Kamala kuunnella kun jotkut kaverit kannattavat kovia oikeistolaisarvoja kun itse olen työtön ja pitkäaikaissairas
"hyvinvointivaltio pitäisi romuttaa, jokaisen kuuluisi ottaaa itse vastuu omasta elämästään (=ei saisi elää tuilla)", "ihminen pysyy terveenä jos on terveet elintavat",
Se on niin kovin helppo huudella (niin kauan) kun itse on terve ja vakituinen työpaikkakin suhteilla saatu.
Kommentit (9)
Mulla on tuollainen kaveri joka aina jaksaa parjata yhteiskunnan tuilla eläviä. Jotenkin ei itse ollenkaan tajua että oma perheensäkin elää tuilla (=maataloustuki). Jos yhteiskunnan tuki lakkautettaisiin myös heidän tekohengitetty elantonsa kaatuisi.
Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Mutta nykyisin on monenlaista työtä, mitä voi tehdä vaikka terveys reistailisi. Monet asiat toimivat nykyisin netin kautta ja kannattaa aina olla itse aktiivinen.
Minkäkin olen sitä mieltä, että kaikille olisi parasta, jos yrittäisi mahdollisimman paljon tehdä itse oman toimeentulonsa ja hyvinvointinsa eteen. Silti kaikkein heikoimpia pitää tukea.
Maksamme veroja jotta meillä olisi hyvinvointivaltio joka antaa turvaa silloin kun käy köpelösti. Jokainen meistä voi menettää rahansa, työnsä tai terveytensä milloin tahansa ja joutua yhteiskunnan autettavaksi. Kukaan ei joudu kadulle hylätyksi. Tämä on arvokas asia josta kannattaa pitää kiinni.
Nuo ihmiset unohtavat tai eivät ymmärrä että hyvinvointiyhteiskunnan ansiosta maamme on aina kärkipäässä kun puhutaan valtioiden vakaudesta tai turvallisuudesta. Ihanko oikeasti heille pienet verot ovat tärkeämpi asia kuin turvallinen yhteiskunta?
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/jarjesto-vertaili-178-maata-suomi-…
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Mutta nykyisin on monenlaista työtä, mitä voi tehdä vaikka terveys reistailisi. Monet asiat toimivat nykyisin netin kautta ja kannattaa aina olla itse aktiivinen.
Minkäkin olen sitä mieltä, että kaikille olisi parasta, jos yrittäisi mahdollisimman paljon tehdä itse oman toimeentulonsa ja hyvinvointinsa eteen. Silti kaikkein heikoimpia pitää tukea.
Niin, tuollaista (etä)työtä minä teinkin monta vuotta kunnes eduskunta erään päätöksen myötä lakkautti koko alan Suomesta. Olen hankkinut uuden koulutuksenkin tuon jälkeen mutta valitettavasti se ei ole auttanut työllistymiseen.
ap
Tutulta kuulostaa, että tuttavapiiriin kuuluu tuollaisia ihmisiä. Yleensä ovat naimisiinmenon kautta rikastuneita. Sitten kuitenkin sieltä omastakin perheestä löytyy sairaseläkeläisiä, erityistarpeisia lapsia jne. eli yhteiskunnan palveluita ja tukea hyödynnetään paljon. En ymmärrä miten tuollaiset ihmiset ajattelevat. Empatiakyvyttömiä? Itsekkäitä? Luullaan, ettei itselle koskaan voi käydä niin huonosti, että joutuu yhteiskunnan armoille?
Vierailija kirjoitti:
Nuo ihmiset unohtavat tai eivät ymmärrä että hyvinvointiyhteiskunnan ansiosta maamme on aina kärkipäässä kun puhutaan valtioiden vakaudesta tai turvallisuudesta. Ihanko oikeasti heille pienet verot ovat tärkeämpi asia kuin turvallinen yhteiskunta?
Narkit, pulsut sun muut rikkoo jo nyt yhteisä omaisuutta miten haluavat ja varastelevat ihmisten tavaroita ilman synnintuntoa, ja lisäksi valtio itse päästää rajojen yli kenet tahansa ja sen kaveritkin vielä elämään veronmaksajien rahoilla.
Eli se vakaus on menetetty jo ajat sitten, ja "oikeistolaisia arvoja" kannattavat yrittävät lähinnä pelastaa oman persauksensa koska laiva uppoaa ja vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Narkit, pulsut sun muut rikkoo jo nyt yhteisä omaisuutta miten haluavat ja varastelevat ihmisten tavaroita ilman synnintuntoa, ja lisäksi valtio itse päästää rajojen yli kenet tahansa ja sen kaveritkin vielä elämään veronmaksajien rahoilla.
Eli se vakaus on menetetty jo ajat sitten, ja "oikeistolaisia arvoja" kannattavat yrittävät lähinnä pelastaa oman persauksensa koska laiva uppoaa ja vauhdilla.
Toivon vain, että tollaset jonain päivänä kohtaa sen työttömyyden. Todennäköistä se onneksi on.