsekattu? ?

Vierailija
18/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaan eron ihanteellisen ja tavallisen välillä.

Niin, sinä itse käytit termiä ihanteellinen.

Vierailija
19/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet yhtäkkiä lihonut paljon ja turvotustakin löytyy niin mites kilppariarvot ym. Onko tsekattu? ?

Ja munuaisarvot. Nesteturvotus voi johtua niistä.

Vierailija
20/21 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi paine on ok, jos oot terve. Jos sulla on diabetes tai munuaissairaus, niin sit on alipaine vähän koholla. Laihduta! Jätä suola! Liiku! Älä stressaa!lopets tupakointi ja alkoholinkäyttö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi