toimeentulotuki kelalle
Onko täällä muita jotka työssään käsittelevät toimeentulotukihakemuksia (etuuskäsittelijöitä, sosiaaliohjaajia, sosiaalityöntekijöitä)? Mielenkiinnosta kyselen millaisia tuntemuksia perustoimeentulotuen siirtyminen kelalle teissä herättää? Ja nyt en tarkoita sitä että miten ajattelette siirron vaikuttavan asiakkaiden elämään, vaan ihan sitä mitä siirto tarkoittaa sinulle henkilökohtaisesti?
Itse olen sosiaaliohjaaja ja henkilökohtaisesti olen todella helpottunut, iloinen ja tyytyväinen siihen, että pian ei enää tarvitse yhtä ainuttakaan laskelmaa tehdä! Olen niin lopen kyllästynyt toimeentulotuen käsittelyyn ja tämä johtuu hakemusten määrästä! Kaikki työaika menee toimeentulotukeen, vaikka teoriassa sosiaaliohjaajan kuuluisi tehdä enemmän sitä ohjaustyötä. Mielenkiinnolla odotan vuotta 2017 ja uutta työkuvaa! Ellei perustoimeentulotuki olisi siirtymässä kelalle olisin jo irtisanonut itseni.
Toivon, että seuraava työnkuvasi on työnhaku. Te olette nimittäin jo aivan liian pitkään nostaneet palkkaa tekemättä yhtään mitään. Sossua, työkkäriä ja kelaa saisi leikata todella rankalla kädellä ja poistaa suojatyöpaikat. Kaiken voi hoitaa netissä ja loput puhelimissa.