Miesvihasta ei tulla oikeen koskaan missään keskustelemaan koska...
...harvaa naista asia kiinnostaa ja jokainen mies joka asiasta uskaltaa jotain sanoa leimataan
a) naisvihaajaksi
b) luuseriksi joka ei saa naista
Kukaan tervejärkinen mies ei tällaisesta mene mihinkään omalla naamallaan puhumaan. Naisia asia ei pahemmin kiinnosta. Hauskaa yksityiskohta on, että mitä syvemmällä nainen on feministisessä ajatusmaailmassa, sitä todennäköisemmin hän reagoi negatiivisesti tai jopa aggressiivisesti puheeseen miesvihasta.
Kommentit (36)
Mä en kyllä tunnista miesvihaa omasta elämästäni. Miten se sitten ilmenee (siis oikeassa elämässä, ei tällä palstalla)?
Mä ainakin voin keskustella asiasta ihan suoraan ja avoimesti. Mulla on miesviha-kausi menossa (se menee aina ois ja tulee sitten kausittain ikävien mies-kokemusten myötä takaisin enemmän tai vähemmän vahvana). Keskustellaanko vaikka heti?
Miesviha on vain kiertoilmaus realistiselle mieskuvalle. On täysin normaalia naiselle tuntea vihaa miehiä kohtaan.
Minulle myös ihanan miehen vaimona ja ihanan pojan äitinä on miesviha jäänyt epäselväksi, mitä se on ja miten ja missä se ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös ihanan miehen vaimona ja ihanan pojan äitinä on miesviha jäänyt epäselväksi, mitä se on ja miten ja missä se ilmenee?
Siitä huolimatta muuten, että minut raiskattiin kun olin 21-vuotias, en vihaa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Anna esimerkkejä miesvihasta, niin aiheesta voi keskustella paremmin.
No tuossa oli esim yhdessä ketjussa viesti "vain mies voi olla niin tyhmä, että...". Viestillä oli selvästi enemmän yläpeukkuja kuin alapeukkuja. Jos mammat pitäisivät tällaista ajatusmallia/puhetyyliä jotenkin ongelmallisena, olisi vähän erilainen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Miesviha on vain kiertoilmaus realistiselle mieskuvalle. On täysin normaalia naiselle tuntea vihaa miehiä kohtaan.
Noin ei voi ajatella ainakaan poikien äidit.
Vierailija kirjoitti:
No sitten on paras myöntää se, ettei ole kovin hyvä äiti etenkään poikalapsille. Harva kuitenkaan pääsee rehellisyydessä ihan niin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta muuten, että minut raiskattiin kun olin 21-vuotias, en vihaa miehiä.
Niin. Koska elämä tulisi vaikeaksi sellaisella ajatusmallilla. Joku ruotsalainen varastaisi sun pyörän, niin pitäisit kaikkia ruotsalaisia varkaina jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa oli esim yhdessä ketjussa viesti "vain mies voi olla niin tyhmä, että...". Viestillä oli selvästi enemmän yläpeukkuja kuin alapeukkuja. Jos mammat pitäisivät tällaista ajatusmallia/puhetyyliä jotenkin ongelmallisena, olisi vähän erilainen reaktio.
Mä en lukenut ko. ketjua. Olisko esimerkkiä tosielämästä eikä vain palstalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Koska elämä tulisi vaikeaksi sellaisella ajatusmallilla. Joku ruotsalainen varastaisi sun pyörän, niin pitäisit kaikkia ruotsalaisia varkaina jne.
Tämä oli varmasti miehen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei oikein kumoa väitettä, että sanoja oli mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten on paras myöntää se, ettei ole kovin hyvä äiti etenkään poikalapsille. Harva kuitenkaan pääsee rehellisyydessä ihan niin pitkälle.
Läheskään kaikkia naisia ei kiinnosta äitiys millään muotoa, eipähän tule ainakaan uusia miehiä maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli naisen kommentti. En ole kokenut raiskausta ja voihan olla että se vaikuttaisi henkisesti niin, etten voisi enää luottaa yhteenkään mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikkia naisia ei kiinnosta äitiys millään muotoa, eipähän tule ainakaan uusia miehiä maailmaan.
Ok. Onko tämä ns. "miesviha" siis joku lapsettomien juttu?
Sain tietää että Suomi on täynnä miesvihaa kun aloin palstailla puolisen vuotta sitten. Kerroin parille kaverillenikin että meitä vihataan täällä raivokkaasti. Olivat yhtä yllättyneitä kuin minä.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en lukenut ko. ketjua. Olisko esimerkkiä tosielämästä eikä vain palstalta?
Katsopa sitten vaikka sharon osbournen juontaman show'n jakso, jossa keskustelijat ja naisyleisö nauravat faktalle, että joku nainen oli leikannut miehensä peniksen irti.