Palautuuko Munsalan kansallispuku synnytyksen jälkeen?
Nyt kerrotte rehellisesti, te synnyttäneet, onko siististä kansallispuvusta pelkkä muisto vain jäljellä synnytyksen jälkeen? :( Ajattelin synnyttää ns perinteisesti.
Kommentit (9)
Ainoa pysyvä jälki jäi synnytyslakkiin , purin sitä jossain vaiheessa ja hampaan jäljet jäivät. Itse Munsalan kansallispuku on tiukempi kuin uusi , palautui erinomaisesti. Tietysti kankaan laatu vaikuttaa jos vain on aitoa Vantaalaista tekoa alusta loppuun ei huolta, palautuu kyllä.
No. Mulla repes vähän vaikka onkin ihan aito. Lähetin takaisin valmistajalle Vantaalle ja se korjattiin uuteen uskoon, tuli ehkä vähän napakampin kuin ennen.
En uskalla hankkia lapsia siinä pelossa, että Munsalan kansallispukuni menisi korjauskelvottomaan kuntoon. :( Täältäkin saa lukea kauhujuttuja siitä, että mies on etsinyt uuden naisen, jolla on tiukka ja vähän käytetty munsalan kansallispuku.
Hienoa kuulla, että perinteitä kunnioittavia synnyttäjiä vielä löytyy! Valitettavasti niitä repeytymiä monen pukuun tulee. Riippuu vähän, kuinka iäkäs puku on ja millaista materiaalia. Synnytyksen jälkeen kätilö kyllä tikkaa pahimmat repeämät, mutta jälki nyt on mitä on. Onnekkaimmilla puku vain venyy, mutta palautuu ensimmäisenä vuonna lähes ennalleen, jolloin vain hyvin tarkkanäköinen yksilö voi päätellä, että pukua on käytetty synnytyksessä. Töhrääntymiseen on syytä varautua ennalta, ainakin henkisesti. Synnyttäminen on sottaista. Hyvin todennäköisesti Munsalan puku saa tahroja, jopa ulosteesta, joka saattaa monta ensikertalaista järkyttää syvästi.
Minun Munsalan puku repeytyi käyttökelvottomaksi. :( Vielä vuosien jälkeen puku on niin löysä, etä mieskin valittaa.
mä käyn palstalla suht säännöllisesti, mutta ei mitään käsitystä mikä juttu tää on.
Pitää muistaa antaa tuulettua hyvin ja vesipesu riittää. Jos on pitkään käyttämättömänä, voi olla parasta käyttää koipalloja.
Hahaaa! Munsalan puku taipuu moneksi.
Mulla palautu:) Suosittelen lämpimästi perintäistä synnytystä!