Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä tuli tänään työhönosoitus työhön, johon en sovellu ollenkaan!

Vierailija
19.08.2016 |

Miten tuonne nyt edes kehtaa hakea?

Arpomallako ne lähettelee noita työhönosoituksia, kun ei mitenkään minulle soveltuva ole?? Ei koulutusta, ei kokemusta, ei kiinnostusta kyseistä alaa kohtaan ja nyt sitten pitäisi sellaista hakea. Motivaatio nolla. Niin kuin varmasti sillä haastattelijallakin olisi haastatellessa minua!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne lähettäneet noita jopa rekkakuskin paikoista ihmisille joilla ei ole rekan ajoon ajokorttia. Ja jos ei hae, niin korvaukset lähtee.

Jos tämä on totta eikä "kuulopuheita" niin aika pahasti on menty metsään. Kyllä karenssin helposti saa, mutta minkään pykälän mukaan tuossa tapauksessa sitä ei voi antaa.

Tai sitten linkki siihen pykälään mikä velvoitaa vastaanottamaan työn jonka tekemiseen pitää rikkoa lakia tietoisesti.

Se on työnantajan velvollisuus selvittää kuka on sopiva hakija tehtävään. Työnhakijan velvollisuus on hakea paikkaa, eikä ajatella sopiiko siihen, koska muutoin tulee karenssi.

Vierailija
42/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiiinnosta kysyn, että mikä ala kyseessä? Mikset olisi soveltuva? :) ymmärrän ongelman siinä vaiheessa, jos kyseessä työ, jossa pitää ajaa autolla pääasiassa eikä ole ajokorttia.

Meinaatko, ettei ole mitään muita rajoitteita kuin ajokortittomuus? Että jokainen voi tehdä ihan mitä työtä tuosta noin vaan?

En nyt sitä meinannut, mutta ap sanoi, että palkkakin olisi ko. paikassa hyvä, niin haluan vaan tietää mikä on se ehdoton no no. Ja kun sitä pitää kuitenkin hakea. Jos kyseessä vaikka joku toimistohomma ja ap vain miettii ettei sovellu alalle, koska ei ole esim. tradenomin koulutusta tai ei vaan huvita istua koneella ja pyöritellä papereita. Tuskin ne nyt ihan mitään mahdottomuuksia ehdottelee!

Kyllä ne mahdottomuuksiakin osaavat lähetellä. Ystäväni sai kehoituksen hakea sairaanhoitajan tointa, eikä hänellä todellakaan ole sairaanhoitajan koulutusta tai mitään sinne päinkään, ja sairaanhoitaja on laillistettu ammattinimike johon vaaditaan lain mukainen koulutus, joten ei häntä siihen olisi ikinä voitu valita. Ja se pitäisi kyllä olla tyhmemmälläkin työkkäritädillä tiedossa... 

No, tuo nyt on jo typeryyden huipentuma. Kas kun ei lääkäriksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiiinnosta kysyn, että mikä ala kyseessä? Mikset olisi soveltuva? :) ymmärrän ongelman siinä vaiheessa, jos kyseessä työ, jossa pitää ajaa autolla pääasiassa eikä ole ajokorttia.

Meinaatko, ettei ole mitään muita rajoitteita kuin ajokortittomuus? Että jokainen voi tehdä ihan mitä työtä tuosta noin vaan?

En nyt sitä meinannut, mutta ap sanoi, että palkkakin olisi ko. paikassa hyvä, niin haluan vaan tietää mikä on se ehdoton no no. Ja kun sitä pitää kuitenkin hakea. Jos kyseessä vaikka joku toimistohomma ja ap vain miettii ettei sovellu alalle, koska ei ole esim. tradenomin koulutusta tai ei vaan huvita istua koneella ja pyöritellä papereita. Tuskin ne nyt ihan mitään mahdottomuuksia ehdottelee!

Kyllä ne mahdottomuuksiakin osaavat lähetellä. Ystäväni sai kehoituksen hakea sairaanhoitajan tointa, eikä hänellä todellakaan ole sairaanhoitajan koulutusta tai mitään sinne päinkään, ja sairaanhoitaja on laillistettu ammattinimike johon vaaditaan lain mukainen koulutus, joten ei häntä siihen olisi ikinä voitu valita. Ja se pitäisi kyllä olla tyhmemmälläkin työkkäritädillä tiedossa... 

Tarkoitus näillä onkin saada tyhmiltä rahat pois kun he ajattelevat liikaa. Ei työnantaja palkkaa sopimatonta mutta työnhakijan on pakko hakea ja jos ei hae niin karenssia pukkaa.

Eli täysin sopimattomienkin pitää hakea tai tulee karenssia, ei heitä kuitenkaan palkata sopimattomuuden takia mutta hakea silti täytyy jos haluaa päivärahat saada.

Vierailija
44/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Haen avoinna olevaa työtä, koska työkkäristä tuli työosoius ja minun täytyy sitä hakea etten saisi karenssia. Olen kyllä hyvä tyyppi, mutta tälle alalle en koe olevani ollenkaan sopiva. Jos silti koette, että haluatte inut kutsua haastatteluun ja jopa työhön ottaa, toivon että sitoudutte kouluttamaan minut täysin uudelleen alalle.

Ystävällisin terveisin,

XXXXX

Vierailija
45/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Haen avoinna olevaa työtä, koska työkkäristä tuli työosoius ja minun täytyy sitä hakea etten saisi karenssia. Olen kyllä hyvä tyyppi, mutta tälle alalle en koe olevani ollenkaan sopiva. Jos silti koette, että haluatte inut kutsua haastatteluun ja jopa työhön ottaa, toivon että sitoudutte kouluttamaan minut täysin uudelleen alalle.

Ystävällisin terveisin,

XXXXX

Karenssia pukkaa juuri kaltaisillesi

Vierailija
46/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Ystävällisin terveisin,

XXXXX

Karenssia pukkaa juuri kaltaisillesi

Lisäys:

Voit sanoa tuon ehkä haastattelussa jos sitä kysytään mutta kyllä työnantaja tajuaa sopimattomuutesi ilmankin. (turha luulo saada helposti työtä nykyisessä tilanteessa)

Jos sanot tuon hakemuksessasi niin voivat lähettää kopion s-postistasi työkkäriin, josta seuraa karenssia

Vierailija
47/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin tosi kiitollinen neuvosta, jonka av:lta luin: lähetä hakemus, vaikka et olisikaan sopiva. Pähkäilin meinaan saman ongelman kanssa ap ja muutaman yön valvoin ja mietin, että mitähän nyt oikein tekisin. Tässä välissä etsiskelin ketjuja aiheesta ja tulin tulokseen, että hakemus vaan menemään sen kummempia kyselemättä, vaikka kirurgia haettaisiin ja sinulla olisi käsi vammautunut.

Ainoa mikä harmitti toden teolla, olin laittanut juuri edellisenä päivänä samaan vuokrafirmaan hakemuksen paikasta, jonka todella olisin halunnut. Ja seuraavana päivänä tämä osoitushakemus, johon ei mitään edellytyksiä, arvaatte varmaan, kuinka idiootilta näytin ja tämä osoitushakemus torppasi viimeistään sen edellispäiväisenkin hakemuksen..

Vierailija
48/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lähettää niitä toteuttaakseen hallitukselta saamaansa tavoitetta tiputtaa ihmisiä karenssille ja näin korvausten ulkopuolelle. Tavoite on säästää rahaa. 

Nyt sun on pakko hakea sinne, tai napsahtaa karenssi. Älytön juttu, turha vaiva sulle, turha vaiva työnantajalle, mutta sellaista se nykyisin on. Toivovat kyllä ettet viitsisi edes hakea, ja sitten saisi laittaa karenssille. Työhaluton laiskuri!

Vakavissani jo mietin, etten hae ja otan vaikka karenssin, koska suorastaan hävettäisi istua siellä haastattelussa.

ap.

Haet tietenkin, ei ne sinua pyydä haastatteluun, jos todella on noin epäsopiva ala.

Minulla on sellainen käsitys, että laittavat muutamille heidän mielestään sopiville hakemuksen ja sitten työnantaja haastattelee ne kaikki. Kävin ihan vasta haastattelussa (oli myös työhönosoitus) ja siihen tyyliin se haastattelija puhui.

ap.

Kyllä se työhönosoitus yhteen avoimeen paikkaan lähetetään jopa kymmenille työnhakijoille. Tällä hetkellä on työnantajan markkinat, eikä kukaan vaivaudu pyytämään haastatteluun epäsopivaa hakijaa, kun niitä sopiviakin on tarjolla pilvin pimein.

Vierailija
49/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haen yrityksessänne avoimena olevaa työpaikkaa. Valitettavasti minulla ei ole alan koulutusta eikä työkokemusta. Odotan kuitenkin innolla ja avoimin mielin uuden ammatin oppimista töiden ohella. Olisi mukavaa jos sitoutuisitte kouluttamaan minut tälle minulle vielä täysin vieraalle ja tuntemattomalle alalle."

Joko sua ei kutsuta hasstatteluun tai sit kutsutaan ja koulutetaan alusta alkaen jos valitaan. ;)

Vierailija
50/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetän jokaiseen tarjoukseen hakemuksen. En välitä lainkaan, jos osaamiseni ei riitä kyseiseen paikkaan. Ei ole minun ongelmani, jos työpaikoilla ihmetellään hakemuksiani koulutustani vastaamattomiin paikkoihin. Se on te-toimiston ongelma se. En halua karenssia ja eihän yrittänyttä laiteta. Ei se nyt niin vaikeata ole hakea esim. neuropolille sairaanhoitajaksi, lähihoitajan koulutuksella.

Vierailija
51/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lähettää niitä toteuttaakseen hallitukselta saamaansa tavoitetta tiputtaa ihmisiä karenssille ja näin korvausten ulkopuolelle. Tavoite on säästää rahaa. 

Nyt sun on pakko hakea sinne, tai napsahtaa karenssi. Älytön juttu, turha vaiva sulle, turha vaiva työnantajalle, mutta sellaista se nykyisin on. Toivovat kyllä ettet viitsisi edes hakea, ja sitten saisi laittaa karenssille. Työhaluton laiskuri!

Vakavissani jo mietin, etten hae ja otan vaikka karenssin, koska suorastaan hävettäisi istua siellä haastattelussa.

ap.

Millä perusteella kuvittelet pääseväsi haastatteluun?

Vierailija
53/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työkkärissä pomo lupasi viinipullon sille virkailijalle joka saa yhden pummin karenssille.

Niitä paikkoja tosiaan laitetaan ihan arpomalla menemään. Esimies nimittäin näkee, kuka lähettää eniten työpaikkaosoituksia ja sellainen on hyvä työntekijä.

Se on ihan työnantajan asia ja sen omassa harkinnassa että kuka sopii sen duunipaikkoihin. Mulle se ei kuulu eikä kiinnosta.

Ammattisuoja on 3kk ja sen jälkeen kaikki hakijat on vapaata riistaa.

Ja kyllä niitä laitetaan sekä vinkkinä että haeppa vaikka tuota paikkaa vaikka se onkin vähän epätavallinen paikka.

Ja sitten kyllä tahallaan pommitetaan niin kauan että karenssi ja useilla vieläpä rangaistus-työssäoloehto räpsähtää!

Kippis ja terveisiä.

Vierailija
54/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tantta työkkärin kirjoitti:

Meidän työkkärissä pomo lupasi viinipullon sille virkailijalle joka saa yhden pummin karenssille.

Niitä paikkoja tosiaan laitetaan ihan arpomalla menemään. Esimies nimittäin näkee, kuka lähettää eniten työpaikkaosoituksia ja sellainen on hyvä työntekijä.

Se on ihan työnantajan asia ja sen omassa harkinnassa että kuka sopii sen duunipaikkoihin. Mulle se ei kuulu eikä kiinnosta.

Ammattisuoja on 3kk ja sen jälkeen kaikki hakijat on vapaata riistaa.

Ja kyllä niitä laitetaan sekä vinkkinä että haeppa vaikka tuota paikkaa vaikka se onkin vähän epätavallinen paikka.

Ja sitten kyllä tahallaan pommitetaan niin kauan että karenssi ja useilla vieläpä rangaistus-työssäoloehto räpsähtää!

Kippis ja terveisiä.

Hmm...varmaankin yo. voi lukea yhden syyn, miksi te-toimistoja on muutettu enemmän suljetuksi tai sitten vähennetty paikkakunnittain...nimittäin kovasti ihmettelen, ettei kukaan työtön ole tehnyt (vielä) aseellista iskua tuommoiseen instanssiin.

Vierailija
55/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Itse olen joutunut kutsutuksi työhaastatteluun jossa haettiin taloushallinnon ammattilaista, haastattelu oli kieltämättä aika nolo kun minulla ei ollut koulutusta eikä työkokemusta vastaavista tehtävistä eikä mitään mielikuvaa kyseisestä työstä. Yritin reippaana vastata minulle esitettyihin kysymyksiin vaikka haastattelijoista näki että en todellakaan tule saamaan paikkaa. Myöhemmin sama työpaikka tuli uudelleen hakuun ja hakijoilta edellytetyiin korkeakoulututkintoa (ensimmäisessä ilmoituksessa ei muistettu mainita tätä seikkaa). Tiesin siis jo ennen haastattelua että en ole pätevä tuohon työhön mutta en voinut sanoa minut haastatteluun kutsuneelle että en tule koska en osaa tylhön liittyviä tehtäviä koska työkkäri olisi napsauttanut karenssin jos olisi kuullut että kieltäydyn haastattelusta. Rekrytoivan yrityksen moka ja heidän sekä minun aikani tuhlausta koko haastattelu. Kyseisessä yrityksessä tiedettiin siis taustani kun minut kutsuttiin haastatteluun.

Vierailija
56/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakiko ystäväsi hoitsun paikkaa? Miten kävi?

Vierailija
57/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin vituttaa nuo ihan periaatteessa, varsinkin sen jälkeen kun tämä nykyinen hallitus tosiaan laittoi ihan tavoitteeksi sen että ihmisiä pitää saada karenssille jotta rahaa säästyy. Niin sitä sitten vaivataan niin työnantajia kuin työn hakijoitakin naurettavalla pelleilyllä, jossa sun pitää vastata esim. vuorokauden aikana sähköpostiin tulleeseen työpaikkaan tai tulee karenssi, tai on pakko hakea johonkin paikkaan minkä minimivaatimuksia et mitenkään täytä tai tulee karenssi. 

Tuo on ihan vaan vittuilua päin työttömien naamaa, ei mitään muuta.

Onko tuo ihan totta, että sähköpostiin pitää vastata vuorokauden sisällä? En ole työtön, mutta saatan joku päivä olla. Mitäs, jos nettiyhteys on poikki? Pitääkö oikeasti käydä päivittäin kirjastossa tsekkaamassa viestit?

Vierailija
58/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eikös nyt sitten työkkärikin ole täynnä väkeä jotka ei sinne kenties sovellu, kun ei ne niitä töitä osaa tarjota oikein? Miksei sinne voi hakea töihin? Vedet silmissä lähettelet mitä ihmeellisempiä työ ehdotuksia. Siellä varmaan on rattoista ja potkuja ei tule vaikka mitä lähetät menemään... ainakin näin oman käsityksen mukaan.

Itsekkin laitoin paperit työkkäriin, miksi otin lopputilin. Ei sieltä edes vaivauduttu vastaamaan.

Vierailija
59/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut eikös nyt sitten työkkärikin ole täynnä väkeä jotka ei sinne kenties sovellu, kun ei ne niitä töitä osaa tarjota oikein? Miksei sinne voi hakea töihin? Vedet silmissä lähettelet mitä ihmeellisempiä työ ehdotuksia. Siellä varmaan on rattoista ja potkuja ei tule vaikka mitä lähetät menemään... ainakin näin oman käsityksen mukaan.

Itsekkin laitoin paperit työkkäriin, miksi otin lopputilin. Ei sieltä edes vaivauduttu vastaamaan.

Minäkin haluan työkkäriin töihin. Mitä siihen vaaditaan? Minkä puolueen jäsenkirja pitää olla? Hakemukseen voisin laittaa, että rakastan absurdia huumoria, keksisin "parhaat" työosoitukset ja aiheuttaisin rutkasti karensseja.

Vierailija
60/70 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluan työkkäriin töihin. Mitä siihen vaaditaan? Minkä puolueen jäsenkirja pitää olla? Hakemukseen voisin laittaa, että rakastan absurdia huumoria, keksisin "parhaat" työosoitukset ja aiheuttaisin rutkasti karensseja.

Mitä sen on väliä, mitä sinne vaaditaan? Eihän työkkäri siitä välitä, kun laittaa paikkoja haettaviksia työttömille, joten yhtä mielellään ottavat varmasti hakemuksia vastaan täysin sopimattomilta hakijoilta.

Eli sinne vaan hakemaan kaikki Suomen työttömät! Pääasia, että olette aktiivisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi