Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun naapuri vain jumputtaa bassoa

Tälläinen elämö
19.08.2016 |

Kauan on tätä kestänyt että yläkerran työtön nuori naapuri on pitänyt viikonloppuisin kunnon jumputus bileitä. Välillä ovat juhlimassa muualla mutta nyt ovat jo kolmen viikon ajan joka viikonloppu kuunnelleet sellaista jumputusta että oksat pois. Ja kun suuren melun takia eivät kuule toisiaan niin tietysti he huutavat toisilleen.

Ongelma tässä on se, että kun olen valittanut isännöitsijälle ja talonmiehelle melusta, he ovat luvanneet käydä puhumassa sille nuorelle työttömälle. Kyseisen nulikan seinänaapurikin oli tehnyt valituksen. Kuitenkin sama meno on jatkunut vaikka kuinka valitan. No tänään sitten sain kuulla seinänaapurilta sen tiedon, että yläkerran nuoren vanhemmat tuntevat talonmiehen ja isännöitsijän. Joten valitukseni näiden kuukausien aikana ei ole koskaan mennyt perille. Olen käynyt kerran sanomassa melusta, mutta en saanut muuta kuin koston häneltä seuraavana päivänä ja sen jälkeen iski tietenkin se pelko että uskallanko käydä enää ovella sanomassa. Kukaan muu kerrostalon asukas ei ole uskaltanut käydä sanomassa koska tietäähän sen että tuollaiselta nuorelta varmasti löytyy mitä sairaampia ideoita miten tehdä kosto.

Mitä tässä siis pitäisi tehdä? Minulla ei ole varaa muuttaa tästä pois muualle ja mitäpä se kerrostalon vaihto onnistuisi koska sama meno varmasti jatkuisi siellä jollakin toisella nuorella. Rivitalossakin on se sama ongelma jos seinänaapuriksi sattuu juuri tuollaisia. Jos minulla olisi varaa isompaan vuokraan tai jos voittaisin lotossa, olisin jo aikoja sitten ostanu omakotitalon. Kerran olen itse laittanut oman musiikin soimaan mutta seinänaapuri hakkasi vasaralla seinään ja tajusin että minähän tässä huonolla tuurilla saan sen häädön. Pitääkö tässä vain sitten purra hammasta ja koittaa kestää kun kerran talonmies ja isännöitsijä suojelevat kyseistä nulikkaa joka saa rauhassa metelöidä? Kyseistä jumputusta ei peitä mikään tv tai korvatulpat alle vaan se jumputus on tosiaakin sellaista että kappaleen sanat kuulen. Ja se on juuri sitä teinien ansgsti jumputusta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lainaan sulle tuosta sähkökitaran ja semmoisen vahvistimen, että oksat pois. Kosto nyt ehkä ei ole paras ratkaisu, mutta ainakin naapurisi oppii häpeämään pieniä vehkeitään. Eikä ole väliä sillä, osaatko soittaa vai et. Pääasia, että yläkerran lattia hytkyy takomisesi tahtia.

Väännät vain soittopelit hiljaisiksi, ennen kuin poliisi tulee...

Vierailija
2/3 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita poliisille, niin voivat käydä ovella pyytämässä, että laittaisivat volaa hiljemmalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti valittanut suullisesti, joka ei yleensä johda mihinkään. Tee valitus kirjallisesti, osoita se yhtiön isännöitsijälle ja hallitukselle ja vaadi siinä että asia käsitellään taloyhtiön hallituksessa. Laita valituksen liitteeksi melupäiväkirja eli ajankohtia jolloin melua esiintyi. Jos voit niin kerää valitukseesi nimiä muilta asukkailta.

Kirjallisesti omalla nimellä tehty valitus on pakko käsitellä hallituksessa. Siinä ei auta talonmiehen kaveruus.

Asian etenemistä odotellessasi kutsu poliisi numerosta 112 aina kun tyyppi pitää meteliä klo 23 jälkeen arkipäivän vastaisena iltana tai klo 24 jälkeen vapaapäivän vastaisena yönä. Tämä on yksi poliisin vakiotehtävistä eli ei tarvitse yhtään häpeillä hätänumeroon soittamista.

"Hei, Mxxti Vir**nen soittaa, ei ole hätätilanne. Yläkerran naapuristani osoitteesta Nollakatu 0 A 00 kuuluu taas kovaäänistä häiritsevää meteliä ja haluaisin jo päästä nukkumaan. Voin päästää poliisit sisälle alaovesta jos vain soittavat numerooni kun ovat tänne päin tulossa. Soitan ja kerron teille mikäli melu loppuu ennen partion saapumista niin vältetään turha keikka."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän