Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä tuli tänään työhönosoitus työhön, johon en sovellu ollenkaan!

Vierailija
19.08.2016 |

Miten tuonne nyt edes kehtaa hakea?

Arpomallako ne lähettelee noita työhönosoituksia, kun ei mitenkään minulle soveltuva ole?? Ei koulutusta, ei kokemusta, ei kiinnostusta kyseistä alaa kohtaan ja nyt sitten pitäisi sellaista hakea. Motivaatio nolla. Niin kuin varmasti sillä haastattelijallakin olisi haastatellessa minua!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Haen yrityksessänne avoimena olevaa työpaikkaa. Valitettavasti minulla ei ole alan koulutusta eikä työkokemusta. Odotan kuitenkin innolla ja avoimin mielin uuden ammatin oppimista töiden ohella. Olisi mukavaa jos sitoutuisitte kouluttamaan minut tälle minulle vielä täysin vieraalle ja tuntemattomalle alalle."

Joko sua ei kutsuta hasstatteluun tai sit kutsutaan ja koulutetaan alusta alkaen jos valitaan. ;)

Huom huom, ei mitään "Valitettavasti minulla ei ole" -tyyppisiä lauseita, ne voidaan tulkita kieltäytymisyrityksiksi. Muuten teksti on erittäin bueno :)

Vierailija
62/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli osoitus siivoustyöhön sillä perusteella että olen alalle kouluttautunut ja on kokemusta alalta. Olen aivan muun alan ihminen, eläissäni en ole siivoustyötä tehnyt työkseni ja lisäksi olen allerginen kemikaaleille ja pölylle. Arvallahan ne niitä lähettää. Laitat vaan hakemuksen niin se on siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin vituttaa nuo ihan periaatteessa, varsinkin sen jälkeen kun tämä nykyinen hallitus tosiaan laittoi ihan tavoitteeksi sen että ihmisiä pitää saada karenssille jotta rahaa säästyy. Niin sitä sitten vaivataan niin työnantajia kuin työn hakijoitakin naurettavalla pelleilyllä, jossa sun pitää vastata esim. vuorokauden aikana sähköpostiin tulleeseen työpaikkaan tai tulee karenssi, tai on pakko hakea johonkin paikkaan minkä minimivaatimuksia et mitenkään täytä tai tulee karenssi. 

Tuo on ihan vaan vittuilua päin työttömien naamaa, ei mitään muuta.

Onko tuo ihan totta, että sähköpostiin pitää vastata vuorokauden sisällä? En ole työtön, mutta saatan joku päivä olla. Mitäs, jos nettiyhteys on poikki? Pitääkö oikeasti käydä päivittäin kirjastossa tsekkaamassa viestit?

Kun ilmoittaudut, voit valita te-toimistosta tulevan postin perinteisesti kirjeenä. Ilmoitukset tulee sitten sähköisenä ja muutama päivä myöhemmin paperiversiona postissa. 

Minulle postin kautta tulevat on vaan hirveätä tekstiä, yhtä pötkylää ilman kappalejakoja tai mitään. Ihan kuin jotain ascii-koodia. Eivät taida edes katsoa, mitä lähettävät. Siitä oli ihan mahdoton saada tolkkua, joten katsoin sitten Omilta sivuilta koneelta sen saman ilmoituksen.

Vierailija
64/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatat te toimiston ohjeita kirjaimellisesti jotta et putoaisi karenssille. Tarkoituksena ei ole työnvälitys vaan sinun pudottamisesi karenssille. Se kun onnistuu suuremmalla todennäköisyydellä kuin työllistäminen.

Vierailija
65/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmu mikä lusmu. Ei kiinnosta. Sellaista perustetta työttömällä ei voi olla.

Vierailija
66/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, helpoin tie on vaan väsätä asiallinen hakemus ja kuitata työkkärille hakeneensa työtä. Ei kannata mitään typerää möhläyshakemusta tehdä (eikä viitata, että on velvoitettu hakemaan), kun et halua kuitenkaan luoda työnantajalle käsitystä, että haet pakosta. Se voi aina mennä työkkärin korviin, tuolla työnantajalla voi olla vaikka toinen työpaikka tai puolisolla firma tmv., jolla olisikin jotain sulle sopivampaa. Et häviä, että haet aidosti. Ei tarvi panostaa liikoja hakemukseen tai hehkuttaa. Hyvin epätodennäköisesti sinua otetaan haastatteluun (kaikkialle paljon hakijoita), jos et vastaa edes vaatimuksia. Ja jos pyydetään, hoidat senkin asiallisesti. Aina kannattaa hoitaa suhteita joka suuntaan, ne voi jonain päivänä kiertyä yllättävässä tilanteessa hyödyksi.

Vierailija
67/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä vastenmielisyys työtä kohtaan kumpuaa näiden siipeilijäeukkojen kirjoituksista. Häpeällistä! Oleiluyhteuskunta toden totta. Kaikki korvaukset veks. Siperia opettaa.

Vierailija
68/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, mutta minne te-toimisto lähettää nämä työosoitukset, omille te- sivuille, sähköpostiin vai postitse? Eli pohdin, kuinka usein omia sivuja pitää käydä tsekkaamassa?

Vierailija
69/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä, miksi niitä paikkoja ei voi hakea. Jos ei ole mitään koulutusta alalle, niin eihän sinua valita ja vaiva lähettää hakemus on kuitenkin aika pieni. Samalla pystyy pitämään hakemuksensa ajan tasalla ja voi vähän korjailla lauserakenteita tms. Jos taas ei luonteeltaan sovellu alalle esim. tarjolla on lastenhoitajan työ päiväkodissa ja inhoat lapsia, niin hakemuksessa pystyy hiukan vihjaamaan asioita sanomatta niitä liian suoraan ja viimeistään haastattelussa voi ohimennen mainita, ettet tule koskaan hankkimaan lapsia jne. Hyvä keino on vihjata esim. luonnekuvauksessa siitä, ettei ole sosiaalinen toteamalla, miten parhaiten työskentelet itsenäisesti ja omassa rauhassa.

Ei sillä ole väliä, kuinka sopiva olet työhön, koska todennäköisyys haastatteluun on pieni ja valintaan vielä pienempi. Ei tarvitse julistaa suoraan, että tätä työtä en halua vaan pienillä asioilla tehdä selväksi, että et vain ole siihen paras mahdollinen. Jos koulutus täsmää ja muutenkin vaikutat hyvältä hakijalta mutta et syystä tai toisesta halua juuri tätä työtä, niin haastattelussa on helppo antaa itsestään ikävä kuva esim. myöhästymällä, puhumalla kännykkään kesken haastattelun, tiputtamalla esineitä ja olemalla hajamielinen, sotkuinen ja kömpelö.

Mielestäni on pieni vaiva käydä vaikkapa kerran kuussa haastattelussa ja lähettää kerran viikossa täysin turha hakemus työttömyyskorvausta vastaan.

Vierailija
70/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lähettää niitä toteuttaakseen hallitukselta saamaansa tavoitetta tiputtaa ihmisiä karenssille ja näin korvausten ulkopuolelle. Tavoite on säästää rahaa. 

Nyt sun on pakko hakea sinne, tai napsahtaa karenssi. Älytön juttu, turha vaiva sulle, turha vaiva työnantajalle, mutta sellaista se nykyisin on. Toivovat kyllä ettet viitsisi edes hakea, ja sitten saisi laittaa karenssille. Työhaluton laiskuri!

Vakavissani jo mietin, etten hae ja otan vaikka karenssin, koska suorastaan hävettäisi istua siellä haastattelussa.

ap.

Eivät ne kutsu edes haastatteluun, jos hakemuksen perusteella jo toteavat, ettei vaatimukset haettavaan työhön täyty. Eli hakemus sisään vain, ettei tule karenssia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme