Työkkäristä tuli tänään työhönosoitus työhön, johon en sovellu ollenkaan!
Miten tuonne nyt edes kehtaa hakea?
Arpomallako ne lähettelee noita työhönosoituksia, kun ei mitenkään minulle soveltuva ole?? Ei koulutusta, ei kokemusta, ei kiinnostusta kyseistä alaa kohtaan ja nyt sitten pitäisi sellaista hakea. Motivaatio nolla. Niin kuin varmasti sillä haastattelijallakin olisi haastatellessa minua!
Kommentit (70)
Miksi te jotkut stressaatte niin noista sopimattomista työhönosoituksista? On niitä mullekkin tullut, senkus laittaa hakemuksen, tällaisina suurtyöttömyyden aikoina tuskin tulee edes valituksi työhön johon ei oo mitään pätevyyttä. Ei kai niitä kenellekkkään kymmeniä tuu joka viikko, että ihan työstä kävis hakemusten rustailu, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lähettää niitä toteuttaakseen hallitukselta saamaansa tavoitetta tiputtaa ihmisiä karenssille ja näin korvausten ulkopuolelle. Tavoite on säästää rahaa.
Nyt sun on pakko hakea sinne, tai napsahtaa karenssi. Älytön juttu, turha vaiva sulle, turha vaiva työnantajalle, mutta sellaista se nykyisin on. Toivovat kyllä ettet viitsisi edes hakea, ja sitten saisi laittaa karenssille. Työhaluton laiskuri!
Vakavissani jo mietin, etten hae ja otan vaikka karenssin, koska suorastaan hävettäisi istua siellä haastattelussa.
ap.
Haet tietenkin, ei ne sinua pyydä haastatteluun, jos todella on noin epäsopiva ala.
Minulla on sellainen käsitys, että laittavat muutamille heidän mielestään sopiville hakemuksen ja sitten työnantaja haastattelee ne kaikki. Kävin ihan vasta haastattelussa (oli myös työhönosoitus) ja siihen tyyliin se haastattelija puhui.
ap.
Ei se yleensä noin ole. Mulle on ehkä vain joka kymmenennestä noista tullut haastattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae vaan, laita pari kirjoitusvirhettä hakemukseen ja kohtuuton palkkatoive, äläkä soita sinne. 😜
:) Siinä oli jo palkka kerrottu.
Kai mun sitten vain täytyy/kannattaa sitä hakea ja toivoa, ettei se haastattelija (jos nyt sitten haastatteluun otetaan) huuda mulle pää punaisena, kun sinne olen tullut...
ap.
Mikä häpeä on hakea työtä, jos menettää toimeentulonsa, jos ei hae? Ihme nössö olet ja sunkaltaisesi saa helposti ajettua karenssille kuten on tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sen työpaikan numero, tarkistan asian.
Työhönosoituksissa muuten ei kysytä sitä, että kiinnostaako.
Ihan on mustaa valkoisella tuossa työhönosoituskirjeessä, että pitää olla alasta kiinnostunut. Ja siis työnantajan toiveesta.
ap.
Anna sen paikan numero, se on siinä paperissa. Tarkistan, mitä ihmeen kamalaa työttömältä nyt ollaan vaatimassa.
Työtön on aina kiinnostunut työstä ja jos ei ole, niin sitten ei ole oikeutettu yhteiskunnan tukiin.
Mä en ole ap, mutta mun tapauksessa ongelma on että työ on sellainen että täytyy siirtyä useiden kohteiden välillä päivän aikana, ja jo ilmoituksessa sanotaan että pitää olla auto. Mulla ei ole, eikä varaa ostaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae vaan, laita pari kirjoitusvirhettä hakemukseen ja kohtuuton palkkatoive, äläkä soita sinne. 😜
Kai mun sitten vain täytyy/kannattaa sitä hakea ja toivoa, ettei se haastattelija (jos nyt sitten haastatteluun otetaan) huuda mulle pää punaisena, kun sinne olen tullut...
ap.
Miksi huutaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Mikä häpeä on hakea työtä, jos menettää toimeentulonsa, jos ei hae? Ihme nössö olet ja sunkaltaisesi saa helposti ajettua karenssille kuten on tarkoituskin.
Niin no joo... Ei kai se häpeä ole, kun noin ajattelee... Eihän se minun syy ole, että näin pitää toimia, enhän minä tätäkään lakia ole keksinyt.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jotkut stressaatte niin noista sopimattomista työhönosoituksista? On niitä mullekkin tullut, senkus laittaa hakemuksen, tällaisina suurtyöttömyyden aikoina tuskin tulee edes valituksi työhön johon ei oo mitään pätevyyttä. Ei kai niitä kenellekkkään kymmeniä tuu joka viikko, että ihan työstä kävis hakemusten rustailu, vai?
Mua ainakin vituttaa nuo ihan periaatteessa, varsinkin sen jälkeen kun tämä nykyinen hallitus tosiaan laittoi ihan tavoitteeksi sen että ihmisiä pitää saada karenssille jotta rahaa säästyy. Niin sitä sitten vaivataan niin työnantajia kuin työn hakijoitakin naurettavalla pelleilyllä, jossa sun pitää vastata esim. vuorokauden aikana sähköpostiin tulleeseen työpaikkaan tai tulee karenssi, tai on pakko hakea johonkin paikkaan minkä minimivaatimuksia et mitenkään täytä tai tulee karenssi.
Tuo on ihan vaan vittuilua päin työttömien naamaa, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Miksi huutaisi?
No kun tuhlaan hänen kallista aikaa turhaan.
En minä tiedä. Äh, kai se vaan pitää hakea. Ja ajatella, että JOS niin ihme kävisi, että minut ottaisivat, niin ei ole mun häpeä, että saavat huonon työntekijän. Työntekijän, joka ei tiedä alasta yhtään mitään...
ap.
Ihan mielenkiiinnosta kysyn, että mikä ala kyseessä? Mikset olisi soveltuva? :) ymmärrän ongelman siinä vaiheessa, jos kyseessä työ, jossa pitää ajaa autolla pääasiassa eikä ole ajokorttia.
Käyttäydy haastattelussa niin, että et tule valituksi. Jos tulet valituksi, hoida homma silleen, että saat potkut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiiinnosta kysyn, että mikä ala kyseessä? Mikset olisi soveltuva? :) ymmärrän ongelman siinä vaiheessa, jos kyseessä työ, jossa pitää ajaa autolla pääasiassa eikä ole ajokorttia.
Meinaatko, ettei ole mitään muita rajoitteita kuin ajokortittomuus? Että jokainen voi tehdä ihan mitä työtä tuosta noin vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin vituttaa nuo ihan periaatteessa, varsinkin sen jälkeen kun tämä nykyinen hallitus tosiaan laittoi ihan tavoitteeksi sen että ihmisiä pitää saada karenssille jotta rahaa säästyy. Niin sitä sitten vaivataan niin työnantajia kuin työn hakijoitakin naurettavalla pelleilyllä, jossa sun pitää vastata esim. vuorokauden aikana sähköpostiin tulleeseen työpaikkaan tai tulee karenssi, tai on pakko hakea johonkin paikkaan minkä minimivaatimuksia et mitenkään täytä tai tulee karenssi.
Tuo on ihan vaan vittuilua päin työttömien naamaa, ei mitään muuta.
Samaa mieltä, ihan vittuiluahan se on. Mutta en myöskään ymmärrä, miksi joku jättää hakematta jos tietää ettei oo mitään mahkuja työn saamiseen ja ottaa sitten karenssin.
Sama meno varmaan jatkuu niin kauan kunnes työnantajat kyrpiintyy näihin satoihin pakkohakijoihin. Mikään ei muutu, niinkauan kun on näitä lampaita, jotka ei kehtaa laittaa sitä hakemusta ja kärsii sitten hiljaa siitä tahallaan aiheutetusta karenssista.
Mie sain työkkäristä myönteisen päätöksen omaehtoiselle opiskelulle. :) Suosittelen selvittämään asiaa, jos tuntuu siltä että lisäkoulutuksesta voisi olla apua työnhaussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, ettei ole mitään muita rajoitteita kuin ajokortittomuus? Että jokainen voi tehdä ihan mitä työtä tuosta noin vaan?
En nyt sitä meinannut, mutta ap sanoi, että palkkakin olisi ko. paikassa hyvä, niin haluan vaan tietää mikä on se ehdoton no no. Ja kun sitä pitää kuitenkin hakea. Jos kyseessä vaikka joku toimistohomma ja ap vain miettii ettei sovellu alalle, koska ei ole esim. tradenomin koulutusta tai ei vaan huvita istua koneella ja pyöritellä papereita. Tuskin ne nyt ihan mitään mahdottomuuksia ehdottelee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Miksi huutaisi?
No kun tuhlaan hänen kallista aikaa turhaan.
En minä tiedä. Äh, kai se vaan pitää hakea. Ja ajatella, että JOS niin ihme kävisi, että minut ottaisivat, niin ei ole mun häpeä, että saavat huonon työntekijän. Työntekijän, joka ei tiedä alasta yhtään mitään...
ap.
No mikäli etä työhakemuksessa valehtele että osaat ja tiedät niin silloinhan se tosiaan on heidän häpeänsä jos sinut siihen valitsevat. Ja eivät kuule taatusti valitse, ellet hakemuksessa sitten ajatellut valehdella osaamisestasi.
Vierailija kirjoitti:
No mulle tulee mieleen tällainen esimerkki, että itse en ole soveltuva sosiaalialoille. En ole ihmisläheinen tyyppi ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Olisi ihan mahdotonta tehdä työtä, joka pyörii ihmisten ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt sitä meinannut, mutta ap sanoi, että palkkakin olisi ko. paikassa hyvä, niin haluan vaan tietää mikä on se ehdoton no no. Ja kun sitä pitää kuitenkin hakea. Jos kyseessä vaikka joku toimistohomma ja ap vain miettii ettei sovellu alalle, koska ei ole esim. tradenomin koulutusta tai ei vaan huvita istua koneella ja pyöritellä papereita. Tuskin ne nyt ihan mitään mahdottomuuksia ehdottelee!
Kyllä ne mahdottomuuksiakin osaavat lähetellä. Ystäväni sai kehoituksen hakea sairaanhoitajan tointa, eikä hänellä todellakaan ole sairaanhoitajan koulutusta tai mitään sinne päinkään, ja sairaanhoitaja on laillistettu ammattinimike johon vaaditaan lain mukainen koulutus, joten ei häntä siihen olisi ikinä voitu valita. Ja se pitäisi kyllä olla tyhmemmälläkin työkkäritädillä tiedossa...
Itellä oli sama juttu, en hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle tulee mieleen tällainen esimerkki, että itse en ole soveltuva sosiaalialoille. En ole ihmisläheinen tyyppi ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Olisi ihan mahdotonta tehdä työtä, joka pyörii ihmisten ympärillä.
Aika moni työ pyörii ihmisten ympärillä ja pitää olla ihmisten kanssa tekemisissä. Oli ne sitten asiakkaita tai työkavereita. Ohis
ap.